Skip to main content

Cheltuilelile în publicitatea digitală din China cresc, dar rămân fără suflu. Motivul: Aproape toţi chinezii de la oraş sunt deja conectaţi la internet

 
Cheltuilelile în publicitatea digitală din China cresc, dar rămân fără suflu. Motivul: Aproape toţi chinezii de la oraş sunt deja conectaţi la internet
foto: Adage

Cheltuilelile din publicitatea digitală din China în 2017 vor atrage peste 57% din cheltuielile totale din publicitate, estimate că vor urca în acest an la peste 84 de miliarde de dolari, potrivit Adage.com, care citează un raport publicat de GroupM. 

Raportul afirmă însă că ascensiunea cheltuielilor digitale din China pierd teren, pentru că aproape toţi oamenii din zonele urbane au deja acces la internet.

Publicitate

“Rata de penetrare a internetului în zonele urbane este aproape de saturație, în următoarea perioadă fiind estimată o creştere mai timidă, din cauza fluxului tot mai mic de noi utilizatori de internet", se arată în raport.

Potrivit raportului GroupM, în anul 2012 cheltuielile publicitare online creşteau cu 46,8% de la an la an, iar în 2017 se estimează o creştere de 21.5%.

La finele anului 2016, China înregistra 731 de milioane de utilizatori de internet, mai mult de jumătate din populația Chinei, potrivit Adage.

Cifra este de peste 30 de ori mai mulţi faţă de cea înregistrată în anul 2000 şi mai mult decât dublă decât întreaga populaţie a Statelor Unite.

Smartphone-urile, principalul motor al cheltuilelilor din publicitatea digitală în China

China este dependentă de smartphone-uri, spune sursa citată. Aproximativ 95% dintre utilizatorii de internet chinezi accesau internetul prin intermediul dispozitivelor mobile la sfârșitul anului 2016, potrivit datelor oficiale ale guvernului chinez, preluate de Adage.

În acest context, “internetul mobil va deveni principalul motor al cheltuielilor de publicitate pe internet în viitor", se arată în raport.

China susţine în acest moment a doua cea mai mare piaţă de pe Glob în ceea ce priveşte cheltuielile din publicitate, după Statele Unite, şi a doua piaţă în ceea ce priveşte cheltuielile din publicitatea digitală, după Suedia.

  • Aproximativ 57,2% din cheltuielile publicitare din China se vor îndrepta către Internet în acest an, față de 19,4% în urmă cu cinci ani.

În Suedia cheltuilelile din publicitatea digitală ating o pondere de 59,6% din cheltuielile din piaţa de publicitate.

  • Per total, cheltuielile din piaţa de publicitate din China se estimează că vor ajunge la 84,4 miliarde de dolari în 2017, potrivit raportului.

În Statele Unite se estimează în 2017 cheltuieli în piaţa de publicitate de peste 183 de miliarde de dolari, potrivit Statista.com, din care peste 83 de miliarde de dolari vor fi cheltuieli în publicitatea digitală, potrivit eMarketer

 

 

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu