
Piața media în 2014 a fost estimată la 306 milioane de euro, în crește cu un milion de euro față de anul trecut, potrivit celui mai recent raport Media Fact Book.
Piața de print este în continuare cel mai afectat sector, anul acesta, potrivit estimărilor Media Fact Book, aceasta se va situa la valoarea de 17 milioane de euro, în scădere cu două milioane față de 2013.
Digitalul este singurul mediu în creștere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creșterea preconizată fiind de 8%. Mediul online a câștigat anul acesta patru milioane de euro față de anul trecut.
Piața de televiziune s-a menținut în ultimii trei ani la valoarea de 193 de milioane de euro.
“Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piața media din România - și dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului și a creditării populației ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale.” a adăugat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.
Alexandra Olteanu, despre creșterea digitalului:
“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creșterii digitalului – cu rate de creștere în 2013 și 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) și mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creșteri mari anual – peste 60%. Aceste creșteri în zona de performance ne arată încă o dată dorința agențiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienței”, adaugă Alexandra Olteanu.
Piața de publicitate în ultimii ani (milioane de euro)
2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TV | 193 | 193 | 193 | 200 | 209 | 222 | 337 | 306 | 229 |
17 | 19 | 22 | 24 | 26 | 37 | 82 | 79 | 71 | |
Radio | 18 | 19 | 19 | 20 | 21 | 25 | 35 | 30 | 23 |
OOH | 27 | 28 | 29 | 31 | 33 | 42 | 70 | 58 | 40 |
Internet | 50 | 46 | 41 | 34 | 26 | 19 | 16 | 9 | 6 |
TOTAL | 306 | 305 | 303 | 309 | 316 | 345 | 540 | 482 | 369 |
Concluzii Media Fact Book:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro- televiziunea atrage cele mai mari bugete de publicitate: 63% din piață a fost direcționată către posturile TV. Internetul a ajuns la 15% din piață, outdoorul la 9%. Printul și radioul au fiecare 6% din bugete.
- printul continuă să scadă. Este estimat la 17 milioane în 2014, față de 19 milioane anul trecut
- radioul este stabil: 19 milioane în 2013, la fel ca în 2012. Estimare de 18 milioane pentru acest an. Radiourile au principali clienți jucătorii din retail, telecom și auto. Este un mediu foarte bun pentru promoții.
- Outdoorul este estimat la 27 de milioane de euro în 2014. Nu s-au luat în calcul perioadele electorale. Cifre apropiate de anii trecuți (28 de milioane anul trecut, 27 de milioane în 2012).
- Online-ul a fost estimat la 50 de milioane pentru 2014 și la 46 de milioane în 2013. Google a câștigat teren. Din piața de internet, 19 milioane de euro reprezintă publicitate de tip display, restul este google, faceboook, yahoo.
Comentarii