Skip to main content

Tolo.ro: Reclamele la medicamente, 23 de ore pe zi. Pharma a depășit și reclamele la mâncare, în premieră. Peste 1,7 milioane de reclame într-un an

 
Tolo.ro: Reclamele la medicamente, 23 de ore pe zi. Pharma a depășit și reclamele la mâncare, în premieră. Peste 1,7 milioane de reclame într-un an
medicamente

"Nimeni nu cumpără mai multă atenție și stimuli decît industria pharma", scrie Cătălin Tolontan într-o analiză despre publicitatea la medicamente, categoria care investește cel mai mult în TV.

Publicitate

În premieră, categoria medicamente a depășit și reclamele la mâncare, ca număr de spoturi notează materialul semnat de Cătălin Tolontan, Mirela Neag și Răzvan Luțac.

"Nici o altă industrie nu atinge cheltuielile pe care le face industria sănătății. Nimeni nu are o putere mai mare. De aici pornim discuția", observă jurnaliștii.

Din 1 ianuarie și pînă în 30 septembrie 2016, românii au văzut peste 1,571 milioane de spoturi la medicamente, farmacii, clinici și dispozitive medicale.

În fiecare zi, spoturile pharma cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale din România.

În bani, la fiecare 6 euro cheltuiți de firmele din România pentru publicitatea TV, 1 euro este cheltuit pentru reclama pe farmaceutice și sănătate. 34 de milioane de euro s-au cheltuit, numai anul acesta și doar pentru inserțiile pe TV, cu reclama la medicamente, farmacii, clinici și dispozitive medicale.

Concluziile analizei publicate pe Tolo.ro:

  • 5.171 de spoturi pharma sînt difuzate în medie în fiecare zi pe cele 60 de canale de televiziune din România.
  • În România, pe primele 9 luni ale lui 2016, publicitatea pharma a întrecut-o pe cea la mîncare.
  • Doar categoria medicamente a difuzat reclame cât toate categoriile Bănci, Asigurări, Supermarketuri, Șampoane, Jucării și Dulciuri la un loc.
  • Publicitatea la ”Farmaceutice și sănătate” are de 9 ori mai multe spoturi decît cea ”Auto”. Și cîntărește cît au, luate împreună, ”Finanțele”, ”Comunicațiile”, ”Produsele pentru îngrijirea casei” și ”Cosmetice și parfumuri”.

Ce se promovează:

  • Cele mai promovate medicamente sînt (1) cele de răceală și gripă și (2) cele de digestie – aflate în legătură directă cu publicitatea la mîncare Urmează (3) pilulele împotriva durerii.
  • Reclama la medicamentele pentru copii a crescut, depășind pe 9 luni, medicamentele cardio-vasculare ca număr de spoturi.
  • Magazinele naturiste au de 20 de ori mai puține inserții publicitare decît farmaciile.

Materialul integral, pe Tolo.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu de cate ori deschid radioul pe Radio Romania Actualitati, din difuzor se aud doar reclame la medicamente. Medicamente pentru prostata, menopauza, hemoroizi, constipatie etc. Cu alte cuvinte platesc un abonamentul lunar pentru ca radioul public sa ma intoxice cu reclamele Big Pharma. Jos cu taxa radio-tv!!

Trimite un comentariu