Skip to main content

Tănase: TVR este într-o situaţie financiară critică. Am transmis către ANAF propuneri de soluţii

Stelian Tanase
Stelian Tanase

Stelian TanaseStelian Tănase, preşedintele-director general al SRTv, a declarat, astăzi, că TVR se află "într-o situaţie financiară extrem de critică", iar conducerea Televiziunii Române a transmis către autorităţile statului, inclusiv ANAF, "propuneri de soluţii la problemele grave ale televiziunii", scrie Mediafax.

Publicitate

Stelian Tănase a reacţionat după ce Adrian Bucur, membru al Consiliului de Administraţie (CA) al Societăţii Române de Televiziune (SRTv), a declarat tot astăzi, pentru Mediafax, că a decis să facă un apel public, întrucât situaţia TVR este disperată, televiziunea publică având penalităţi la fisc de aproximativ 9 milioane de euro pe an.

Astfel, într-un punct de vedere remis agenţiei, Stelian Tănase confirmă situaţia critică în care se află TVR.

"TVR se află, într-adevăr, într-o situaţie financiară extrem de critică. În această perioadă foarte dificilă, conducerea TVR a fost nevoită să prioritizeze cheltuielile în funcţie de interesul telespectatorilor, conform misiunii publice a Televiziunii Române. În contextul datoriilor imense pe care le are TVR, soluţia actualei conduceri a fost să rezilieze contractele emisiunilor scumpe şi să încerce să reducă cheltuielile de producţie. În acest sezon, Televiziunea Română funcţionează cu grile de programe mult mai ieftine faţă de anii trecuţi", spune Stelian Tănase.

Potrivit lui Stelian Tănase, conducerea TVR încearcă să redeschidă dialogul cu autorităţile statului pentru redresarea Televiziunii Române.

"Mai mult, conducerea TVR a transmis către autorităţile statului, inclusiv ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, n.r.), propuneri de soluţii la problemele grave ale Televiziunii. Facem eforturi uriaşe pentru a redeschide dialogul cu aceste autorităţi, fără sprijinul cărora redresarea instituţiei nu este posibilă. TVR îşi asumă toate obligaţiile de plată şi aşteaptă răspunsuri pentru a identifica pârghii de implementare a soluţiilor propuse", mai spune Stelian Tănase.

Pe de altă parte, Adrian Bucur, membru în CA al TVR, a spus, într-un punct de vedere transmis astăzi agenţiei Mediafax, că a decis să facă un apel public referitor la situaţia "din ce în ce mai gravă" a televiziunii publice.

El a precizat că a intrat în posesia unor documente, potrivit cărora Televiziunea Română are penalităţi către bugetul de stat de 23.000 - 24.000 de euro pe zi.

"Situaţia televiziunii publice este din ce în ce mai gravă. Am intrat în posesia unor cifre care sperie pe orice om normal la cap, 23.000 - 24.000 de euro pe zi, în total, 9 milioane de euro pe an reprezintă penalităţile către fisc şi asta se întâmplă după reeşalonare. În aprilie, când TVR nu a plătit rata convenită în memorandum (memorandumul cu Guvernul, n.r.) la fisc, aceste penalităţi s-au recalculat şi aşa ajung ele la această cifră, de 23 - 24.000 de euro pe zi. Iar aceste penalităţi curg lunar. În prezent, datoria la bugetul de stat a televiziunii publice depăşeşte 100 de milioane de euro, nemaipunând la socoteală şi datoriile comerciale. Şi ele reprezintă alte câteva zeci de mii", a spus Adrian Bucur.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt