Skip to main content

VIDEO. Ciprian Marica, ambasadorul campaniei de prevenire a abuzului asupra minorilor

 
VIDEO. Ciprian Marica, ambasadorul campaniei de prevenire a abuzului asupra minorilor

VIDEO. Ciprian Marica, fostul căpitan al echipei naţionale de fotbal, s-a alăturat ca ambasador al celei de a treia ediţii a campaniei anti-bullying „Clubul Prieteniei”, derulată de către Cartoon Network împreună cu Asociaţia Telefonul Copilului.

Publicitate

Fostul fotbalist este si protagonist al spotului de promovare, preluând mesajul „Fii prietenos, nu răutăcios”.

Proiectul îşi propune să acorde sprijin copiilor şi tinerilor afectaţi de fenomenul numit bullying (violenţa verbală sau fizică, abuz emoţional, hărţuire sau excludere) şi să susţină desemnarea unei zile de conştientizare a fenomenului în România.

Ciprian Marica:

„M-am alăturat campaniei pentru că lecţiile învăţate de-a lungul carierei mele sportive pot fi de folos acum tuturor celor afectaţi de bullying. Este foarte important să-i respectaţi pe ceilalţi, chiar dacă sunt competitori şi chiar dacă sunt diferiţi. Fotbalul este un sport de echipă şi doar împreună cu colegii mei am obţinut rezultate.

Aşa şi voi, în viaţă, trebuie să învăţaţi să contaţi pe coechipieri şi prieteni, iar la rândul vostru să îi susţineţi pentru a fi puternici împreună. Încercaţi să vă înţelegeţi frustrările şi să nu le revărsaţi asupra celorlalţi. Şi, de fiecare dată când aţi căzut, să vă ridicaţi şi să mergeţi înainte. Agresiunea este inacceptabilă, iar prin tăcere nu faceţi decât să fiţi de partea agresorului. Cereţi sprijin şi fiţi prietenoşi, nu răutăcioşi.”

Colaborarea dintre Cartoon Network şi Asociaţia "Telefonul Copilului" urmăreşte conştientizarea şi prevenirea acestui fenomen, precum şi identificarea cazurilor în care copiii şi adolescenţii sunt supusi la violenţă verbală sau fizică, abuz emoţional, hărţuire sau excludere.

Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului:

„Bullyingul nu este un fenomen nou în România. Nou este faptul că din ce în ce mai mulţi părinţi şi copii înţeleg să nu accepte comportamente asociate fenomenului bullying şi, astfel, cer ajutor şi consiliere la Telefonul Copilului, linia telefonică dedicată 116 111. Campania desfăşurată în ultimii doi ani a evidenţiat şi un fenomen şocant: copiii se confruntă cu bullying-ul încă de la grădiniţă. Prin urmare, acţiunea de educare în privinţa acestui fenomen este vitală şi necesară în mod urgent. Le mulţumim celor de la Cartoon Network pentru implicarea în acest proiect important, care poate aduce linişte şi opri suferinţa multor copii.”

Malgosia Chapman, Vicepreşedinte Brand & Content Engagement, Europa Centrală şi de Est, Turner, a completat:

“Ne continuăm şi anul acesta angajamentul faţă de eforturile de a combate agresiunea bullying. Suntem foarte bucuroşi că putem transmite mesajul prieteniei într-un mod puternic prin campania pe care o demarăm astăzi şi suntem încrezători că acţiunile noastre comune oferă sprijin celor care au nevoie. În acelaşi timp ne exprimăm dorinţa ca fenomenul să primească atenţia necesară, prin desemnarea unei zile de conştientizare la nivel naţional. Dacă ştim, putem să acţionăm!”.

Anul trecut, Asociaţia Telefonul Copilului a acordat sprijin unui număr de peste 1500 de cazuri de tip bullying, cu 25% mai mult decât în 2015.

Potrivit statisticilor înregistrate de către Asociaţia Telefonul Copilului, cei mai afectaţi de abuzul de tip bullying sunt:

Băieţii cu vârste cuprinse între 9 – 12 ani (34,15%) şi fetele cu varste intre de 9 – 12 ani (23,80%), respectiv 16 – 18 ani (15,03%).

Forma de bullying cel mai des întâlnită este cea verbală (42,98%), urmată de violenţa fizică (38,58%). În 82% dintre situaţii, agresiunile au loc în unităţile de învăţământ.

VIDEO. Ciprian Marica, în spotul de promovare a campaniei "Clubul Prieteniei"

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus