Skip to main content

ANALIZĂ. Ce vârste au utilizatorii de Facebook, Twitter si Instagram? Facebook, popular pentru cei între 25 şi 34 de ani. Instagram, creştere spectaculoasă pe targetul foarte tânăr

 
ANALIZĂ. Ce vârste au utilizatorii de Facebook, Twitter si Instagram? Facebook, popular pentru cei între 25 şi 34 de ani. Instagram, creştere spectaculoasă pe targetul foarte tânăr

DIGITAL MARKETING. Care este profilul utilizatorilor de pe reţelele sociale? Ce vârste au? Facebook este popular in randul celor cu varste intre 25 si 34 de ani. Instagram atrage in general useri mai tineri decat Facebook. Ce varste au utilizatorii de retele sociale din Romania, Polonia, Rusia, Belarus, Ucraina sau Turcia intr-o analiza Gemius pentru paginademedia.ro.

Publicitate

Analiza, în continuare:

Facebook- cel mai popular in randul utilizatorilor cu varste intre 25 si 34 de ani

In tarile analizate de Gemius, procentul cel mai mare de vizitatori ai Facebook este reprezentat de utilizatori cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani.

Un numar semnificativ de vizite este generat si de useri din segmentele de varsta 18-24 si 35-44, insa in functie de tara, ponderea acestor categorii difera.

In Romania, 22% dintre vizitatorii platformei Facebook au intre 18 si 24 de ani, 28% au intre 25 si 34 de ani si 26% intre 35 si 44 de ani.

In ceea ce priveste valoarea totala a vizitatorilor, in ianuarie 2015, 83.2% din intreaga populatie online a Romaniei a vizitat facebook.com.

Cel mai mare index de afinitate este inregistrat de segmentul de varsta 18-24 (108.5), urmat de segmentele 25-34 (99.47) si 35-44 (98.16).

Ce reach si ce index de afinitate inregistreaza fiecare target grup de mai sus din totalul populatiei online din Romania, in graficul alaturat:

Reach & affinity index FB RO

Instagram atrage vizitatori mai tineri decat Facebook

Reteaua de foto si video-sharing Instagram, cumparata de Facebook in 2012, se bucura de o crestere spectaculoasa in special in randul utilizatorilor foarte tineri. Analiza Gemius arata ca aproape jumatate din numarul total de vizitatori din tarile studiate au varste cuprinse intre 18 si 24 de ani.

In Romania, 43% dintre cei care folosesc Instagram fac parte din segmentul de varsta 18-24 de ani. De alfel, acest grup inregistreaza un index de afinitate foarte mare de 170.8.

Segmentul imediat urmator din punct de vedere al popularitatii este 25-34 cu un index de afinitate de 78.8 si cu un pondere de vizitatori in cadrul Instagram de 22%.

Din totalul populatiei online din Romania, aceste doua target grupuri (useri cu varste cuprinse intre 18-24 si 25-34 care folosesc Instagram) inregistreaza 14.2, respectiv 6.56 puncte de reach.

Ce reach si ce index de afinitate inregistreaza celelalte target grupuri din totalul populatiei online din Romania, in graficul alaturat:

Instagram

Krzysztof Majkowski, consultant la Gemius:

“Instagram va creste in popularitate in randul tinerilor si va ocupa incet pozitia pe care o avea pana de curand Facebook. Acest lucru demonstreaza ca achizitionarea Instagram de catre Facebook a fost o miscare buna, deoarece Instagram satisface mai bine nevoile tinerei generatii prin importanta acordata vizualurilor si a mesajelor simple.”

Desi in Romania la nivel national doar 7.25% dintre toti utilizatorii de internet folosesc Instagram, aceasta valoare este in crestere, in special in randul userilor tineri.

Twitter — un canal independent de comunicare?

In Belarus si in Rusia cel mai mare grup de utilizatori de Twitter este format din useri cu varste intre 18 si 24 de ani, in timp ce in Romania, Polonia si Ucraina cei din segmentul de varsta 25-34 folosesc Twitter cel mai des, urmati apoi de cei din segmentul 35-44 de ani.

Conform lui Majkowski, popularitatea Twitter in randul utilizatorilor tineri din Rusia si Belarus poate fi datorata nevoii acestora de avea un canal independent de comunicare, asa cum a fost cazul, de exemplu, in timpul conflictul din Ucraina. E de mentionat aici si activismul tinerilor pe canalele de social media, canale ce inca nu sunt cenzurate de Moscova.

In Romania, Twitter e folosit doar de 10.72% din populatia online, iar afinitatea cea mai mare este in randul categoriei de varsta 55+ (161.20 affinity index), categorie ce are in cadrul Twitter un reach de 17% din total populatie online. Ce reach si ce index de afinitate inregistreaza celelalte target grupuri din totalul populatiei online din Romania, in graficul alaturat:

Twitter Reach & aff index

Datele provin din studiul gemiusAudience derulat de Gemius in peste 30 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Nordul Africii. Analiza de mai sus se bazeaza pe cifrele medii lunare din 2014 din Romania, Polonia, Rusia, Belarus, Ucraina si Turcia.

Despre Gemius: Gemius este lider in cercetare si consultanta online in Europa si Orientul Mijlociu. Originara din Polonia, Gemius s-a extins in regiunea EMEA si momentan opereaza in 35 de tari. Compania este pioniera in metodologia hibrida pentru masurarea audientei online, integrand atat panelurile consumatorilor cat si cercetarea avansata a site-urilor, dandu-le agentiilor de media, rezultate de calitate si credibile (gemiusAudience). Ofera de asemenea, solutii profesionale de cercetare, servicii analitice si de consultanta, de la studii site-centric si user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite site-uri (gemiusPrism)., servicii de masurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect) si a eficientei acestora (gemiusBrandingEffect). Gemius realizeaza si proiecte de cercetare cerute de clienti (gemiusAdHoc). Suplimentar fata de serviciile de cercetare mentionate inainte, Gemius ofera solutii de masurare a comportamentului utilizatorilor care urmaresc continut video si multimedia online (gemiusStream) si a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone din site, zonele acestora de focus si de click (gemiusHeatMap). Mai multe informatii gasiti pe : www.gemius.ro

Infographic_age_groups_social_media

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus