Skip to main content

FOTO. Cum s-a rebranduit Cupa României. Aneta Bogdan: „Este un vector important de branding de naţiune”

 
Sursa foto: Brandient
Sursa foto: Brandient

Cupa României este “Inima fotbalului”. Cum s-a ajuns la acest branding? Care au fost raţiunile din spatele procesului?

Publicitate

Agenţia Brandient, care a realizat brandingul pentru Comitetul Olimpic, este semnatara procesului de rebranding din Cupei României şi explică, pe larg, cum s-a ajuns la "Inima fotbalului".

Noua identitate vizuală a fost lansată săptămâna trecută, odată cu finala celei de-a 78-a editii a competiţiei.

Cupa interpreteaza trofeul-obiect, „transformandu-l intr-un simbol aspirational, pasional si modern”, explică reprezentanţii Brandient.

Reprezentanţii Brandient despre noua identitate vizuală:

Îsi are originile intr-un puternic element figurativ, cu cei doi vulturi ilustrati intr-o ipostaza competitiva, disputand cupa pozitionata central. Spatiul negativ trasat de cele doua aripi contureaza atat manerele cupei cat si o inima — “inima fotbalului” romanesc, care este si noua promisiune a brandului. Simbolul vulturului, impreuna cu cele trei culori: rosu, galben si albastru, creeaza un puternic simbol national, inspirand agilitate, forta, maretie si inteligenta.”

Rebrandingul a fost mandatat de noua conducere a Federatiei Romane de Fotbal, care şi-a propus prin acest proces să „crească valoarea şi atractivitatea acestei competiţii”.

Adrian Stănculeţ, Design Director Brandient:

„Dincolo de reinterpretarea vizuala a simbolului fizic, material al brandului — cupa istorica — am cautat sa promovam o statura aspirationala si pasionala a intregii reprezentari, fara a rata simbolistica nationala a evenimentului.”

Aneta Bogdan, Managing Partner:

“Brandient va fi mereu implicat sufleteste in actul de a ne reda increderea in noi insine, ca natiune, si de a ne arata in fata lumii intr-o ipostaza profesionista si impecabila. Cupa Romaniei este un vector important de branding de natiune, si suntem recunoscatori pentru sansa de a contribui la schimbarile pe care noul management al FRF le sustine, cu speranta ca aceste schimbari vor afecta pozitiv, in profunzime, calitatea actului sportiv si competitional.”

Printr-un proces asemănător a trecut anul trecut şi Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

GALERIE FOTO. Rebranding la Cupa României, realizat de agenţia Brandient

  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient
  • Sursa foto: Brandient

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • geo geo
    Mă uit la competiția asta de mic copil. Și prea puțin îmi pasă de publicitatea pe care o fac unii, pe bani mulți. Nici nu am remarcat la momentul respectiv marea rebrenduire iar de n***i sponsori am aflat abia după finală. Poate *** fi eu mai insensibil. Ori nu mă interesează explicațiile legate de un ”puternic simbol national, inspirand agilitate, forta, maretie si inteligenta” ori de creșterea valoarii și atractivitîții acestei competiții. Astea-s vorbe frumoase de prostit pe cei care își permit să plătească mii de euro pentru tot felul de ”rebrenduiri”.
  • Adi Adi
    ,,creativitate,,made in Romania 2016! Pana la acest articol habar nu aveam ca acolo sunt doi vulturi! Asa cum si noua sigla COR e o varza de nedescris! Dar ,sigur, trebuie sa ai viziune sa descifrezi ideile astea ,,geniale,,!

Trimite un comentariu

sus