Skip to main content

ANALIZĂ. Digi 24, după prima lună de măsurări. Cum stă postul în audienţe. Documentarul Născuţi la comandă, cel mai urmărit: de trei ori peste media staţiei

 
Screen shot 2014-04-06 at 11.42.51 PM
Screen shot 2014-04-06 at 11.42.51 PM

Screen shot 2014-04-06 at 11.42.51 PM
Filmul Născuţi la comandă. Decreţeii, printre producţiile care au adus Digi 24 peste 100.000 de telespectatori.

Publicitate

ANALIZĂ. Cum arată audienţa postului Digi 24 după prima lună de măsurători? Unde se poziţionează faţă de celelalte staţii de ştiri? Ce emisiuni ale postului prind cel mai bine la public?

Paginademedia.ro vă prezintă o analiză a evoluţiei postului deţinut de RCS în prima lună în care a fost măsurat oficial – martie.

O analiză despre audienţa medie, comparaţia cu concurenţii, cele mai populare emisiuni şi vârfurile de audienţă.

Pentru început, concluziile:

AUDIENŢA MEDIE. În mediul urban (cel analizat în articolul de faţă), Digi 24 a avut o medie de aproximativ 30.000 de telespectatori pe minut. Seara, în intervalul de maximă audienţă, cifra este doar puţin mai mare. În clasamentul general, este, ziua pe locul 16, iar seara mai jos, pe 18.

CONCURENŢA. Digi 24 este mult după Antena 3, România TV, B1 şi Realitatea. Antena 3 are o medie cam de şapte ori mai mare decât canalul RCS. Realitatea, aproape dublă. Digi 24 are handicapul unei acoperiri mai mici (se vede doar în reţeaua RCS).

VÂRFURI. De departe, cel mai urmărit program al lunii martie a fost documentarul Născuţi la comandă – Decreţeii. Filmul realizat de Florin Iepan şi prezentat la emisiunea Digipedia (moderată de Emil Hurezeanu) a fost urmărit, pe 8 martie, de 101.000 de telespectatori din mediul urban. A fost singura emisiune cu peste 100.000 de telespectatori medie pe minut la oraşe. Au mai scos medii de peste 90.000 două jurnale de seară (20.000), în zilele de 18 şi 19 martie.

MEDIA PE EMISIUNI. Cu excepţia vârfurilor (care vor fi detaliate în text), media celor mai urmărite emisiuni este de câteva zeci de mii de telespectatori pe minut. Pastilele 1989 – Anul care a schimbat lumea de la ora 15.00 au fost urmărite, la fiecare ediţie, de 60.000 de orăşeni. Media celor patru emisiuni Digipedia din martie a fost de 57.000 de telespectatori pe minut. În top urmează Jurnalul de seară, cu 50.000 de telespectatori la fiecare din cele 21 de difuzări.

PROFIL. Digi 24 s-a remarcat, între celelalte staţii de ştiri, cu un profil al telespectatorului diferit. Are un public ceva mai tânăr şi, de departe, cel mai educat public dintre posturile de ştiri. Profilul telespectatorului a fost detaliat AICI.

Analiza, pe larg:

Audienţa şi concurenţa: Digi 24, în coada plutonului

După audienţa medie, Digi 24 a fost, în luna martie, în coada plutonului de ştiri.

- După media pe zi, postul RCS a fost urmărit, în mediul urban, de 30.000 de telespectatori pe minut. În comparaţie, Antena 3 a avut o audienţă de aproape 210.000 de telespectatori. Postul Intact a fost urmat de România TV, B1 şi Realitatea, ultimul cu o medie de 50.000 de persoane, aproape dublu comparativ cu Digi 24. De notat acoperirea postului, doar în reţelele RCS.

- Comportament diferit de consum pentru Digi 24 seara. Când toate posturile cresc considerabil (e intervalul de maximă audienţă, 19.00-23.00), Digi 24 are o audienţă asemănătoare cu performanţele din timpul zilei. Astfel, dacă seara Antena 3 ajunge la aproape 350.000 de oameni, iar Realitatea sare de 60.000, Digi 24 are până în 40.000 de telespectatori.

Audienţa posturilor de ştiri în luna martie, în mediul urban. Click pentru a mări:

Audiente posturi stiri Digi martie 2014

Vârfuri: Documentarul Născuţi la comandă - Decreţeii, recordul lunii. Singura emisiune peste 100.000

De ziua femeii, pe 8 martie, Digi 24 a sărbătorit performanţa lunii: documentarul Născuţi la comandă - Decreţeii, reuşea să sară pregul de 100.000 de telespectatori.

Filmul lui Florin Iepan, prezentat la emisiunea Digipedia, a fost singurul program Digi 24 care a reuşit această performanţă. Digipedia, programul prezentat de Emil Hurezeanu, a mai avut trei ediţii în martie, dar niciuna nu a reuşit să atingă nici măcar jumătate din audienţa Decreţeilor.

Ce vârfuri au mai fost?

- Două zile la rând, pe 18 şi pe 19 martie, Jurnalul de seară de la ora 20.00 a reuşit să adune peste 90.000 de telespectatori.

- Între 80.000 şi 90.000 de telespectatori au mai adunat o rubrică de sport de la ora 16.00 (pe 9 martie), o ediţie România 24 din 4 martie (14.00-16.00) şi ştirile de la ora 18.00, tot din 4 martie.

Vârfurile lunii martie la Digi 24, în mediul urban (emisiuni cu o singură difuzare). Click pentru a mări:

Audiente varfuri Digi 24 martie 2014

Media pe emisiune: Digipedia “salvată” de Decreţei

Dacă vârfurile au adus câteva rezultate notabile, media celor mai urmărite emisiuni este de câteva zeci de mii de telespectatori pe minut.

Primele locuri:

1. Pastilele 1989 – Anul care a schimbat lumea de la ora 15.00 au fost urmărite, la fiecare ediţie, de 60.000 de orăşeni. Ediţiile difuzate la alte ore nu au stat la fel de bine.

2. Media celor patru emisiuni Digipedia din martie a fost de 57.000 de telespectatori pe minut. Digipedia a fost salvată de ediţia ce Decreţeii, de peste 100.000 de persoane. Altfel, emisiunea nu ar fi prins topul programelor.

3. Jurnalul de seară este una dintre cele mai urmărite programe de pe Digi 24: a avut 50.000 de telespectatori la fiecare din cele 21 de difuzări din luna martie.

Cele mai urmărite emisiuni de pe Digi 24, din luna martie (programe cu cel puţin două difuzări). Click pentru a mări:

Audiente medii emisiuni Digi 24 martie 2014

PROFIL. Digi 24, public mai tânăr şi mai educat între posturile de ştiri

Dacă din punct de vedere al audienţei Digi 24 este ultimul între posturile de ştiri, canalul RCS se remarcă la profilul telespectatorilor.

- Digi 24 are cel mai mare procent de bărbaţi (60% in public).

- După vârstă, are cel mai bun procent pe intervalul 35-44 de ani dintre toate canalele. Categoria peste 65 de ani, predominantă la posturile de ştiri, este mai slab reprezentată la Digi 24.

- Aproape 40% din publicul Digi 24 are studii superioare, faţă de 34% la B1, 29% la Antena 3 şi doar 21% la România TV.

- Cel mai mic procentaj de telespectatori cu şcoală generală – 13%, mult sub celelalte canale de ştiri.

Profilele publicului posturilor de ştiri au fost detaliate într-un alt material, pe care îl puteţi citi AICI.

Publicul posturilor de ştiri din România (%). Cick pe foto pentru a mări:
Profile posturi stiri

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mie mi se pare foarte interesanta repartizarea publicului posturilor de stiri in functie de studii si in functie de numarul de locuitori al oraselor. Cu cat sunt mai putin trecuti pe la scoala, cu atat sunt mai "apropiati" de Antena3, Realitatea TV si Romania TV (adica de stiri tabloidizate). Cei cu studii superioare s-au orientat spre stiri echilibrate (Digi 24). La fel, cei din orase mari (cu 100-200 de mii de locuitori). Din pacate, masa de manevra, politic vorbind, e populatia cu studii putine si din orase mici/mediul rural... Totusi, tara asta mai are o sansa.
  • O nelamurire: cum se calculeaza repartitia pe grupe de varsta a telespectatorilor? Daca un pensionar de 70 de ani si un salariat de 30 de ani se uita 8 ore respectiv 2 ore la un post TV inseamna ca raportul este 80% la 20%? Pentru ca daca este asa atunci nu poti compara cifrele cu nimic si nici nu se poate spune ca asta este "profilul" publicului.
  • O mica,corectie: nu e la toti operatorii de cablu. Parca ar avea lepra! Pacat! Ar merita urmarit ca si alternativa de sursa de informatii... este oare prea mult? Strugurii sint acrii,spunea vulpea!
  • *oblic-ativitatea tuturor filmelor de cablu... e sublima!!
    Baietii de la D24 au mare nevoie de consiliere pe audiente: pacat de "produs"!
  • O chestie nu reiese din analiza: ca Digi24 chiar da stiri, si nu balci.
  • E un post care merita urmarit. Designul si calitatea il fac sa merite.
  • Momentan niciuna din ele nu s-a materializat iar referitor la publicitate cititi mai atent articolele e vorba de promovarea serviciilor din portofoliul companiei.
  • Dupa pasul cu oblicativitatea tuturor firmelor de cablu de a transmite Digi 24 si dupa introducerea publicitatii, ce mai urmeaza? Subtitrarea in limba Maghiara?

Trimite un comentariu

sus