Skip to main content

Echipa de campanie explică. De ce a trecut Lidl de la „Alege înțelept” la „Meriți să fii surprins”

 

VIDEO. „Meriți să fii surprins” este noul slogan Lidl, cu care se derulează campania din această primăvară. Slogan pe care retailerul l-a schimbat după cinci ani de comunicare pe mesajul „Alege înțelept”.

Publicitate

De ce s-a făcut această schimbare? Care este strategia din spate le campaniei făcute de agenția MRM Worldwide, parte a grupului McCann? Un răspuns: "este o trecere de la un mesaj bazat pe rațional, la unul emoțional".

Paginademedia.ro trece în revistă explicațiile date de echipa de campanie Lidl legate de strategia din spatele comunicării.

De ce s-a ales trecerea de la sloganul Alege intelept, la Meriți sa fii surprins?

Modul în care comunicăm cu clienții a evoluat în cei cinci ani de când Lidl a intrat pe piața din România, când sloganul nostru era acela de a „Alege Înțelept”. Dacă primul slogan făcea referire directă la atributele funcționale ale brandului și avea menirea de a poziționa Lidl în mintea consumatorului ca un smart discounter, noul slogan are o componentă emoțională și vizează mai degrabă experiențe asociate interacțiunii cu brandul nostru.

Clienții noștri sunt obișnuiți deja cu oferta de produse de la raft și a venit momentul pentru a face un pas înainte – trecerea de la funcțional la emoțional.

Care este conceptul creativ al campaniei? Cum s-a ajuns la el?

Pasul unu a fost identificarea unei nevoi reale la care să răspundem, iar timpurile în care trăim ne-au oferit răspunsul: nevoia de experienţe reale, de timp petrecut cu oamenii dragi - familie și prieteni. Și această dorință apare tocmai ca rezultat al orelor prelungite petrecute muncind, acasă, la birou, în spitale sau pe șantiere.

Următorul pas a fost să gândim, împreună cu agenția, o campanie integrată de comunicare care să răspundă cumva acestei nevoi și care să aibă un impact real în rândul clienților noștri, din toate categoriile.

Campania aceasta este despre și pentru români și este bazată pe insighturile obținute din studii, ce îi plasează pe aceștia în fruntea clasamentului celor mai muncitori oameni din Europa, inclusiv la capitolul ore suplimentare.

Continuarea firească, în linia ”Meriți să fii surprins”, este să organizăm proiecte care ies din tipare și care rămân mult timp în memoria celor care interacționează cu ele.

Cum a fost declinat conceptul în execuții?

Fiind o campanie 360, mesajul este integrat în toate canalele de comunicare - pe TV, în presă, în proiectele de PR & CSR, pe OOH-urile care se regăsesc în toată țara, a mesh-urilor plasate în București, pe site-ul lidl.ro. Campania a fost promovată și pe pagina noastră oficială de Facebook, dar și prin intermediul activărilor BTL.

De exemplu, timp de 5 zile am deschis un restaurant de tip pop-up în Centrul Vechi din București, La Iordache, unde platourile au fost gătite cu produse din gama Cămara Noastră. Cum i-am implicat pe clienți? Aceștia au putut intra pe surprize.lidl.ro să se înscrie pentru a câștiga o masă de prânz sau cină.

Care este publicul țintă vizat de noua campanie de brand?

Campania, ca atare, nu-și propune neapărat să atragă un nou tip de public. Clienții noștri provin din toate mediile sociale, și din diferite categorii de vârstă, pentru că produsele noastre se adresează unor nevoi extrem de diverse.

De la ustensile de grădină, la aparate de făcut prăjituri, cosmeticele din gama Cien, produsele de curățat W5, produsele dedicate sportului, toate acestea sunt articole care se regăsesc în magazinele noastre. Așadar, nu am putea vorbi despre un public tradițional sau omogen.

Ce vedete se vor alătura noii campanii Lidl, în afară de Florin Dumitrescu și Oana Cuzino?

Andrei Aradits este vocea din spatele acelor imagini impresionante ale spotului și care rămâne alături de noi în campanie. Tot o vedetă este și regizorul danez Rune Milton, cel care a gândit și realizat spotul manifest al campaniei „Meriți sa fii surprins”. În acest moment nu sunt încheiate și alte parteneriate, însă e posibil să avem surprize și pe acest plan.

VIDEO. Spotul noii campanii Lidl, din această primăvară:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Meriti sa fii surprins cu preturi la Lidl Romania cu 67% mai mari decat la magazinele Lidl din Polonia...nesimtitilor...

Trimite un comentariu