Skip to main content

Asociaţia On Air vrea să lanseze Trafic Fm, un post de radio comunitar

 

Radio ubbcluj

Publicitate

O asociaţie bucureşteană vrea să lanseze un radio cu informaţii din trafic. Reprezentanţii asociaţiei On Air Bucureşti au venit astăzi în faţa membrilor CNA pentru a prezenta proiectul postului de radio.

DESPRE ASOCIAŢIE. Asociaţia ON AIR a fost înfiinţată cu un an în urmă, pentru a opera licenţe audiovizuale şi realizarea de programe atât radio cât şi de televiziune. Asociaţia s-a prezentat la concursul organizat de CNA pentru a înfiinţa un post de "radio comunitar". Potrivit descrierii din proiectul depus la CNA, asociaţia On Air "a asigurat transmiterea şi înregistrarea festivalurilor de muzică".

Societatea, care în prezent nu mai deţine nicio altă licenţă audiovizuală, s-a înscris la concursul de frecvenţe organizat de Consiliu pentru a obţine licenţe în oraşele Alba Iulia, Cluj- Napoca, Nucet (Bihor), Panciu (Vrancea), Slatina (Olt) şi Slobozia (Ialomiţa).

Rocsana Safta, preşedintele Asociaţiei On Air Bucureşti: “În România nu există niciun post de radio dedicat acestui tip de informaţii. Din păcate România este o ţară cu foarte puţine autostrăzi, dar cu multe probele de trafic. Va fi un radio specializat cu precadre în informaţii din trafic. Vom avea informaţii din toate zonele ţării indiferent dacă noi vom acoperi doar câteva localităţi. Vor fi informaţii despre drumuri naţionale în lucru, drumuri aglomerate, soluţii de ocolire, drumuri ineccesibile din cauza condiţiilor meteo.”

Unii dintre membri CNA s-au întrebat cum va putea un post de radio cu informaţii din trafic să fie util ascultătorilor în condiţiile unei acoperiri reduse, doar pe câteva localităţi din ţară.

"Trafic FM încearcă să răspundă unei nevoi generale de informare, neacoperite satisfăcător în prezent de nici o altă sursă. El este conceput, mai degrabă, ca un radio comunitar decât ca unul comercial propriu-zis. (...) Trafic FM este dedicat 24 de ore necesităţilor de informare ale tuturor celor care străbat ţara, pe principalele sale artere. Acest post de radio are ca primă strategie acoperirea unor zone cu trafic intens, atât pentru autoturisme, cât şi pentru vehiculele de marfă.Pe măsură ce proiectul se maturizează, acesta îşi propune să acopere cât mai mult din infrastructura drumurilor din România", potrivit proiectului depus la CNA.

Reprezentanţii societăţii au mai spus că unul dintre principalele buletine de ştiri va fi prezentat în limba engleză pentru şoferii străini care traversează România. Ei au făcut referire, în principal, la şoferii de tir.

Potrivit proiectului depus la CNA, postul Trafic FM ar urma să aibă un program de emisie compus din:

  • Producţie proprie: 50 %
  • Producţii audiovizuale ale altor producători: 50 %

Potrivit proiectului editorial depus la CNA, Trafic FM va difuza şi muzică, cu precădere "genul relax".

Ce va difuza acest post de radio, dacă va primi licenţe de la CNA?

PROIECT EDITORIAL. "Deschis către comunitate şi pentru comunitate, Trafic FM îşi propune să folosească şi să pună în valoare informaţiile oferite de public, prin intervenţii telefonice în direct şi mesaje transmise redacţiei. Acest tip de comunicare poate aduce un plus de dinamism programelor postului", se arată în proiectul cu care s-au înscris la concursul organizat de CNA.

  • Trafic FM va emite 24 de ore: buletine de ştiri la fiecare jumătate de oră şi titluri sau alerte.
  • Buletinele de ştiri vor folosi pachete de informaţii oferite de Ministerul Afacerilor Interne, Compania Naţională de Drumuri, Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie, dar nu se vor limita la acest tip de informaţie.
  • Nu vor lipsi nici ştirile. Buletinele vor conţine şi cele mai importante informaţii ale momentului, redate pe scurt.
  • O dată la trei ore, unul din buletinele principale va fi prezentat în limba engleză, pentru a fi de folos şi cetăţenilor străini sau şoferilor de TIR, care circulă prin România.
  • Trafic FM va folosi un format muzical de tip Adult Contemporary, care promovează hituri din ultimii 50 de ani, alături de succesele muzicale ale momentului.

FINANŢARE. Într-o primă etapă cheltuielile pentru investiţii se ridică la 55.000 de euro (50.000 de euro pentru echipamente şi 5.000 de euro cost pentru amenajarea studioului de emisie).
"Sursele de finanţare a investiţiei provin din capitalurile proprii ale asociaţiei, din sponsorizări şi publicitate".

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vasile Vasile
    Multe unde prin eter!
  • kolo kolo
    Ce glume bune se pot auzi la CNA. Amenajare studio 5 mii de euro (cred ca banii nu ajung nici pentru "aranjarea" unei bucatarii civilizate) si 50% emisie productie proprie.
    Asta ar insemna cateva zeci bune de angajati harnici si experimentati. Vezi sa nu.
    Plus faza cu traficul e deosebita. Au de gand sa-l aduca sef pe Turcescu?

Trimite un comentariu

sus