Skip to main content

CAMPANIE ROM + McCann. Rombot, ambasador virtual al României, copilul cu 19 milioane de părinţi

 
CAMPANIE ROM + McCann. Rombot, ambasador virtual al României, copilul cu 19 milioane de părinţi

CAMPANIE de Ziua Națională. Rom Autentic a creat Rombot, "copilul cu 19 milioane de părinţi". Ce este Rombot? O aplicaţie de tip learning machine creată de Rom Autentic, împreună cu agenţia McCann Worldgroup România, cu scopul de a promova ţara noastră străinilor.

  • Cum funcţionează? Rombot, prezentat drept ambasador virtual al României, va pune întrebări despre România, iar românii îi vor răspunde. Informaţiile acumulate de aplicaţie vor fi apoi puse la dispoziţia străinilor curioşi să afle mai multe lucruri despre ţara noastră.
Publicitate

De exemplu, dacă majoritatea românilor îi spun Rombotului că Vatra Dornei e cel mai frumos loc din România, Rombotul va recomanda tuturor străinilor să viziteze acel loc. Dacă majoritatea românilor îi spun Rombotului că mâncarea lor preferată este mămăliga, asta va spune și el mai departe.

  • Unde e Rombot? Aplicaţia se găseşte pe site-ul www.rombot.ro.
  • Ce e interesant? Vorbeşti de bine, va vorbi şi el! Înjuri? va înjura şi el! Este “ca o oglindă a societăţii”.

Timp de un an de zile aplicaţia va acumula informaţii, urmând ca la anul în decembrie acesta să fie pregătit pentru a răspunde întrebărilor străinilor.

Cătălin Dobre, Chief Creative Officer, McCann Worldgroup România:

“Putem să îl vedem și ca pe cel mai mare experiment social din lume. Rombot e ca un copil. Un copil pe care îl cresc 19 milioane de oameni. Fiecare îl învață ce consideră el că e important, ce consideră că ne definește pe noi ca nație.

Cum îl creștem, așa îl avem. O să înjurăm, atunci o să învețe să înjure. O să vorbim despre lucruri frumoase, atunci o să știe să facă recomandări frumoase. E ca o oglinda a societății noastre. Și cu bune și cu rele. Dacă ne tot plângem că nu avem o imagine corectă în străinătate, iată ocazia să ne-o facem singuri. Dar există o condiție. Putem să o facem doar împreună.”

Diana Barlan, Group Brand Manager ROM:

„Rom este una dintre mărcile românești care a știut întotdeauna să fie relevantă pentru timpurile în care a comunicat. De data aceasta ne-am dorit să-l facem pe ROM contemporan cu tehnologia, prin această primă formă de inteligență artificială românească, ROMBOT.

Este un proiect la care ținem foarte mult, tocmai pentru că simțim că pe lângă notorietatea pe care o aduce mărcii, poate fi de un real folos pentru noi, românii. România nu înseamnă doar Dracula, Ceaușescu, Hagi sau Nadia Comăneci. Pe lângă acestea, avem multe alte lucruri care ne reprezintă și pe care avem ocazia să le povestim lumii întregi prin Rombot.”

Gabriela Munteanu, Marketing Director, Kandia Dulce:

„Rombot este un proiect de autodefinire al românilor. Cât va fi el de cultivat , va depinde doar de noi. Este un bot, care se va hrăni cu informații de la noi, timp de un an. În decembrie 2017, îl vom privi cu mândrie, așa cum își privesc părinții copiii și vom alege pentru el destinația care să îi pună cel mai bine în valoare toată cunoașterea despre români și România. ROMBOT este norcos să aibă 19 milioane de părinți români care vor contribui la educația lui.”

Ioana Filip, Executive Creative Director, MRM//McCann România:

„Este probabil unul dintre cele mai ambițioase proiecte dezvoltate pentru Rom Autentic de până acum. Sunt luni de pregătire și programare în spate. Deși am păstrat user experience-ul unui chat cu care oamenii sunt familiarizați, Rombot are un algoritm de programare exact opus – aici el află informații despre România de la români și învață din ele.

De anul viitor, Rombot va începe să răspundă cu răspunsurile date de majoritatea românilor la întrebările străinilor. Ne propunem să transformăm Rombot într-un produs digital de promovare de țară, care are scopul unic de a ne promova, pe noi, românii, exact așa cum suntem. Desigur, întrebarea e, ce îl vor învăța până la urmă românii?”

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu