Skip to main content

Digi 24 şi cazurile Bendei-RCS-Intact. Numele lui Ioan Bendei, doar în dreptul la replică. Urmărirea penală a managerului Serghei Bulgac, inexistentă

 
Digi 24 şi cazurile Bendei-RCS-Intact. Numele lui Ioan Bendei, doar în dreptul la replică. Urmărirea penală a managerului Serghei Bulgac, inexistentă

Cum a tratat Digi 24 situaţiile în care erau implicate numele managerilor? O trecere în revistă, în contextul în care Dragoş Pătraru a criticat dur postul de ştiri, în propria emisiune, Starea Naţiei, că ocoleşte cazul Ioan Bendei - Intact.

Publicitate

Subiectul Ioan Bendei, lansat de Antena 3 şi care a dus la demiterea unui procuror DNA a fost sensibil pentru postul de ştiri al RCS. La fel şi anunţurile DNA legate de urmărirea penală a şefului RCS, Serghei Bulgac, dar şi a societăţii RCS&RDS.

Postul a difuzat însă, săptămâna trecută, două drepturi la replică, pentru Antena 3, însă fără să precizeze contextul în care au fost făcute. Dacă un telespectator nu ar fi cunoscut dezvăluirile Antenei 3, din ştirea Digi 24 nu se înţegea cazul.

Un alt subiect ocolit a fost începerea urmăririi penale a lui Serghei Bulgac, directorul RCS, şi a companiei RCS&RDS, în acelaşi dosar al lui Mitică Dragomir. Anunţul legat de Bulgac a fost publicat de RCS pe bursă (unde Digi este listată) şi a fost preluat de toate posturile de ştiri, mai puţin de Digi 24.

În urmă cu două săptămăni, când când DNA a anunţat punerea sub urmărire penală a lui Mitică Dragomir şi a mai multor şefi din RCS, precum Alexandru Oprea, fost manager RCS, Ioan Bendei, Mihai Dinei, coordonatorul juridic la RCS, pentru mită şi spălare de bani, subiectul a fost tratat foarte pe scurt de Digi 24. Postul a difuzat o ştire scurtă, de câteva propoziţii, la două ore de la anunţul DNA, în care a precizat că sunt cercetaţi "manageri din RCS" (fără a da nume).

La o căutare pe site-ul Digi 24, numele lui Ioan Bendei apare doar în două ştiri în ultimele cinci luni: într-un drept la replică publicat de Zoltan Teszari acum câteva zile şi într-o ştire cu Mărturii în dosarul de şantaj Intact Group - RCS&RDS.

Pe site-ul Digi24 nu apare nimic nici despre numele ofiţerului de poliţie judiciară de la DNA Teo Iordăchiţă, cea care a apelat la Ioan Bendei pentru a-i facilita achiziţia unor telefoane în reţeaua RCS, şi care a demisionat după dezvăluiri difuzate de Antena 3.

La polul opus au fost situaţiile în care Digi 24 relata despre procesul de şantaj în care RCS este "victima": postul de ştiri difuza din oră în oră informaţii de la fiecare termen, cu relatări pe larg despre mersul procesului.

Reamintim că, aseară, Dragoş Pătraru a criticat dur postul Digi 24 pentru că nu vorbeşte despre dezvăluirile legate de Ioan Bendei. „Nu fugi, mă, de subiect, ci îl ataci, îl pui pe masă, îl întorci pe toate părţile. Pentru că asta ar trebui să faci tu, ca instituţie de presă, că nu eşti în slujba lui Bendei sau a RCS&RDS. Şi nu primeşti salariu ca să taci, primeşti un salariu pentru că munceşti”, a spus aseară Pătraru.

"Apar unii cu nişte acuzaţii grave şi tu te faci că plouă, deşi între minciunile şi manipulările pe care le lansează acei oameni - oho, sunt destule - se află şi chestiuni grave, de interes public, care trebuie dezbătute serios în societate. Dar, nu, tu te uiţi în altă parte ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Urât e să fii slugă, mă"

Ce a spus Dragoş Pătraru aseară, dar şi înregistrarea VIDEO, aici

Citeşte şi: INTERVIU Dragoş Pătraru, după emisiune: A-ţi pune întrebarea ce va spune şeful te pune în afara interesului public

Digi 24 şi subiecte care au atins interesele companiei din care face parte:(semnalate, de-a lungul timpului, de Paginademedia.ro):

Mai 2015 - “Concurenţa este cea care aduce preţul la nivelul corect”, “RCS vrea să ieftinească energia electrică”, “Concurenţa e posibilă, dar ANRE spune că nu se poate”, “Distribuţia de energie, monopol consfinţit de stat”. Mesajele au fost difuzate în mod repetat de Digi 24 în două săptămâni, în programele de ştiri, pe burtiere, în campanii special şi în emisiunea economică Business Club. Momentul coincidea cu intrarea pe piaţa distribuţiei de energie electrice a companiei RCS, care deţine şi staţia de ştiri.

Iulie 2015 - Concertul lui Robbie Williams, care a strâns 60.000 de oameni în Piaţa Constituţiei, nu a existat pentru canalul de ştiri Digi 24. Potrivit monitorizării Paginademedia.ro, postul de ştiri al RCS nu a difuzat nicio ştire despre eveniment nici în ziua concertului, nici înainte, dar nici după show. Concertul lui Robbie Williams a fost sponsorizat de Telekom, concurent pe piaţa telecomunicaţiilor cu RCS, care deţine Digi 24. Parteneri media ai evenimentului au fost Antena 1 şi Radio ZU.

Iulie 2015 - Modul în care UPC a introdus pachetul de fotbal în grila abonaţilor (fără să-i anunţe) a fost speculat într-o ştire dată de postul Digi 24, deţinut de concurenţii de la RCS (cei care avuseseră meciurile până atunci). Textul ştirii de pe Digi24 (reluată în jurnalele staţiei) era presărat cu aprecieri de genul „manevră comercială”, „contextul discutabil al încredinţării directe a drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I”.

August 2016 - Energia electrică a fost, din nou, timp de o săptămână în atenţia Digi 24, post deţinut de RCS, comanie de comunicaţii şi totodată un actor pe piaţa energiei. În câteva zile, reportajele au fost difuzate de zeci de ori.

Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Asa se numeste mai nou ? Politica editoriala ? Daca facea antena 3 asa ceva cum era? *** lui Felix , presul varanului si asa mai departe , la digi e politica editoriala. Esti tare tinere ! Si sa nu uitam ca pe acest site nu esra o zi lasta far o stire pozitiva despre Digi. Tot politica editorial era si aia. lol
  • Iuli, se numeste politica editoriala. Este o companie privata care da pe sticla ce vrea muschii ei. Nu esti obligat sa te uiti.
  • Acesta este postul de stiri liber si corect.. coruptia ucide, televiziunile sunt corupte incepand de la Intact, Pro, Trinitas, Dogan si ajungand la Digi. Nu este televiziune care sa nu fie corupta.

Trimite un comentariu

sus