Skip to main content

Noi mesaje obligatorii pe TV: „Spălați-vă pe dinți de două ori pe zi”

 
Noi mesaje obligatorii pe TV: „Spălați-vă pe dinți de două ori pe zi”

Texte despre spălatul pe dinți, alăptatul la sân și petrecerea timpului cu copilul. Acestea sunt noutățile la capitolul mesaje de avertizare ce intră în obligativitatea de a fi difuzate de către radiodifuzorii din România. 

Concret, Consiliul Național al Audiovizualului a votat astăzi noi modifcări ale Codului Audiovizual, legislația secundară pe baza căreia consiliul analizează producțiile audiovizuale (detalii despre alte modificări, AICI). 

Publicitate

Una dintre modificări a vizat și mesajele de averitzare, difuzate de post de mai mulți ani de către televiziuni, de tipul „pentru o viață sănătoasă”.  Acestea vor intra în vigoare la 30 de zile după ce vor fi publicate în Monitorul Oficial. 

Membrii CNA au votat introducerea a trei mesaje noi: 

„Hrănirea exclusiv la sân a copilului în primele 6 luni este esenţială pentru o viaţă sănătoasă.” 
„Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră petreceţi cât mai mult timp împreună cu el.” 
„Pentru o bună sănătate orală, spălați-vă pe dinți de două ori pe zi.”

Cele trei texte se adaugă articolului 120, alineat 4 din Codul Audiovizual, potrivit căruia: 

 (4) În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să
difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare:

a) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume.";
b) "Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi.";
c) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de lichide.";
d) "Pentru o viaţă sănătoasă, respectaţi mesele principale ale zilei.";
e) "Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi."

(5) Toate mesajele de avertizare prevăzute la alin. (4) se difuzează alternativ pe
parcursul unei zile, câte un mesaj inserat la sfârşitul unuia dintre calupurile publicitare din
cadrul fiecărei ore date din intervalul orar 6,00 - 22,00. În perioada în care difuzează un
spot noncomercial recomandat de Consiliu, radiodifuzorii pot renunţa la difuzarea
mesajelor de avertizare prevăzute la alin. (4).

Aceste mesaje de avertizare au fost introduse în urmă cu aproape zece ani. 

Deciziile Consiliul Național al Audiovizualului se bazează pe Legea Audiovizualului și pe Codul de Reglementare în Audiovizual, care este legislația secundară. În cazul Legii Audiovizualului, doar Parlamentul poate veni cu propuneri de modificare. CNA poate veni cu propuneri de modificare doar în cazul Codului Audiovizual. 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce tampenie! Mesaje de tipul FUMATUL VA UCIDE ATAT PE VOI CAT SI PE CEI DIN JUR. INVATATI SA-I RESPECTATI PE CEI DIN JURUL VOSTRU nu apar? Ar trebui pt ca e deja o problema uriasa. Nu se mai simte aer curat nicaeri. Nu mai exista respect in Romania pentru sanatate si curatenie.
  • Amuzant. CNA-ul se ingrijeste acum de sanatatea noastra orala dupa ce s-a asigurat deja ca suntem spalati de cel putin doua ori pe zi pe creier de catre *** si ***-Zeroteve 2.

Trimite un comentariu