Skip to main content

Compania de cablu DCS va lansa o televiziune cu filme româneşti: Cinemaraton. Schimbări importante în acţionariatul cablistului

 
Compania de cablu DCS va lansa o televiziune cu filme româneşti: Cinemaraton. Schimbări importante în acţionariatul cablistului

Un post exclusiv de filme româneşti. Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat în şedinţa de astăzi solicitarea societăţii a companiei Digital Cable Systems, al patrulea cel mai mare cablist din România, pentru postul de televiziune prin cablu Cinemaraton, cu acoperire naţională.

Publicitate

Reprezentanţii postului au declarat pentru paginademedia.ro că Cinemaraton va fi lansat spre finele acestui an.

Potrivit proiectului depus la CNA, grila televiziunii va conţine exclusiv filme româneşti istorice, documentare şi ecranizări ale marilor romane din literatura română. În grila programului vor exista şi emisiuni în care se vor aborda teme cu trimitere la aceleaşi materiale cinematografice, cu invitaţi din domeniu.

Dan Voicu, directorul postului: „Am identificat nevoia asta iniţial în rândul abonaţilor noştri de cablu, şi din dorinta de a le prezenta servicii de o mai bună calitate decât în prezent, ne-am gândit să urmăm un tred care e prezent pe piaţa asta şi să ne facem şi noi un post TV. Canalul îşi propune cel puţin în primul an sau poate mai mult până terminăm această resursă, să difuzăm în exclusivitate filme româneşti.”

Adrian Popa, director de producţie: „Există o tendinţă pe plan mondial de a se folosi televiziunea ca mijloc de educaţie. Cred că în România e potrivit acest lucru prin promovarea filmului românesc. Nu ne vom rezuma numai la a difuza filme ci vom face şi prezentări ale acestor filme. Vor exista emisiuni tip portret regizoral, în care vom prezenta un regizor din domeniu: interviuri cu personalitatea, întrebari legate de cinematografia romanească etc”.

Întrebat de Radu Herjeu, membru CNA, de ce a ales să lanseze postul la Câmpulung, Adrian Popa a răpuns: „În Câmpulung va fi numai studioul, pentru că am găsit o colaborare foarte bună cu un post existent, pentru a limita investiţiile. Difuzarea va fi naţională, semnalul va veni pe fibra optică la Bucureşti, de unde va fi transmis naţional.”

Valentin Jucan, membru CNA a atras atenţia asupra filmelor istorice realizate înainte de '89. „Ar fi extrem de interesant să fie analizate de specialişti care să explice românilor care erau metodele de producţie.
Nimeni nu contestă valoarea filmelor din anumite puncte de vedere. Eu contest însă veridicitatea lor şi modul în care aceste filme sunt prezentate românilor. Noi şi acum ne uităm la o parte din filmele respective ca la nişte mari opere de artă. Ele sunt, pentru ce putea România să producă şi pentru ce încă poate, chiar şi astăzi.
Dar acele filme se referă la o perioadă istorică confuză, din punct de vedere al adevărului şi prezintă realităţile sociale altfel decât erau în realitate. Este foarte important ca aceste filme să fie prezentate aşa cum trebuie noi să le percepem acum. Ar trebui să se arate modul în care se manipula, inclusiv prin aceste filme.”
Cinematron va avea, pe lângă filme şi o serie de emisiuni tematice, printre care:
  • CineInterviu: va consta în realizarea unor interviuri cu o durată de 15 minute. Subiectele de dezbatere vor fi stabilite în funcţie de producţia cinematografică care este programată în grilă imediat după interviu.
  • CineRezumat: synopsis de aproximativ 5 minute, cu o scurtă prezentare a programului care va urma.
  • CineStie: emisiune interactivă care va testa cunoştinţele telespectatorilor în domeniul cinematografiei.

Reprezentanţii postului au anunţat, în proiectul depus la CNA, că estimează difuzarea a aproximativ de 600 de filme pe an.

DESPRE INVESTIŢIE. Costul echipamentelor este estimat la 23.000 de euro, iar cheltuielile de producţie la aproximativ 60.000 de euro pe an. Conform declaraţiilor date de reprezentanţii postului la CNA, veniturile estimate se vor realiza prin revânzarea canalului către alţi operatori şi câtre publicitari.

Moificări şi în acţionariatul Digital Cable Systems (DCS).

Potrivit documentaţiei de la CNA, fondul de investiţii olandez, Polyfin B.V. şi-a dublat participaţiile în compania de cablu, de la 36,4%, la 62,8%, potrivit documentaţiei depuse la 3 august 2016.

Societatea avea alţi 49 de acţionari, persoane juridice sau fizice, unii fie şi-au redus participaţiile, alţii au ieşit cu totul.

Cea mai importantă ieşire a fost a societăţii Mass-Media România de Mâine SRL, care deţine TV H şi postul Radio Seven, care avea 13,18% din compania de cablu şi care s-a retras cu totul din companie. Girexim Universal, care anterior modificării de acţionariat avea 5%, are în prezent 11,5%.

Din companie s-au mai retras Nevi Grup SRL (0,25%), ETV SRL (0,08), Telesat SRL (1%), Demn TV SRL (2,7%) etc.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • pe când filmele sincronizate în limba română asemănător cu toate televiziunile ţărilor învecinate??? Aceasta ar costitui un respect faţă de clienţii Dvs mai numeroşi şi mai în vărstă
  • Sa facem putina lumina: exista un singur film isoric nou: Aferim. Si un singur film nou facut dupa un roman celegre: Inimi cicatrizate. Asta inseamna ca vor da doar filme facute de regizorii batrani. Adica bani pe drepturi de autor ptr cei inscrisi in Dacin Sara. E vorba de sume enorme ce pot ajunge pana la 100000 de euro pe an( stiu ce zic, am vazut sumele). Asta in timp ce regizorii noi, care nu sunt dati decat la HBO, dar care nu plateste drepruri de autor, nu primesc nimic...Deci e doar o smecherie a regizorilor vechi. Au mai facut-o cu un post unde era director Ficeac care acum e director la...Dacin Sara-sursa care ii face milionari in euro pe unii dintre regizorii batrani(sumele nu sunt exagerata. Ar trebui sa fie la vedere, dar bineinteles ca presa nu o sa le vada).
  • Sa facem putina lumina: exista un singur film isoric nou: Aferim. Si un singur film nou facut dupa un roman celegre: Inimi cicatrizate. Asta inseamna ca vor da doar filme facute de regizorii batrani. Adica bani pe drepturi de autor ptr cei inscrisi in Dacin Sara. E vorba de sume enorme ce pot ajunge pana la 100000 de euro pe an( stiu ce zic, am vazut sumele). Asta in timp ce regizorii noi, care nu sunt dati decat la HBO, dar care nu plateste drepruri de autor, nu primesc nimic...Deci e doar o smecherie a regizorilor vechi. Au mai facut-o cu un post unde era director Ficeac care acum e director la...Dacin Sara-sursa care ii face milionari in euro pe unii dintre regizorii batrani(sumele nu sunt exagerata. Ar trebui sa fie la vedere, dar bineinteles ca presa nu o sa le vada).
  • Vin batranii si ne spun noua despre filmele lor istorice *** ce *** e asta mdf. Ce ar fi sa se ia dupa mine si sa vorbeasca si ei asa. Ar fi in stare

Trimite un comentariu

sus