Skip to main content

Recomandare IAB: reclame neagresive şi cât mai puţin invazive. Principiile unui program internaţional de reglementare în publicitatea digitală

 
internet
internet

Publicitatea online trebuie să fie eficientă, dar cât mai puţin agresivă şi invazivă. Este unul dintre principiile unui program internaţional de autoreglementare în publicitatea digitală. Un alt principiu: reclamele online să influenţeze cât mai puţin încărcarea site-urilor.

Publicitate

Principiile sunt incluse în programul L.E.A.N. Ads, prescurtarea de la Light, Encrypted, Ad choice supported si Non-invasive ads. Programul a fost lansat azi, la nivel global, de agIAB Tech Lab, parte a IAB US şi cuprinde o serie de principii care vor sta la baza următoarelor seturi de standarde şi recomandări pentru întregul circuit al publicităţii digitale, inclusiv pentru piaţa locală.

Cele patru principii L.E.A.N

  • Light - vehiculele de publicitate online trebuie să aibă un impact minim asupra încărcării site-urilor
  • Encrypted - toate conexiunile semnificative din cadrul proceselor de livrare a elementelor de publicitate online trebuie să fie securizate pentru a nu permite interceptări sau parazitari cu elemente rău-voitoare
  • Ad Choice supported- toate vehiculele ar trebui să fie incluse în programe care să le permită utilizatorilor să-şi exprime opţiuni punctuale legate de elemente de publicitatea online
  • Non- invasive ads - vehiculele de publicitate online ar trebui să poată să maximizeze performanţele minimizând agresivitatea/invazivitatea în mediile online.

IAB Romania a participat la discutiile privind lansarea acestor principii la conferinta IAB Global Summit derulata intre 30 septembrie si 1 octombrie la New York, prin Ionut Oprea, presedintele asociatiei.

"Setul de principii LEAN Ads nu îşi propune să înlocuiască standardele existente în prezent în publicitate, standarde pe care toate companiile membre, ba chiar şi unele companii non-membre le respectă şi cu ajutorul cărora utilizatorii accesează în prezent conţinutul tuturor site-urilor care şi-au asumat respectarea lor", se arată într-un comunicat de presă al IAB România.

Printre zonele care necesită o revizuire, în viziunea reprezentanţilor IAB Tech Lab, se mai numără şi principii general valabile, precum volumul ad-urilor de pe pagina şi măsurarea vizualizărilor efective, dar şi segmente specializate, precum retargetingul, care necesită şi limitări de frecvenţă, precum şi asigurarea ca userul este vizat în mod corespunzător înainte, si niciodata după ce a facut o achiziţie.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus