Skip to main content

EXCLUSIV. Cât vor costa reclamele la meciurile Euro 2016 de pe Pro TV. Preţurile pot ajunge şi la 25.000 de euro pe o reclamă

 
EXCLUSIV. Cât vor costa reclamele la meciurile Euro 2016 de pe Pro TV. Preţurile pot ajunge şi la 25.000 de euro pe o reclamă

EXCLUSIV. Cât va costa o reclamă pe Pro TV, la meciurile Euro 2016? Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate oferta de preţuri a Pro TV pentru acest eveniment special.

Publicitate

Costul variază substanţial în funcţie de meciuri (mai scump la meciurile României), de poziţia în calup, dar şi de numărul de meciuri în care clientul doreşte să insereze reclame.

Din calculele Paginademedia.ro, o reclamă la Euro poate ajunge şi la 15.000 de euro. Aceleaşi calcule arată că, în ipoteza în care Pro TV vinde tot spaţiul publicitar pe meciurile de fotbal, îşi acoperă lejer cheltuielile şi poate avea chiar o marjă de profit considerabilă.

Pe meciurile României, încasările Pro TV s-ar putea ridica, potrivit estimărilor Paginademedia.ro, la 250.000-300.000 de euro.

Cât va costa meciul România - Franţa la TF1, AICI

Detalii, în continuare:

Campionatul European este poziţionat din start de Pro TV ca un produs premium. Astfel, preţul de pornire pentru un punct de audienţă din segmentul comercial este de 400 de euro. La această bază de calcul se adaugă procente în funcţie de mai mulţi factori.

De notat că, fiind un produs premium, preţul de pornire este cu 25-30% mai mare decât tarifele normale ale Pro TV.

Calculele estimative Paginademedia.ro: o reclamă, între 4.800 şi 15.000 de euro

Calculele Paginademedia.ro arată că Pro TV îşi poate acoperi suma dată pentru a cumpăra drepturile (aproximativ două milioane de euro) dacă îşi vinde chiar şi 60-70% din spaţiul publicitar de la Euro 2016. Condiţia de bază: audienţa.

Paginademedia.ro luat în calcul o audienţă comparabilă cu a unui derby difuzat de Pro TV sau cu a unei partide a Naţionalei de pe TVR.

Cifrele estimative, care pot fi însă mai mari, dacă audienţele meciurilor vor fi mai ridicate:

  • o singură reclamă de 30 de secunde a unui client care cumpără spoturi în toate partidele va costa între 5.500 şi 6.300 de euro. Dacă e prima reclamă din calup, preţul se va duce spre 8.000 de euro.
  • pentru clienţii care au reclame doar în parte din meciuri, preţurile sunt mai mari: peste 12.000 de euro o singură reclamă, tarif care poate ajunge la 15.000 de euro pentru o poziţie preferenţială.

Meciurile Naţionalei: magnet pentru audienţă, dar şi pentru bani

Partidele jucate de selecţionata României au un potenţial de audienţă mult peste media celorlalte meciuri de la Euro 2016.

  • Calculele estimative Paginademedia.ro (bazate pe o plajă de rating) arată că o singură reclamă poate să ajungă şi la 18.000-20.000 de euro, iar dacă are prima poziţie, se poate duce spre 25.000 de euro.
  • Estimările Paginademedia.ro arată încasări pentru meciurile României între 250.000 şi 300.000 de euro.

Condiţiile generale din oferta făcută de Pro TV agenţiilor de publicitate, luate în calcul în estimările Paginademedia.ro:

  • Targetul luat în considerare este 18-49 de ani, din mediul urban.
  • Cele mai scumpe meciuri sunt cele ale Naţionalei. Un punct de audienţă poate varia între 600 de euro (pentru clienţii care cumpără reclame în toate meciurile) şi 1.200 de euro (pentru cei "ocazionali"). În cazul în care echipa se califică în fazele superioare, preţurile vor fi mai mari.
  • Pentru meciurile jucate de alte echipe decât selecţionata României, preţurile sunt între 480 de euro şi 600 de euro.
  • Indiferent de cine va juca finala, preţurile pornesc de la 1.200 de euro pentru un singur punct de audienţă.
  • La toate tarifele de mai sus se adaugă suprataxe în funcţie de poziţia reclamei în calup. De exemplu, primul spot este mai scump cu 25% faţă de preţul normal.
  • Sponsorii oficiali UEFA Euro 2016 au prioritate în alocarea spaţiului publicitar.
  • Dintre clienţii din România, au prioritate cei care cumpără reclame în fiecare meci (şi condiţiile de preţ sunt mai bune).
  • Odată date, comenzile de publicitate nu pot fi anulate pe parcursul competiţiei.

Reamintim că Pro TV a achiziţionat opţiunea free-to-air la Euro 2016, pe lângă Dolce Sport, care are toate cele 52 de partide ale competiţiei. Pro TV va difuza toate meciurile României, cea mai importantă partidă a zilei, dar şi meciurile din sferturi, semifinalele şi finala. În total, la Pro TV vor fi 23 de partide.

FOTO. Cum variază preţul unei reclame în calupurile publicitare de la Euro 2016

  • Programul complet al meciurilor de la Euro2016, AICI

  • Cine vor fi comentatorii Pro TV de la Euro2016, AICI

  • Cine vor fi comentatorii Dolce Sport de la Euro2016

  • Dolce Sport: Meciurile de la Euro, pe mobil, tablete şi Smart TV. Cât costă abonamentul

  • CNA: Cât pot prelua televiziunile de la Pro TV şi Dolce din meciurile Euro 2016

  • Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
    viewscnt

    Comentarii

    • Televiziunea se discuta in rating, iar punctele de rating se impart la populatia totala a tarii si la populatia care se uita in ACEL MOMENT la TV. Pe baza market research de la Nielsen. (nu de la UPC, RDS sau cifre REALE ci de la mediabox KANTAR, pe care tu NU il ai acasa...
      Acum, daca tu vrei reclama ta sa fie vazuta de X numar de oameni, vei plati PUNCTE DE RATING pentru a fii sigur ca este vazuta de cineva. Platesti tu spot-uri de 30 de sec cate vrei pe Antena 3, dar doar 300.000 il vad. Asa, nu platesti numarul de spot-uri ci PUNCTELE DE AUDIENTA...
    • @tvu, BAHAR este o mizerie televizata? Habar n-ai despre seriale! Daca si acest serial turcesc este o mizerie.. ce sa mai zic de Las Fierbinti? In care se promoveaza incultura si analfabetismul de la sat. Vezi: alcoolul. Da, este de nerecomandat, dar oamenii care vizioneaza acest serial pot sa ajunga la concluzia ca este normal sa fii alcoolic. In BAHAR, alcoolul si sangele este blurat
    • Trebuie sa fii cam limitat( sa nu folosesc alt termen) sa nu vezi potentialul transmiterii Euro2016. Sau sa nu lucrezi in industria asta si sa fii doar bagator de seama de pe margine sau ,mai rau, platit de unii sa ai idei putine si fixe. Televiziunea e o industrie, fotbalul e alta. Ambele de succes daca sint facute bine. Daca nu iesim din mizeria asta Capatos,Bahar,Maruta si nunti televizate nu o sa ajungem nicaieri. Sa nu uitam ca acum multi ani aveam seara la tv Chestiunea zilei,un lateshow de seara asa cum se face si acum in tarile civilizate. Pastrand proportiile,bineinteles. Ce avem acum? In conditiile astea de ce sa ne miram la unu de pe aici nu intelege cum e cu televiziunea si are idei putine si fixe? Nu e singurul din pacate
    • Sa vezi acum reclama la pro TV pentru Telekom , sunt parteneri oficiali in romania pentru euro 2016.
    • @Basti, tu crezi ca Telekom nu stia ca pana la urma va cumpara TVR-ul sau PRO TV-ul, optiunea FTA? *** RDS, niste zgarciti.
    • geo , astea sunt doar presupuneri , pot iesi si in pierdere , cat despre dolce , ei se finanteaza de la abonati , nu au nevoie de reclame , telekom este mai mare retea din europa , le doresc succes , nu ma voi uita la nici un meci
    • Cu mișcarea asta pro tv a distrus telefon dolce, adio profitul mult visat sunt în gaura imensă cu ucl,liga Europa..rcs rds râde de ei la cat de fraieri sunt, au cumpărat formate de40-50milioane euro,în speranța că mulți se vor abona la ei vezi...teapa nu prea sau dus cei de rcs rds,telefon a rămas cu paguba,rcs cu profitul...pro tv în *** merge brici pe rcs rds...succes digi ,succes pro tv!!!!
    • Foarte bine, sper să iasă pe profit bine ca să mai cumpere şi altă dată, ori ei ori alte televiziuni. În plus sunt sigur ca vor avea producții adiacente mai interesante decât ar fi avut TVR. Doar să nu strice cu comentatorii, dar şi aici sunt convins că pot atrage ce e mai bun la noi.
    • Mile, ești pe recepție?

      ”În ipoteza în care Pro TV vinde tot spațiul publicitar pe meciurile de fotbal, își acoperă lejer cheltuielile și poate avea chiar o marjă de profit considerabilă”, apreciază Pagina de Media.

      Parca ziceai ca cei de la Pro TV o fac doar pentru imagine si ca nu isi vor scoate banii din reclame.

      PS - Ar fi fost interesant si un calcul ptr Telekom, avind in vedere audientele lor medii ptr un meci de CLeague/ ELeague / derby de Liga 1, in conditiile in care se speculeaza ca au cumparat toate meciurile de la CE 2016 pentru vreo 35 milioane de euro.

    Trimite un comentariu

    sus