Skip to main content

The Sun renunţă la accesul cu plată pentru conţinutul online

 
The Sun
The Sun

Tabloidul britanic The Sun va face o întoarcere cu 180 de grade în noiembrie şi va renunţa în cea mai mare măsură la accesul cu plată la conţinutul său online, scrie HotNews.ro, care citează The Guardian.

Publicitate

Compania-mamă a The Sun, News UK, ce mai deţine şi The Times şi The Sunday Times, a făcut anunţul prin intermediul directorului Rebekah Brooks, vineri dimineaţă. The Sun va reintra, astfel, în concurenţă directă cu rivalii săi, precum Mail Online, pentru banii de publicitate online.

Revenirea la accesul gratuit se va face începând cu 30 noiembrie.

Compania-mamă a The Sun a decis, în vara anului 2013, să introducă pentru The Sun şi celelalte mari titluri ale sale un paywall (sistem prin care utilizatorii puteau accesa conţinutul doar contra cost). în acel moment, The Sun online în varianta gratuită înregistra peste 30 de milioane de vizitatori unici lunar.

În vară, The Sun a relaxat sistemul de paywall, permiţând acces gratuit pentru o parte din conţinutul său. în noile condiţii, primele cifre de audienţă medie zilnică ale site-ului arătau că acesta este cu mult în urmă rivalilor săi, pe o piaţă dominată the versiunile online ale Daily Mail şi The Guardian.

Sursa citată notează că Rebekah Brooks-fosta şefa a operaţiunilor de presă ale grupului lui Rupert Murdoch în Marea Britanie, revenită la conducerea News UK după ce a scăpat de acuzaţii în scandalul interceptărilor ilegale de la News International-i-a informat pe angajaţi, într-un mail:

  • creşterea audienţei The Sun este o prioritate pentru companie, ceea ce presupune accesul predominant liber la conţinutul online al publicaţiei din 30 noiembrie
    măsura vine în continuarea unor decizii precum încheierea unui parteneriat cu Apple News şi intrarea în zona Facebook Instant Articles
  • la început de nou capitol, The Sun are avantajul experienţei dobândite în perioada în care s-a aflat în spatele unui paywall: "ştim mult mai multe despre cititorii noştri"

The Guardian notează că revenirea are loc într-o perioadă în care piaţa presei scrise a înregistrat scăderi de până la 30% a veniturilor din publicitate, situaţie complicată de încetinirea creşterii publicităţii digitale, domeniu unde Google şi Facebook au o poziţie dominantă.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus