Skip to main content

Pro TV şi-a scos banii pe Euro 2016: încasări de peste două ori mai mari decât suma dată pe meciuri

 
Pro TV şi-a scos banii pe Euro 2016: încasări de peste două ori mai mari decât suma dată pe meciuri

Estimări Paginademedia.ro. Euro 2016 a fost o afacere bună pentru Pro TV. Postul a încasat din publicitate de două ori mai mulţi bani decât a dat pentru a cumpăra drepturile de difuzare ale Campionatului European.

Publicitate

Pornind de la audienţa partidelor difuzate, Paginademedia.ro a calculat ce încasări au adus meciurile de fotbal.

Estimările Paginademedia.ro indică încasări din publicitatea meciurilor în jur de 4,5 milioane de euro.

Din aceşti bani, 1,2-1,3 milioane de euro au venit de la trei meciuri ale naţionalei. Din celelalte partide, Pro TV a scos din publicitate 3,2-3,3 milioane de euro.

AUDIENŢE MARI, BANI PE MĂSURĂ.Partidele care au adus cei mai mulţi bani (pe lângă cele trei confruntări ale României), au fost ultimele faze ale competiţiei, cu cifre mari de audienţă. Paginademedia.ro estimează că numai finala de aseară, Portugalia – Franţa (1-0), a adus încasări în jur de 300.000-350.000 de euro. Audienţe bune a avut şi semifinala Germania – Franţa, cifre care se traduc în venituri de aproximativ 200.000 de euro pentru Pro TV.

Estimările Paginademedia.ro au luat în calcul doar meciurile de fotbal, fără programele speciale generate de partidele de la Euro.

Banii din meciurile României

Estimările Paginademedia.ro pe cele trei meciuri ale României la Euro 2016 se ridică la aproximativ 1,3 milioane de euro. Meciul România – Franţa a adus cel mai mult. Ultimul meci, cel cu Albania, a atras încasări din publicitate sub meciul cu Franţa, dar peste cel cu Elveţia

1. România – Franţa: aproape jumătate de milion de euro

Meciul România – Franţa, deschiderea Campionatului European, a adus un record de cotă de piaţă pe comercial: 71%, cel mai ridicat din istoria măsurătorilor de audienţă.

Datele s-au văzut şi în încasări. Cu calupurile pline de publicitate, rezultatele au fost pe măsură: estimările Paginademedia.ro se duc spre jumătate de milion de euro.

Meciul a punctat o categorie de clienţi în general puţin prezentă pe TV: site-urile de pariuri. Şapte site-uri au ţinut un sfert din pauza meciului.

2. România – Elveţia: 300.000-350.000 de euro

Al doilea meci al Naţionalei, cel cu Elveţia, a avut cifre sub partida de deschidere, cu Franţa. Ca încasări, Paginademedia.ro estimează 300.000-350.000 de euro.

De notat că, fiind difuzat la ora 19.00, meciul nu a avut parte de clienţii din zona site-urilor de pariuri.

3. România – Albania: 350.000-400.000 de euro

Partida decisivă cu Albania a crescut interesul pentru meci, astfel că audienţele au fost peste România – Elveţia. La fel şi încasările.

Estimările Paginademedia.ro se ridică la o cifră din publicitate spre 400.000 de euro din al treilea meci al Naţionalei - şi ultimul – la campionatul European din Franţa.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Degeaba au incasat o groaza de bani, daca nu inchiriaza niste studiouri calumea pt productiile mari.
  • Mai antenistule ce tot o bagi cu consiliul concurentei ce a picat antenuta prea jos de ce nu a cumparat ei daca esti asa de ofticat pe audientele PRO tv du te si petrece ti vacanta
  • Consiliul Concurenței s-a autosesizat în legătură cu dreptul ProTV de a cumpăra pachetul free-to-air?
  • nu stiu cine a facut calculul asta dar din start o afacere ca sa fie profitabila trebuie sa fie de cel putin PATRU ori castig mai mult!! daca Protv a facut *2 atunci sunt slabi rau!!
  • Ati calculat si voi, ca si Tolontan, la ratingul meciului, sau, cum e corect, la ratingul din pauza?

Trimite un comentariu

sus