Skip to main content

RAPORT. Clienții de publicitate și ce se întâmplă în jurul lor. „2017 este anul în care brandurile vor înțelege că lipsa atitudinii nu mai este o opțiune”

 
RAPORT. Clienții de publicitate și ce se întâmplă în jurul lor. „2017 este anul în care brandurile vor înțelege că lipsa atitudinii nu mai este o opțiune”
foto: BBC

Media și tehnologia, încotro în 2017? De la inovații tehnologice precum inteligența artificială, până la impactul Facebook Live Video și al discursului public bazat pe știri false, precum și ascensiunea jurnalsimului cetățenesc, într-un raport al agenției Rogalski Damaschin, ce vizează trendurile din acest an.

Despre relația dintre branduri și ce se întâmplă în jurul lor: „2017 este anul în care brandurile vor înțelege că lipsa atitudinii nu mai este o opțiune”, mai arată raportul Rogalski. „În scurta perioadă care a trecut din acest an, am experimentat #MuslimBans, Marșul Femeilor și Revoluția Luminilor, brandurile sunt urmărite cu atenție de consumatori, angajați sau fani.”

Raportul a fost creat de opt specialiști din cadrul Rogalski Damaschin Public Relations și vizează cinci domenii: Jurnalism, Media, Tehnologie, Conţinut şi Discurs Public. Este un raport în care agenția amintește de protestele care au lovit România, dar și despre cele de peste Ocean, care au rezultat din deciziile luate de președintele Trump. 

Cum va arăta presa în 2017? O nouă “specie” de jurnalist prinde contur: Smartphone reporterul

Publicitate

„Mass-media este supusă unor schimbări de amploare determinate de tehnologie, pe măsură ce conţinutul generat de utilizatori este din ce în ce mai prezent pe platformele de ştiri. Într-o lume în care propaganda este atât de răspândită, trebuie să vedem lucrurile și prin ochii oamenilor, să lăsăm ca vocea lor să fie auzită.

În acest context, platformele de distribuiţie a conţinutului generat de utilizatori câştigă teren, transformând oamenii obişnuiţi în smartphone reporteri”, se arată în raportul publicat de agenţia de PR. 

Cătălin Bindea, Digital Project Manager la agenţia Rogalski Damaschin:

„Comunicarea în anul 2017 este, așa cum spune și preambulul acestui raport, puternic conectată la tehnologiile care au câștigat popularitate în 2016 sau care vor fi anunțate anul acesta, fie că vorbim de inteligență artificială, platforme de jurnalism cetățenesc, aplicații care segmentează publicitatea în funcție de reacțiile emoționale ale publicului și multe altele.”

Rogalski Damaschin a ales să lanseze acest proiect prin intermediul unui program special creat cu ajutorul inteligenței artificiale, denumit RDbot

De ce un (Ro)bot?

„Am vrut să oferim celor care deschid acest raport o demonstrație scurtă și simpatică a modului în care tehnologia ne ajută să comunicăm mai eficient și mai creativ, așa că am ”delegat” această sarcină lui RDbot, un exemplu simpatic despre cum inteligența artificială poate prelua foarte facil din responsabilitățile unui specialist în comunicare, fie că el se află într-o companie, o agenție sau în biroul de presă al unui minister”, a spus Cătălin Bindea, Digital Project Manager la agenţia Rogalski Damaschin.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu