Skip to main content

Ziarul Click!, cel mai vândut din România. Libertatea este al doilea. Principalele ziare de calitate au împreună sub 55.000 de exemplare

 
ziare
ziare

Sursa foto: AFP
Sursa foto: AFP

Publicitate

Ziarul Click! este în continuare în fruntea celor mai vândute ziare de pe piaţa din România. Acesta este urmat tot de un tabloid, Libertatea. Cu toate acestea, cifrele de vânzări ale ziarelor sunt tot mai mici de la an la an. Ziarele de calitate au ajuns să vândă, împreună, mai puţin decât tabloidul numărul doi de pe piaţă, Libertatea.

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a publicat recent datele pentru perioada iulie - septembrie 2014, pe care paginademedia.ro le prezintă în continuare:

- Click! rămâne singura publicaţie cu vânzări de peste 100.000 de exemplare pe ediţie. În cel de-al treilea trimestru al acestui an, publicaţia a avut vânzări medii de aproape 110.000 de exemplare. Ziarul a avut în iulie - septembrie 2014 o scădere de 12.300 de exemplare comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2013.

- Cel de-al doilea tabloid de pe piaţă, Libertatea, vinde în medie 65.500 de exemplare pe apariţie. Publicaţia din portofoliul Ringier a avut cea mai abruptă scădere de la un an la altul, un minus de 17.400 de exemplare faţă de trimestrul trei din 2013.

- Singurul ziar de sport de pe piaţă, Gazeta Sporturilor, vinde, în medie, 28.200 de exemplare pe ediţie, fiind al treilea în topul celor mai cumpărate ziare.

Cele cinci ziare de calitate prezente în clasamentul întocmit de paginademedia.ro vând împreună aproape 55.000 de exemplare pe apariţie.

Cel mai vândut pe segmentul ziarelor de calitate este Evenimentul zilei, cu o medie de 13.100 de exemplare pe apariţie. România liberă este al doilea, cu 12.700. Majoritatea publicaţiile quality au scăzut în vânzări în perioada iulie - septembrie faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013.

Singurul care a ieşit „pe plus” a fost Ziarul Finaciar, care a atras o medie de 8.800 de exemplare, cu 900 mai multe decât în 2013.

Vânzările principalelor publicaţii generaliste în perioada iulie - septembrie 2014

PUBLICATIE TOTAL VANZARI IUL - SEPT 2014 TOTAL VANZARI IUL - SEPT 2013
1 Click! 109.119 121.450
2 Libertatea 65.547 83.000
3 Gazeta Sporturilor 28.211 29.800
4 Evenimentul Zilei 13.146 14.000
5 Romania Libera 12.743 19.600
6 Adevarul 8.970 10.500
7 Ziarul Financiar 8.817 7.910
8 Jurnalul National 7.939 9.750
9 Curierul National 3.002 3.050

Presa locală,

Cele 25 de titluri locale auditate de BRAT au vândut, împreună, în perioada iulie - septembrie 2014 aproape 150.000 de exemplare. Primele două locuri sunt ocupate de Unirea şi Jurnalul Arădean, cu cifre mai mari decât ziarele centrale de calitate.

Ziarul Unirea din Alba Iulia a avut o medie de vânzări de 15.150 de exemplare pe apariţie, iar Jurnalul Arădean 14.600.

Vânzările principalelor titluri din presa locală în perioada iulie - septembrie 2014

Publicatie Vanzari iulie- septembrie 2014
1 Unirea 15.179
2 Jurnal Aradean 14.617
3 Gazeta de Sud 10.561
4 Bihari Naplo 10.140
5 Tribuna 10.112
6 Renasterea Banateana 9.038
7 Jurnal Bihorean 8.258
8 Csiki Hirlap 7.727
9 Szatmari Friss Ujsag 7.712
10 Monitorul de Suceava 7.072
11 Informatia Zilei 6.244
12 Udvarhelyi Hirado 5.377
13 Viata Libera 5.287
14 Crisana 4.920
15 Monitorul de Botosani 4.911
16 Ziarul de Iasi 4.146
17 Monitorul de Vrancea 3.584
18 Ziarul Hunedoreanului 3.395
19 Obiectiv Vocea Brailei 2.699
20 Realitatea Media 2.624
21 Bihoreanul 2.608
22 Transilvania Expres 1.895
23 Monitorul Expres 1.219
24 Ziarul de Roman 416
25 Observator de Constanta 119

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu nu mai cumpăr click, e o porcarie, sa scumpește un ziar, pentru un banal concurs.
  • Au scris aici si despre "ziarul Kaufland". http://www.paginademedia.ro/2014/02/brosura-kaufland-mult-mai-rasfoita-decat-cel-mai-citit-tabloid-publicatia-magazinului-peste-trei-milioane-de-cititori/
    Eu nu cred ca l-am vazut decat o data, eu nu-l primesc, poate pentru ca nu le sunt client:
  • oare szabadsag din Cluj de ce nu apare pe lista? din cate stiu eu au peste 15000 exemplare vandute zilnic...
  • De ce nu se precizeaza nimic de presa gratuita? In acest moment, de departe, lider de piata, ca tiraj si audienta, auditat brat si sna, este ziarul Kaufland. Daca tot se fac studii, de ce nu se raporteaza toata analiza, pe toate segmentele? Publicatiile gratuite au cea mai buna perceptie asupra cititorului final.
  • De ce nu incepe stirea asta asa: "Revenirea la normalitate: in timp ce publicatiile tabloide scad, o publicatie de cultura - Historia - are cresteri pe linie in ultimul an, depasind chiar si cele mai cunoscute reviste glossy."

Trimite un comentariu

sus