Skip to main content

Antena 3 „ciupește” audiențele TV: „România, în urmă și la măsurarea audiențelor”

 
Antena 3 „ciupește” audiențele TV: „România, în urmă și la măsurarea audiențelor”

AUDIENȚELE în viziunea Antena 3. „România, în urmă și la măsurarea audiențelor”, spune o știre care a rulat astăzi aproape toată ziua pe postul de știri Antena 3.

Știrea vine după ce, ieri, Asociația Română de Măsurare a Audiențelor (ARMA), a prezentat înt-o conferință de presă concluziile unui audit al sistemului de măsurare. Este o procedură obișnuită, ce are loc în fiecare an. 

Antena 3 a interpretat una din afirmațiile făcute de Liliana Mihăilescu, directorul Kantar Media: din 100 de români întrebați dacă sunt de acord să aibă peoplemetere, acceptă. 17. Postul Intact a punctat că "România este în urmă", fără să precizeze completarea făcută de compania care măsoară audiențele: cifra este în media internațională.

Știrea Antenei 3 nu a prezentat și concluziile auditului - conform cărora nu au fost găsite probleme în cele 100 de gospodării verificate.

"Sistemul de măsurare a audiențelor din România pentru anumite canale este sub media internațională", a mai titrat pe burtieră Antena 3, fără a argumenta informația.

Publicitate

Poziția Antena 3 vine într-o perioadă în care postul de știri al Intact este depășit frecvent de concurentul pe nișă, România TV.

Ce spune știrea Antenei 3:

„Sistemul de măsurare a preferințelor pentru anumite canale sau anumite program este sub media internațională, iar explicația dată de agenția care se ocupă cu măsurarea audiențelor TV în România, de Kantar Media, este aceea că românii sunt destul de reticenți când vine vorba despre instalarea de dispozitive speciale de măsurarea a audiențelor, în casele lor”, au spus jurnaliștii postului, în material.

Apoi, știrea continuă cu o voce din off:

„Potrivit Asociației Române pentru Măusurarea Audiențelor, numărul proprietarilor de gospodării dispuși să  participe la studiu este mic”. Continuată apoi cu o declarație a șefei Kantar Media, Liliana Mihăilescu.

„În București, de exemplu, rata de accept este mai mică. În medie, pe sistemul pe sistemul de măsurare a audienței rata de accept a fost de 17%. Noi avem o cercetare de calibrare care cuprinde un număr de gospodării de zece ori mai mare decât ar trebui să cuprindă gospodăriile din panel. 17% o rată de accept  este suficientă pentru a acoperi numărul de gospodării necesare a fi instalate și raportate”. 

„Kantar Media caută în continuare români care sunt dispuși să participe la sondarea audiențelor TV și radio”, mai spune aceeași voce din off. Însă, Kantar Media măsoară doar audiențele TV, nu și cele radio, așa cum se menționează în știre. 

Ce evită însă să se mai menționeze în știre este o altă precizare a președintelui ARMA, Lucia Antal, care spune că în toată Europa rata de acceptare este între 15 și 20%, deci, în media internațională. 

FOTO. 

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Daca a fost gresita, stirea a fost corectata: "Ce evită însă să se mai menționeze în știre este o altă precizare a președintelui ARMA, Lucia Antal, care spune că în toată Europa rata de acceptare este între 15 și 20%, deci, în media internațională." Ce va mai place Antena 3!
  • Iulia, ai scris stirea asta ca la antena 3 pe care o critici.

    la inceput zici ca 17% din romani accepta peoplemetru si la final zici ca „ toată Europa rata de respingere este între 15 și 20%, deci, în media internațională. “

    te hotarasti?
  • Duduia iulia scrie in ultimul paragraf ca in toata europa, rata de respingere e intre 15 si 20 la suta, deci si noi, cu 17 la suta suntem in media internationala. Ce nu isi da ea seama e ca la noi 17 la suta e rata de acceptare!!! Nu de respingere. Asa ca ori a gresit cand a scris (nu e prima oara, din contra, nu are stiri fara greseli grave), ori nu a inteles nimic din ce a scris. Tind sa cred ca ultima varianta e cea adevarata.

Trimite un comentariu