Skip to main content

NOT SO SMART. Marius Tucă, supărat că Smart FM are cea mai mică audienţă: şi-a pus ascultătorii să sune la firma care măsoară audienţa

 
Marius Tucă şi Marius Manole (dreapta) - Sursa foto: Facebook Marius Tucă
Marius Tucă şi Marius Manole (dreapta) - Sursa foto: Facebook Marius Tucă

Sunaţi şi spuneţi atât „Ascult Smart FM” şi le închideţi telefonul în nas, a spus Marius Tucă în matinalul său de la Smart FM, post pe care îl şi patronează. Reacţia vine după ce, în urmă cu o săptămână au fost publicate audienţele posturilor de radio din România, iar Smart FM, post cu acoperire în Bucureşti, apare pe ultimul loc.

Publicitate

„Sunt trei institute care au declarat oficial că noi la Smart FM o avem cea mai mică. Noi ştim cât de mare este audienţa la Smart FM”, a spus de mai multe ori pe post Marius Tucă, repetând şi cele trei numere de telefon, de la IMAS, Mercury Research şi Asociaţia pentru Radio Audienţă. Numerele au fost postate şi pe pagina de Facebook a lui Tucă, cu acelaşi îndemn: Sunaţi, spuneţi „Ascult Smart FM” şi închideţi.

Ideea nu a fost agreată de coprezentator: "Nu sunt de acord personal cu acest joc, dar sunt un simplu angajat", a spus actorul Marius Manole, după care a citit şi el numerele de telefon ale firmelor.

Jocul lui Tucă, fără efect în rezultatul de audienţă

Telefoanele au început să sune la IMAS şi la Mercury Research, dar ce efect are jocul lui Marius Tucă în rezultate? Niciunul, spune Lăcrămioara Loghin, preşedintele Asociaţiei pentru Radio Audienţă.

De ce nu contează telefoanele?

Lăcrămioara Loghin, pentru Paginademedia.ro:

"Telefoanele date de ascultători nu influenţează studiul. În studiul de audienţă, telefoanele se dau din call center.

Operatorii de interviu sunt cei care iniţiază convorbirile telefonice, nu cei care sună. Telefoanele primite nu se iau în considerare, nu afectează deloc măsurătoarea"

Ascultătorii Smart FM au urmat îndemnul lui Marius Tucă, dar ştiau că nu ajută, de fapt postul?

Contactat de Paginademedia.ro, Marius Strâmbeanu, directorul executiv al Asociaţiei pentru Radio Audienţă, că au fost sunaţi de oameni atât ei, cât şi cele două institute de sondare, IMAS şi Mercury Research. „E neplăcut că oamenii sunt folosiţi în acest fel”, a spus Marius Strâmbeanu.

Cifrele de audienţă ale posturilor de radio, pe Paginademedia.ro, AICI.

Cum s-au măsurat audienţele radio
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă, la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.
Procesul de culegere a datelor în teren Culegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale).
În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural 50,5% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil.
Durata perioadei de intervievare: 14 săptămâni. Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 14 săptămâni de intervievare. Durata medie a interviului: 19 minute.
În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.727 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ce faci atunci cand trei iti spun ca esti beat (ultimul loc) si nu stii sa faci radio?!
  • eu stiu doar de existenta acestui post, si atat...e frumos ca mai se povesteste ca prezinta Marius Tuca & Manole matinalul... mai aflam si noi.. din pacate chiar cred ca asta e ratingul lui ... la un loc cu Seven si altele... nu suna a brand Smart FM... insa si reclama negativa, tot reclama e...
  • Eu sunt curios pe ce bazează Tucă atunci când susține că el o are mai mare decât a altora.

Trimite un comentariu

sus