Skip to main content

CNA-ul britanic a decis să analizeze reportajul de la SkyNews despre presupusul trafic de arme din România. Instituția a primit 190 de plângeri

 
CNA-ul britanic a decis să analizeze reportajul de la SkyNews despre presupusul trafic de arme din România. Instituția a primit 190 de plângeri

„Am decis să investigăm dacă un reportaj Sky News despre un presupus trafic de arme în România respectă legislația privind acuratețea informației”, a delcarat pentru paginademedia.ro purtătorul de cuvânt OfCom, corespondentul CNA în Marea Britanie. 

Publicitate

O decizie din partea OfCom-ului va fi luată în următoarele două luni, au explicat pentru paginademedia.ro purtătorul de cuvânt al instituției. 

Decizia vine după ce instituția ce veghează audiovizualul din Marea Britanie a primit 190 de plângeri, multe dintre ele din România. 

Reamintim că pe 7 august, SkyNews a difuzat pe post un reportaj despre un presupus trafic de arme făcut pe teritoriul României, un material despre care ulterior s-a afirmat că ar fi fost o făcătură. 

Pe 11 august procurorii DIICOT au reținut trei bărbați care apar în reportajul realizat de televiziunea britanică Sky News despre presupusul trafic cu arme din România.
Şase zile mai târziu procurorii DIICOT au început urmărirea penală faţă de trei dintre jurnaliştii de la Sky News, printre care şi Stuart Ramsay, pentru infracţiuni de comunicare de informaţii false.
„S-a reţinut faptul că membrii echipei postului de televiziune Sky News din Marea Britanie, şi anume cetăţenii britanici R.S.R., S.C.S., S.J., cu intenţie, au comunicat şi răspândit în mediul virtual şi prin mass-media, ştiri şi informaţii false referitoare la presupusul trafic de armament din România, deşi cunoşteau că aceste ştiri nu sunt reale, modalitate prin care s-a pus în pericol securitatea naţională, în contextul mai sus-descris", se arată în motivarea judecătorilor, potrivit Mediafax.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu