Skip to main content

Dragoş Pătraru critică dur postul public pentru că nu a difuzat imagini de la clubul Colectiv: „Mi-e ruşine!”

Dragos Patraru, Starea natiei
Dragos Patraru, Starea natiei

Dragoş Pătraru, realizatorul emisiunii "Starea Naţiei", de la TVR 1, spune pe blogul său că îi este ruşine că televiziunea publică nu a difuzat imagini, vineri noapte, despre tragedia din clubul Colectiv.

Publicitate

"Vineri, TVR nu a fost televiziunea publică a României. Iar asta nu trebuie să se mai întâmple niciodată", a scris Dragoş Pătraru pe blogul său.

Dragoş Pătraru, într-un text intitulat "TVR, serviciul public care nu are program cu publicul":

"Ce simt că sunt eu dator să evidenţiez este lipsa de reacţie a unui serviciu public foarte important. Serviciul public numit Televiziunea Română. TVR nu a transmis nimic vineri noapte. N-a avut imagini, ci doar informaţii pe crawl. Jalnic! Televiziune publică fără imagini, doar cu text. Aflu, stupefiat, că nu există o procedură de intrare în breaking news. Vă puteţi închipui aşa ceva? Într-o instituţie supraaglomerată, cu atât de mulţi oameni, cu atât de multe resurse, o instituţie blocată de multă vreme în proiect, sufocată de proceduri care mai de care mai complicate, nu există o procedură de intrare în direct, de la un eveniment. Încerc să înţeleg şi nu reuşesc. Cum e posibil aşa ceva? E ca şi cum într-un spital ai duce urgenţele întâi la cantină. E ca şi cum pompierii s-ar trezi că nu au furtun, după ce au ajuns la locul incendiului", scrie Dragoş Pătraru.

Potrivit acestuia, televiziunea publică are joacă un rol foarte important în cazuri de urgenţă.

"Ce s-ar fi întâmplat dacă vineri seară ar fi avut loc un cutremur mare? B1 TV, de pildă, postul privat de ştiri care nu a transmis nimic de la locul tragediei, are doar o responsabilitate morală, faţă de propriii telespectatori. E problema lor. TVR nu e în aceeaşi situaţie. Televiziunea publică are datoria scrisă, reglementată prin lege, de a informa populaţia, toată populaţia, în cazuri de urgenţă. Bun, nu a avut loc un atac terorist sau un cutremur, dar s-a produs o nenorocire de proporţii. Iar TVR avea obligaţia de a-i informa pe cetăţeni. Alocând pentru asta toate resursele pentru care oamenii plătesc, lună de lună, abonamentul TV", mai scrie Dragoş Pătraru.

Pătraru a spus că îi este ciudă că trebuie să spună că, vineri seară, treaba televiziunii publice a fost făcută de televiziunile private.

"Şi până vineri seară am fost tare mândru că lucrez la televiziunea publică. Acum, mi-e ruşine (...) Ruşine! Ruşine cu care trăiesc de trei zile mulţi oameni din TVR. Iar asta sper să se vadă cât mai rapid, pentru început prin câteva decizii concrete", a mai spus Dragoş Pătraru.

„Cea mai mare televiziune a tăcut în faţa celei mai mari tragedii”, a notat Cătălin Tolontan, într-o postare pe blogul său. Este vorba despre televiziunea publică, cea care ar trebui să aibă cele mai mari resurse, care în noaptea tragică din 30 octombrie a transmis programul obişnuit. Asta în timp ce principalele televiziuni de ştiri transmiteau informaţii de peste tot, de la locul accidentului, sau de la spitalele la care au fost trimişi răniţii.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt