Skip to main content

România TV plăteşte 5.000 de lei pentru mobilierul lui Raed Arafat

 

127599-raed-arafat

Publicitate

România TV plăteşte scump pentru mobilierul lui Raed Arafat. CNA a decis sancţionarea cu o amendă de 5.000 de lei pentru emisiunea România exclusiv moderată de Simona Gheorghe, în care s-au făcut afirmaţii legate de mobilierul din biroul lui Raed Arafat, care ar proveni din „sponsorizări dubioase”.

Reprezentanţii CNA au considerat că în acest caz informaţiile nu au fost prezentate corect şi imparţial.

CNA a analizat emisiunea în cauză ca urmare a unei sesizări trimise de către Raed Arafat, care a precizat că nu i-a fost cerut cerut un punct de vedere nici din partea televiziunii, nici a jurnalistei care a prezentat respectiva informaţie.

Roxana Niculescu, director de programe RTV:

  • În momentul în care domnul Raed Arafat, a doua zi după această emisiune, a trimis un comunicat dând toate explicaţiile, România TV l-a difuzat. În seara respectivă, la ora 23.05, domnul Raed Arafat a sunat-o pe realizatoarea emisiunii, Simona Gheorghe, cerând insistent să intre în direct pentru precizări. Simona Gheorghe i-a explicat că emisiunea s-a terminat, dar că are posibilitatea să ne dea un punct de vedere înregistrat.
  • Aşa-zisa acuzaţie nu a fost făcută de România TV sau de realizatoare, ci a fost făcută de jurnalista Dana Lefter Nistoroiu. Ea a fost cea care a descoperit această sponsorizare.
  • Punctul de vedere a fost transmis de România TV a doua zi, luni. Domnia sa a fost sunat şi, după ce a vorbit cu Simona Gheorghe, a refuzat să dea un punct de vedere înregistrat, de teama de a nu-i fi cenzurate vorbele.

Din discuţiile de la CNA:

Lorand Turoş, membru CNA: Aţi verificat informaţiile legate de mobilier?

Roxana Niculescu: Cele legate de domnul Nicolăescu, da. Cele legate de domnul Raed Arafat, nu, deoarece au apărut pe parcursul emisiunii.

Christian Mititelu, membru CNA: Nu este în cod ce vrem să propunem. Este o problemă legată de jurnalism. Jurnalism de cea mai slabă calitate.

Lorand Turoş: S-a dat pe post o informaţie adusă de un jurnalist care nu face parte din echipa RTV fără ca această informaţie să fie verificată şi fără să se ia legătură cu domnul secretar de stat.

Lorand Turoş a propus amendă de 5.000 de lei, iar Radu Călin Cristea a propus amendarea postului cu 15.000 de lei.

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus