Skip to main content

STUDIU. Internauţii români stau mai mult pe online decât la televizor

 
STUDIU. Internauţii români stau mai mult pe online decât la televizor

Utilizatorii români de internet petrec mai mult timp navigând online decât în faţa televizorului. Dacă la nivelul întregii ţări, televiziunea este "regina", în rândul utilizatorilor TV micul ecran a trecut pe locul al doilea în topul preferinţelor media.

Publicitate

Astfel, peste cinci ore petrec zilnic, în medie, utilizatorii români de internet navigând sau folosind serviciile disponibile online. În rândul internauţilor, consumul de TV este între 1 şi 3 ore pe zi. Şi atunci, de cele mai multe ori, televizorul este în fundal, în timp ce ei stau pe net: 68% dintre utilizatorii de Internet din România accesează Internetul în timp ce se uită la TV de pe mai multe dispozitive, potrivit studiului Digital Scope, realizat de IAB Romania împreuna cu parteneri din IAB Europe.

Paginademedia.ro prezintă, în continuare, câteva concluzii din studiul Digital Scope.

  • TV-ul a devenit pentru multi utilizatori de internet un mediu de fundal, 43% din ei verificandu-si si raspunzand la emailuri, 38% acceseaza retelele sociale in timp ce se uita la TV, 35% navigheaza pe Internet, 28% cauta un produs vazut la TV si 26% intreprind activitati legate de scoala sau job.
  • Doar 13% viziteaza website-ul programului vizionat sau cauta informatii despre acesta.
  • Timpul petrecut pe Internet il depaseste pe cel petrecut la TV, peste 20% din utilizatorii de internet petrecand peste 5 ore zilnic, online.
  • 63% dintre utilizatori sunt online pe mai multe device-uri concomitent.
  • Cele mai importante canale online de comunicare comerciala folosite pentru a afla despre un produs sau serviciu sunt considerate a fi emailul (34%), linkurile in motoarele de cautare (30%) si prezenta brandurilor in Social Media (25%).

Smartphone-ul – vedeta consumului de Internet in Romania

75% din utilizatori acceseaza zilnic internetul de pe smartphone, cu precadere pentru email, programe de comunicare, harti si programe de localizare. De asemenea, smartphone-ul detine un loc important la nivel de Entertainment, Communication si Informare, dar mai putin la Achizitii, Investitii & Finance.

Studiul identifica diferentele de activitati intreprinse online in functie de dispozitivele de pe care este accesat Internetul. Astfel, laptopul si desktopul sunt preferate pentru cautarea pe internet, in timp ce tableta este folosita preponderent pentru a citi informatii despre branduri.

Comparativ cu regiunea, dispozitivele de tip Smart TV si consolele de jocuri sunt zone cu potential de dezvoltare pentru accesarea Internetului si interactiunea brandurilor cu consumatorii, tinand cont de evolutia CEE. (doar 6% din utilizatori folosesc Internetul de pe TV device fata de 22% in regiune).

Despre Digital Scope

Digital Scope este un proiect de cercetare derulat de birourile locale IAB in 8 tari din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Macedonia, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia) cu scopul de a furniza informatii importante si utile atat clientlor cat si strategilor si specialistilor din agentii, pentru a intelege modul in care se consuma media si tehnologia la nivelul publicului lor tinta, comparativ cu regiunea CEE.

Digital Scope a fost derulat in perioda 27 noiembrie - 28 decembrie 2014, cu sprijinul IAB Polonia, IAB Europe, Mindtake si al partenerilor locali: Burda Media, Digital Ads, Fokus Digital Services, Goldbach Media, Hotnews.ro, InternetCorp, Mediafax si Rol.ro. Metodologia de colectare a datelor a constat in chestionare livrate online pe site-urile partenere, cu acoperire de 70% din populatia online de peste 16 ani.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus