Skip to main content

Premieră în SUA. Veniturile din publicitatea digitală au DEPĂŞIT veniturile din publicitatea TV. Ce cifre s-au înregistrat?

 
Premieră în SUA. Veniturile din publicitatea digitală au DEPĂŞIT veniturile din publicitatea TV. Ce cifre s-au înregistrat?
Foto: zeendo.com

Veniturile din publicitatea digitală au depăşit în premieră veniturile din publicitatea TV în Statele Unite, potrivit AdAge, care citează studiul Interactive Advertising Bureau 2017. 

Veniturile încasate din publicitatea digitală au crescut cu aproape 22% în 2016, până la 72,5 miliarde de dolari, faţă de anul 2015, când veniturile au totalizat 59,6 miliarde de dolari. Prin comparaţie, publicitatea de pe TV a generat în 2016 venituri de 71.3 miliarde de dolari. 

Publicitate

Potrivit Adage, IAB a găsit şi o posibilă explicaţie pentru această situaţie: Mass-media a supraestimat amploarea așa-numitului duopol Facebook - Google. Facebook a raportat în 2016 venituri globale de 27,6 miliarde de dolari, în timp ce Google a raportat venituri de 89,6 miliarde de dolari, potrivit sursei citate.

O altă premieră a fost măsurarea, pentru prima dată, a veniturilor generate de publicitatea din radioul digital, care au atins în 2016 1.1 miliarde de dolari. 

Dispozitivele mobile conduc în faţa desktop-ului în ceea ce priveşte generarea de venituri din publicitate în SUA.

"Dispozitivele mobile au alimentat economia Internetului în 2016, iar agenții de publicitate își arată încrederea în domeniul digital pentru a-și atinge obiectivele de marketing. Acest angajament din ce în ce mai mare este o reflectare a trecerii mărcilor de la" mobile-first "la" mobile-only ", pentru a ține pasul cu consumatorii de astăzi", a declarat Randall Rothenberg, președinte și CEO al IAB.

În 2016, veniturile din publicitatea afişată pe dispozitive mobile au reprezentat 51% din totalul veniturilor, generând venituri de 36.6 miliarde de dolari. 

Din această sumă, 47%, sau 17.2 miliarde de dolari, au venit din căutare, unde desktop-ul încă se menţine mai eficient, însă în scădere. Anul trecut, veniturile din publicitatea din căutare afişată pe desktop au fost de 17.8 miliarde de dolari, în scădere cu 13% faţă de anul 2015.  

Potrivit IAB, citat de Adage, Google este gata să controleze aproape 78% din piața globală a anunțurilor din căutare până în 2017, sau venituri de aproximativ 28,5 miliarde de dolari.

Publicitatea video din digital a înregistrat un record în 2016, generând venituri de 9,1 miliarde de dolari, cu 53% față de anul trecut, când veniturile au fost de 5.9 miliarde de dolari, potrivit studiului IAB.

Veniturile din publicitatea video afişată pe dispozitive mobile au crescut foarte mult faţă de anul precedent, mai precis cu 145%, până la 4.2 miliarde de dolari.

Social media americană a generat venituri din publicitate de 16.3 miliarde de dolari în 2016, mai mari cu 46% faţă de anul precedent.

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu