Skip to main content

STUDIU. Românii fug de reclamele TV: le consideră plictisitoare şi repetitive

 
televiziune_telecomanda_capital
televiziune_telecomanda_capital

Ce fac românii când la TV intră pauza publicitară? S-a făcut un studiu pe acest subiect. Rezultatele, în continuare.

Publicitate

Românii fug de reclamele de la TV. 80% dintre aceştia schimbă canalul în timpul pauzei publicitare, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Datele au fost prezentate la Digital Marketing Forum, organizat anual de Evensys.

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive.

Din concluziile studiului:

  • În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri şi pe propria persoană.
  • De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obişnuit smartphone-ul şi 56% laptopul sau PC-ul.
  • Sunt preferate activităţile de relaxare – aceştia accesează social media (66% de pe smartphone şi 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
  • 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) şi messenger-ul (49% - smartphone, 49% - laptop/PC), în timp ce 69% dintre aceştia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.
  • Consumatorii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informaţii online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).
  • Sursele de informaţie care influenţează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) şi site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, pe un eşantion de 500 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.

Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus