Skip to main content

PRIME TIME 2016. Ce posturi TV au crescut și cine a scăzut în intervalul de maximă audiență. Războiul Antena 3-România TV

 
PRIME TIME 2016. Ce posturi TV au crescut și cine a scăzut în intervalul de maximă audiență. Războiul Antena 3-România TV
Peoplemeter Kantar

AUDIENȚE PRIME-TIME 2016. La ce posturi s-au uitat românii, în 2016, în intervalul de maximă audiență? Cum au evoluat stațiile de știri și lupta dintre Antena 3 și România TV?

Publicitate

Anul trecut, în Prime-Time, au fost schimbări inclusiv în vârful topului: după media la nivel național, Kanal D a trecut în fața Antenei 1, cu serialele turcești. La orașe și pe targetul urban, postul Intact a fost în față. Pe toate targeturile, Pro TV a fost cel mai vizionat post.

Interesantă lupta România TV – Antena 3. Seara, după media în 2016, postul lui Sebastian Ghiță a crescut (ca și în 2015) și s-a apropiat de canalul Intact, care a scăzut.

Și mai interesante sunt concluziile pe publicul comercial. E un public la care ambele stații stau foarte slab, însă Antena 3 a pierdut jumătate din telespectatori în 2016, iar România TV a stagnat.

Ceva mai puțini români la televizor

Consumul TV a scăzut în Prime-Time, în 2016: o medie de aproape opt milioane de români s-au uitat în fiecare seară la televizor, cu aproape jumătate de milion mai puțin decât în 2015. La orașe, media a fost de aproape 4,4 milioane de telespectatori, față de 4,6 milioane câți se uitau în 2015.

Și la nivelul publicului comercial este o variație. Mai puțini tineri între 18 și 49 de ani seara, în fața televizorului: 1,66 milioane în 2016, față de peste 1,9 milioane în 2015.

Audiența posturilor TV în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2016, comparativ cu 2015:

PRIME-TIME NAȚIONAL. După media în Prime-Time la nivel național, mutarea anului 2016 este urcarea postului turcesc Kanal D pe locul al doilea, înaintea Antenei 1.

Pro TV a fost cel mai urmărit post TV: o medie de aproape 1,5 milioane, o ușoară scădere față de 2015 (minus de 50.000 de telespectatori).

Kanal D a urcat pe locul al doilea, cu un plus de aproape 200.000 de telespectatori.

Și Antena 1 a crescut în audiență cu aproape 100.000 de persoane, dar a coborât pe trei pe fondul plusului mai mare înregistrat de Kanal D cu serialele turcești.

Față de 2015, toate cele trei posturi generaliste de pe primele locuri au în 2016 peste un milion medie, în condițiile în care consumul de TV a scăzut seara.

Dintre canalele de știri, seara, în prime-time, România TV crește ușor și urcă un loc. Scade Antena 3. Dacă în 2015, Antena 3 avea în fața România TV, seara, un plus de 125.000 de români, în 2016, diferența s-a redus la 20.000. De altfel, din a doua jumătate a anului, postul lui Sebastian Ghiță a fost peste Antena 3 pe acest target.

De notat urcarea Digisport: de la 33.000 de români și locul 28 seara, în 2015, la 133.00 și poziția 11 în Prime-Time în 2016.

PRIME-TIME URBAN. Topul patru este neschimbat în 2016, după audiența din prime-time de la orașe: Pro TV (stagnare), Antena 1 (ușor plus), Kanal D (plus de 80.000 de oameni) și Antena 3 (care scade).

România TV urcă două locuri și ajunge pe poziția a cincea. Postul are un plus de 30.000 de telespectatori față de 2015 și se poziționează imediat după Antena 3, care are un minus de aproape 50.000 de persoane.

În 2015, Antena 3 avea în fața România TV, în prime-time, la orașe, aproae 1300.000 de telespectatori. În 2016, diferența s-a redus la 50.000.

Urcare spectaculoasă și pentru Digisport: a intrat în top zece seara, față de locul 25 în 2015.

PRIME-TIME COMERCIAL. Pe publicul comercial, primele trei canale – Pro TV, Antena 1 și Kanal D - au mai mult decât toate celelalte 40 de stații luate la un loc.

Grosul publicului comercial este la Pro TV – 415.000 media pe acest segment. Urmează Antena 1 – 263.000 și Kanal D, cu 167.000. Variațiile față de 2015 sunt mici.

Următorul loc, la distanță, e Prima TV, cu 54.000 de telespectatori din segmentul 18-49 de ani.

Posturile de știri stau slab pe acest public. Antena 3 și-a pierdut jumătate din publicul comercial în 2016: de la 66.000 în 2015, la 35.000 în 2016.

Variația a fost mult mai mică la România TV: de la 38.000 în 2015, la 36.000 în 2016, când a ajuns egalul Antena 3 pe acest target.

Audiența posturilor TV în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2016, comparativ cu 2015, la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL 2015 PT   Mii persoane   Rtg%     NATIONAL 2016 PT   Mii persoane   Rtg%  
TOTAL 8440 45.7 TOTAL 7984 43.9
1 Pro TV 1502 8.1 Pro TV 1452 8.0
2 Antena 1 940 5.1 Kanal D 1082 6.0
3 Kanal D 905 4.9 Antena 1 1031 5.7
4 Antena 3 475 2.6 Antena 3 390 2.2
5 National TV 390 2.1 Romania TV 368 2.0
6 Romania TV 355 1.9 National TV 350 1.9
7 Acasa 334 1.8 Prima TV 270 1.5
8 TVR 1 314 1.7 TVR 1 220 1.2
9 Prima TV 260 1.4 Antena Stars 162 0.9
10 Antena Stars 174 0.9 Acasa 158 0.9
11 B1TV 132 0.7 DigiSport 1 133 0.7
12 Disney 116 0.6 Disney 125 0.7
13 TVR 2 112 0.6 ETNO 97 0.5
14 Realitatea TV 109 0.6 B1TV 91 0.5
15 ETNO 90 0.5 Cartoon Network 90 0.5
16 Cartoon Network 86 0.5 Pro Cinema 89 0.5
17 Sport.ro 79 0.4 AXN 86 0.5
18 Pro Cinema 77 0.4 TVR 2 75 0.4
19 Digi 24 77 0.4 Realitatea TV 74 0.4
20 Disney Junior 75 0.4 Disney Junior 72 0.4
21 AXN 65 0.4 Happy Channel 69 0.4
22 Boomerang 65 0.4 Digi 24 64 0.4
23 Nickelodeon 58 0.3 Favorit TV 61 0.3
24 Dolce Sport 50 0.3 Sport.ro 59 0.3
25 Favorit TV 46 0.3 Dolce Sport 57 0.3
26 Euforia 42 0.2 Minimax 55 0.3
27 Diva 33 0.2 Boomerang 54 0.3
28 DigiSport 1 33 0.2 Nickelodeon 40 0.2
29 Eurosport 1 24 0.1 Paramount 38 0.2
30 History Channel 24 0.1 Diva 34 0.2
31 Kiss TV 22 0.1 Acasa Gold 25 0.1
32 Taraf TV 22 0.1 Eurosport 1 24 0.1
33 Paramount 22 0.1 DigiSport 2 24 0.1
34 AXN White 21 0.1 Film Cafe 20 0.1
35 National Geographic 19 0.1 Kiss TV 19 0.1
36 Acasa Gold 19 0.1 History Channel 18 0.1
37 Discovery 18 0.1 National Geographic 17 0.1
38 TV Paprika 18 0.1 Taraf TV 16 0.1
39 ZU TV 17 0.1 TV Paprika 16 0.1
40 Film Cafe 17 0.1 National Geographic Wild 14 0.1
41 Minimax/A+ 15 0.1 TNT 14 0.1
42 National Geographic Wild 13 0.1 Discovery 12 0.1
43 EuroSport 2 12 0.1 EuroSport 2 12 0.1
44 AXN Black 11 0.1 ZU TV 12 0.1
45 National 24 PLUS 11 0.1 AXN White 11 0.1
46 AMC 11 0.1 Comedy Central 11 0.1
47 U TV 10 0.1 TV H 9 0.1
48 TV H 10 0.1 AXN Black 8 0.0
49 Animal Planet 8 0.0 U TV 8 0.1
50 TV Neptun 8 0.0 AMC 8 0.0
51 The Fishing and Hunting Channel 7 0.0 National 24 PLUS 7 0.0
52 Comedy Central Extra 7 0.0 TV Neptun 7 0.0
53 MTV Ro 6 0.0 TLC 6 0.0
54 Music Channel 5 0.0 Animal Planet 5 0.0
55 TLC 5 0.0 Music Channel 5 0.0
56 DigiSport 2 5 0.0 Hit Music 2 0.0
57 TNT 4 0.0
58 Hit Music 3 0.0

Audiența posturilor TV în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2016, comparativ cu 2015, în mediul URBAN:

  URBAN 2015 PT   Mii persoane   Rtg%     URBAN 2016 PT   Mii persoane   Rtg%  
TOTAL 4603 45.6 TOTAL 4389 44.5
1 Pro TV 794 7.9 Pro TV 806 8.2
2 Antena 1 528 5.2 Antena 1 551 5.6
3 Kanal D 457 4.5 Kanal D 529 5.4
4 Antena 3 317 3.2 Antena 3 269 2.7
5 National TV 205 2.0 Romania TV 221 2.2
6 Acasa 197 2.0 National TV 159 1.6
7 Romania TV 191 1.9 Prima TV 123 1.3
8 Prima TV 129 1.3 TVR 1 105 1.1
9 TVR 1 121 1.2 DigiSport 1 104 1.1
10 Antena Stars 89 0.9 Acasa 87 0.9
11 B1TV 77 0.8 Antena Stars 86 0.9
12 Realitatea TV 67 0.7 AXN 61 0.6
13 Digi 24 65 0.6 B1TV 59 0.6
14 Disney 61 0.6 Disney 58 0.6
15 TVR 2 52 0.5 Digi 24 54 0.5
16 Disney Junior 52 0.5 Realitatea TV 50 0.5
17 AXN 50 0.5 Happy Channel 49 0.5
18 Pro Cinema 45 0.4 Disney Junior 48 0.5
19 Cartoon Network 42 0.4 Pro Cinema 46 0.5
20 Sport.ro 38 0.4 TVR 2 46 0.5
21 Nickelodeon 37 0.4 Cartoon Network 39 0.4
22 Boomerang 35 0.3 Sport.ro 30 0.3
23 Euforia 31 0.3 Boomerang 29 0.3
24 ETNO 30 0.3 ETNO 28 0.3
25 DigiSport 1 27 0.3 Diva 27 0.3
26 Diva 25 0.3 Nickelodeon 25 0.3
27 History Channel 20 0.2 Paramount 24 0.3
28 Eurosport 1 18 0.2 Minimax 23 0.2
29 Favorit TV 17 0.2 Dolce Sport 22 0.2
30 Paramount 17 0.2 DigiSport 2 20 0.2
31 AXN White 16 0.2 Eurosport 1 17 0.2
32 TV Paprika 15 0.2 Favorit TV 14 0.2
33 Dolce Sport 12 0.1 History Channel 14 0.1
34 Kiss TV 12 0.1 Kiss TV 12 0.1
35 National Geographic 12 0.1 National Geographic 12 0.1
36 Discovery 11 0.1 Film Cafe 12 0.1
37 Film Cafe 10 0.1 TV Paprika 12 0.1
38 EuroSport 2 9 0.1 EuroSport 2 9 0.1
39 ZU TV 9 0.1 Comedy Central 9 0.1
40 Taraf TV 9 0.1 National Geographic Wild 8 0.1
41 Acasa Gold 8 0.1 Acasa Gold 8 0.1
42 National Geographic Wild 7 0.1 AXN White 7 0.1
43 U TV 7 0.1 Discovery 7 0.1
44 AXN Black 6 0.1 U TV 7 0.1
45 Comedy Central Extra 6 0.1 ZU TV 6 0.1
46 Animal Planet 5 0.1 TNT 6 0.1
47 Minimax/A+ 5 0.1 AXN Black 5 0.1
48 DigiSport 2 5 0.1 Taraf TV 5 0.1
49 MTV Ro 4 0.0 AMC 4 0.0
50 TLC 4 0.0 Animal Planet 3 0.0
51 AMC 4 0.0 Music Channel 3 0.0
52 Music Channel 3 0.0 National 24 PLUS 3 0.0
53 National 24 PLUS 3 0.0 TLC 3 0.0
54 TV Neptun 3 0.0 TV Neptun 3 0.0
55 Hit Music 3 0.0 TV H 3 0.0
56 The Fishing and Hunting Channel 3 0.0 Hit Music 2 0.0
57 TV H 3 0.0
58 TNT 2 0.0

Audiența posturilor TV în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2016, pe segmentul COMERCIAL:

  COMERCIAL 2015 PT   Mii persoane   Rtg%     COMERCIAL 2016 PT   Mii persoane   Rtg%  
TOTAL 1925 38.1 TOTAL 1661 35.4
1 Pro TV 461 9.1 Pro TV 415 8.9
2 Antena 1 269 5.3 Antena 1 263 5.6
3 Kanal D 153 3.0 Kanal D 167 3.6
4 Acasa 90 1.8 Prima TV 54 1.1
5 National TV 74 1.5 National TV 42 0.9
6 Prima TV 69 1.4 DigiSport 1 41 0.9
7 Antena 3 66 1.3 Romania TV 36 0.8
8 Romania TV 38 0.8 Antena 3 35 0.7
9 Antena Stars 37 0.7 Acasa 33 0.7
10 TVR 1 37 0.7 Antena Stars 28 0.6
11 Digi 24 27 0.5 TVR 1 24 0.5
12 Pro Cinema 22 0.4 Digi 24 24 0.5
13 AXN 21 0.4 AXN 22 0.5
14 Disney Junior 21 0.4 Disney Junior 20 0.4
15 B1TV 18 0.4 Happy Channel 19 0.4
16 Realitatea TV 18 0.4 Pro Cinema 18 0.4
17 TVR 2 18 0.4 Disney 15 0.3
18 Sport.ro 15 0.3 Realitatea TV 14 0.3
19 History Channel 15 0.3 B1TV 13 0.3
20 Disney 14 0.3 Cartoon Network 13 0.3
21 Euforia 13 0.3 TVR 2 13 0.3
22 Boomerang 13 0.3 Boomerang 13 0.3
23 Cartoon Network 12 0.2 Sport.ro 11 0.2
24 Diva 11 0.2 Paramount 11 0.2
25 Paramount 9 0.2 Diva 9 0.2
26 Kiss TV 8 0.2 Dolce Sport 9 0.2
27 Nickelodeon 8 0.2 Minimax 9 0.2
28 Discovery 7 0.1 Kiss TV 8 0.2
29 ETNO 7 0.1 History Channel 8 0.2
30 National Geographic 7 0.2 Eurosport 1 7 0.1
31 Eurosport 1 6 0.1 Nickelodeon 7 0.1
32 ZU TV 6 0.1 DigiSport 2 7 0.2
33 TV Paprika 6 0.1 National Geographic 6 0.1
34 AXN White 5 0.1 Comedy Central 6 0.1
35 Film Cafe 5 0.1 ETNO 5 0.1
36 Taraf TV 5 0.1 U TV 5 0.1
37 U TV 5 0.1 Acasa Gold 5 0.1
38 Acasa Gold 5 0.1 TV Paprika 5 0.1
39 Comedy Central Extra 5 0.1 Discovery 4 0.1
40 Favorit TV 4 0.1 ZU TV 4 0.1
41 AXN Black 3 0.1 Film Cafe 4 0.1
42 Dolce Sport 3 0.1 Taraf TV 4 0.1
43 EuroSport 2 3 0.1 EuroSport 2 3 0.1
44 MTV Ro 3 0.1 Favorit TV 3 0.1
45 National Geographic Wild 3 0.1 National Geographic Wild 3 0.1
46 TLC 3 0.1 TNT 3 0.1
47 Animal Planet 2 0.1 Animal Planet 2 0.0
48 Minimax/A+ 2 0.0 AXN White 2 0.0
49 Music Channel 2 0.0 AXN Black 2 0.0
50 Hit Music 2 0.0 Music Channel 2 0.0
51 The Fishing and Hunting Channel - 31.12.2015 2 0.0 TLC 2 0.0
52 AMC 2 0.0 National 24 PLUS 1 0.0
53 National 24 PLUS 1 0.0 TV Neptun 1 0.0
54 TV Neptun 1 0.0 TV H 1 0.0
55 TNT 1 0.0 Hit Music 1 0.0
56 DigiSport 1 9 0.2 AMC 1 0.0
 

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @Daria41. Topul contine toate televiziunile din Romania care sunt in studiul de audienta TV. Look TV nu este uitat, ci nu mai este in studiul de audienta.
  • Hm ...faceti top cu televiziuni "nationale", dar ca deobicei apar doar cele centrale si sud est (neptun tv) dar lipsesc HORA TV (sigur a luat din clientii lui Etno) sau eternele uitate LOOK Tv si Duna tv din Ardeal. Chiar nu se uita nici macar 1000 de clujeni si ardeleni ...macar la emisiunea lui Sabin Gherman.!!!! Iar in secuime sigur Duna si canalele tv din Ungaria fac rating! Asta si in Banat , unde Vojvodina 1 si RTS1 este in grila RDS pentru minoritatea sarba
  • Nu inteleg acea mentiune cu DigiSport cum ca in 2015 avea 33.000 de telespectatori vs 2016 cand avea 133.000, Digi e doar din 12 oct. 2015 la masuratori, comparatia nu isi are rostul.
  • Cateva cifre care reies din aceste cifre, absolut elocvente pentru societatea in care traim astazi:
    - 4 din 5 (79%) din telespectatorii din prime-time au peste 50 de ani;
    - Telespectatorii Antena 3: 18-49 ani 9% vs 91% + 50 de ani
    - Telespectatorii RomaniaTV: 18-49 ani 10% vs 90% + 50 de ani
    - Telespectatorii Digi24: 18-49 ani 37,5% vs 62,5% + 50 de ani

    Este usor de inteles de ce publicul celor 2 canale de ”stiri” aflate in topul audientelor e atat de imbatranit. Sunt oameni pentru care aceste canale sunt singura sursa de informare, oameni care ”pun botul” la tot ce li se prezinta acolo si care sunt deja atat de spalati pe creier, incat nu accepta sub nicio forma alte cai alternative de a se informa.

    Din pacate, pentru acestia nu se mai poate face nimic. Tot ce putem spera este ca atunci cand ei vor crăpa - pentru ca o vor face in maxim 15-20 de ani - publicul care teoretic ar intra pe targetul 50+ si ar trebui sa ii inlocuiasca sa fie deja mai bine informat, si mai putin pesedizat.
  • @imw, DigiSport nu a fost masurat in tot anul 2015, doar din 12 octombrie 2015! Daca era tot anul, era pe acelasi loc.
  • Mai mile uitate pe thematic chanels si vezi ce procente pe share pro si ce diferenta este fata de antenuta ta .in fiecare zi si nu mai comenta ,nu te mai lua dupa antenuta ***
  • digisport1 de pe 56 in 2015 a ajuns pe 6? sa urci 50 de louri intr-un an fara sa ai continut mai bun decat anul precedent mi se pare aiurea.
  • si audientele astea sunt masurate de kantar, din cate stiu. "Bajetii" sunt buni, doar cu sondajele electorale stau prost.
  • national tv sta foarte bine ,fara puhoi de vedete platite si fara investitii prea mari,cu cateva seriale indiene si filme de actiune reuseste sa fie pe 6 pe national si urban si 5 pe comercial

Trimite un comentariu