Skip to main content

Pro TV a bătut palma pentru creşterea preţurilor la retransmisie cu cei mai mari doi cablişti

 

ADRIAN SARBU - DIRECTOR OPERATIONAL - CME

Publicitate

Vor da cabliştii bani pentru Pro TV, după ce postul a ieşit din lista must-carry? Ultimul raport al companiei spune că Pro TV a "renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România" şi că preţurile vor creşte "în a doua jumătate a lui 2013".

Raportul nu precizează numele companiilor. Cele mai mari firme de cablu din România sunt, de departe, RCS&RDS (trei milioane de abonaţi la cablu) şi UPC (1,2 milioane de abonaţi).

Creşterea preţurilor pentru redifuzarea posturilor de televiziune ar fi principalul motor al revenirii economice a Central European Media Enterprises, compania-mamă a Pro TV.

Raportul detaliat al CME, companie listată la bursa de la New York, se concentrează în special pe acest aspect, iar primele măsuri au fost luat în România şi Bulgaria, două dintre cele şase ţări în care CME este prezentă.

„Am renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România, aşa că estimăm creşterea preţurilor în a doua jumătate a lui 2013”, se arată în raportul detaliat al CME. În acelaşi raport se mai precizează că noile contracte de retransmisie au fost încheiate pe mai mulţi ani.

O strategie asemănătoare a fost aplicată şi în Bulgaria, iar acest lucru s-a şi resimţit în încasările din cel de-al doilea trimestru. Veniturile din retransmisie s-au dublat în cel de-al doilea trimestru al lui 2013, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, potrivit raportului.

Pe lână negocierile cu cabliştii, se adaugă şi creşterea preţurilor la publicitate şi eliminarea rebate-ului, în strategia de revenire a CME. Dar la acest capitol rezultatele se lasă încă aşteptate. În Cehia, advertiserii nu au acceptat prea uşor preţurile mai mari, iar acest lucru s-a văzut şi în veniturile care aproape că s-au prăbuşit, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

„Veniturile scăzute obţinute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul şi al doilea trimestru, însă recent cei mai importanţi investitori în publicitatea ne-au acceptat preţurile mai crescute”, spunea Adrian Sârbu într-o declaraţie la publicarea celui mai recent raport financiar.

În acelaşi document se mai arată că veniturile din publicitatea TV în România s-au diminuat cu 4% în primele şase luni ale lui 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012.

De viitor. Venituri dublate din distribuţia pe cablu

Veniturile din publicitate ale Pro TV SA s-au menţinut la acelaşi nivel în în perioada aprilie - iunie, ca urmare a creşterii preţului la publicitate.

Compania a avut o creştere a veniturilor în România, iar acest lucru s-a datorat creşterii preţurilor cerute cabliştilor, precum şi o creştere a numărului de abonaţi la Voyo, potrivit raportului.

Planul de creştere a preţurilor cerute cabliştilor ar „umfla” cu 50% a veniturilor din retransmisie în 2013 faţă de 2012. CME a mai început negocieri cu cabliştii şi în Cehia şi în Slovacia.

CME operează în România posturile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cincema, Sposrt.ro, MTV România, Pro TV International, dar şi un post internaţional, Pro TV Chişinău şi Acasă Moldova.

Citeşte şi:

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

viewscnt

Comentarii

  • Nu cred ca in lege scrie ca esti bagat cind vrei in must carry, asa ca, potrivit principiului de drept per a contrario, nu pot nici sa iesi cind vrei! Altfel, s-ar contorsiona total piata, pentru ca intri pe unele criterii, iti faci clienti, dupa care, dupa ce ai profitat de lege, o arunci la gunoi! Aici nu este vorba de vointa fiecaruia, ci de vointa legiuitorului, care te baga sau te scoate in functie nu de ce-ti trece tie prin cap sau prin burta, ci pe baza unor standarde general valabile!!! Legea e facuta pentru toti, si pentru televiziuni, dar si pentru consumatori! Este un contract social, nu o toana, altfel ne intoarcem in comuna primitiva, legea celui mai tare!
  • N-am avut timp sa citesc mizeria pana la capat. Atat timp cat RCS, si piticii RTC si UPC nu au marit abonamentul la pachetul de baza nu s-a negociat nimic .Numai facaturi de informatii. PRO TV = Discovery.
  • Johny, dacă citeşti mai atent articolul de pe Capital, vei vedea că precizează şi sursa: "...scrie paginademedia.ro". Deci nu copiază nimeni pe nimeni, informaţia a fost doar preluată şi de Capital.
  • Nu obisnuiesc sa laud comentariile, dar de data asta domnul Razvan Alexandru a sintetizat in putine cuvinte situatia reala.
  • Daca citesti cu atentie stirea de pe capital, vei vedea ca este citatat paginademedia.ro.
  • Cine pe cine copiaza? Acelasi articol l-am citit pe capital.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/pro-tv-a-batut-palma-pentru-cresterea-preturilor-la-retransmisie-cu-rds-si-upc-185104.html
  • Din partea mea.. pot mari abonamentele tv cu 500%.. Sunt atat de multe surse gratuite de televiziune pe net, incat nu mai are rost sa platesti pt un provider de cablu... In plus.. nu merita sa platesti cablul ca sa te uiti la niste porcarii de programe...
  • Eu nu cred ca s-au inteles... Asta e de imagine si e pentru cei mai mici, sa se sperie si sa nu ramana pe dinafara.
    In fapt, asta e o stire publicitara care ii va forta pe cablistii mici sa se inteleaga cu Pro-ul.
    Consiliul Concurentei doarme !
  • Pai sa iasa de pe cablu. Oricum sunt satul de manelismele acestui post de televiziune.
  • Dupa ce ca pro-ul sta din ce in ce mai prost la cifrele de audienta, mai bate palma si cu RCS&RDS, cei mai mari tepari din industria cablu-tv… Or sa le taie si lor difuzarea de pe satelit si o sa ii acuze si pe ei de oarece santaj ))
  • daca imi ma majora abonamentul, renunt definitiv la televizor
    incep sa folosesc mai mult laptop-ul pentru internet, youtube
  • chiar daca nu as fi de acord sa platesc mai mult la cablu, pe de o parte are si pro tv dreptate. firmele de cablu scot o gramada de bani pe abonamente. si ar trebui sa dea o parte si la televiziuni. ca de unde are rcs-ul vreo 50 de milioane de euro pe an sa dea pe meciurile din liga 1, champions league si europa league? din publicitate? nu prea cred. din abonamentul pe care il platim noi pentru toate posturile nu doar pentru digi sport! asa ca ar trebui sa nu creasca pretul deloc si sa acopere ei costul suplimentar
  • Vezi ca dintr-o eroare dai in alta.La DTH Romtelecom este chiar prima!Iarvla cablu mai verifica o data.Este peste UPC!
  • În articol vorbiţi despre "două dintre cele mai mari companii de cablu ŞI SATELIT din România", deci nu e vorba numai de cablu.
    Ori tăiaţi "şi satelit", ori mai tăiaţi din cifrele prezentate (3 mil. la RCS şi 1,2 mil. la UPC).

Trimite un comentariu

sus