Skip to main content

PREMIERĂ. Oamenii intră pe net mai mult de pe tablete și telefon. Au depăşit global desktop-ul. Ce țări au înclinat balanța

 
PREMIERĂ. Oamenii intră pe net mai mult de pe tablete și telefon. Au depăşit global desktop-ul. Ce țări au înclinat balanța
foto: www.pymnts.com

STUDIU. Telefoanele mobile și tabletele au mai făcut un pas important. În luna octombrie, dispozitivele mobile au depăşit, în premieră, la nivel global, desktop-ul, în ceea ce priveşte accesarea internetului. Balanța spre mobile a fost înclinată de Asia (cu China și India), Orientul Mijlociu și Africa, în restul lumii desktop-ul fiind încă preferat.

Potrivit rezultatelor publicate de compania de analiză web StatCounter, dispozitivele mobile şi tabletele au reprezentat, cumulat, 51,3% din totalul platformelor după care s-a accesat internetul la nivel mondial în luna octombrie, comparativ cu 46,7% de pe desktop.

Publicitate

Situația este diferită în diverse zone. Mobilul și tabletele sunt la putere în Africa, Orientul Mijlociu și în Asia, iar numărul mare de utilizatori din această zonă a influențat rezultatul final. Asta pentru că piețele puternice precum SUA şi Marea Britanie, dar și mare parte și țările Europei sunt încă fidele desktop-ului. Și România urmează trendul european, în care domină desktop-ul ca principal dispozitiv de accesare a internetului.

În India, de exemplu, 75% din utilizatori intră pe net de pe un dispozitiv mobil

Cine preferă desktop, cine e "mobil":

DESKTOP: Cele două Americi, Australia, Marea Britanie și mare parte a Europei sunt fidele desktopului. La fel Rusia.

MOBILE: Dispozitivele mobile sunt la putere în Asia (inclusiv India și China), în Orientul Mijlociu și în cele mai multe țări din Africa.

Dintre ţările din Europa, doar Albania, Polonia şi Turcia (n.r. partea europeană) sunt ţări în care dispozitivele mobile depăşesc desktop-ul ca principale dispozitive de accesare a internetului.

În România, desktop-ul rămâne principala platformă prin care se accesează internetul. cu un procentaj de 65,6%, urmat de mobile, cu 30,87% şi de tabletă, cu 3,51%.

Despre rezultate, Aodhan Cullen, CEO al companiei care a realizat studiul, StatCounter:

“Ar putea fi un apel de trezire în special pentru micii întreprinzători, comercianţi individuali dar şi pentru profesionişti, care ar trebui să se asigure că site-urile lor sunt adaptate la dispozitivele mobile. Multe site-uri vechi nu sunt.

Compatibilitatea cu dispozitivele mobile este din ce în ce mai importantă nu doar din pricina creşterii traficului ci şi datorită avantajelor acordate de Google site-urilor adaptate la dispozitivele mobile pentru rezultatele căutărilor sale din mobile.”

Reprezentare grafică a procentelor în care sunt utilizate mobile-ul, desktop-ul și tableta la nivel global, pentru accesarea internetului, în luna octombrie:

 

 

Source: StatCounter Global Stats - Platform Comparison Market Share

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu