Skip to main content

iCEE.fest. Granzii din media globala. Important: "clientii incep sa plateasca pentru continut" In ce conditii?

 
iCEE.fest. Granzii din media globala. Important: "clientii incep sa plateasca pentru continut" In ce conditii?

Granzii presei internationale s-au adunat si in acest an la iCEE.fest, unde au vorbit despre situatia mass mediei in era post adevar.

Oameni de la New York Times, BBC sau News Deeply au vorbit despre modul in care gigantii media de pe Glob se adapteaza la noile tehnologii, care este secretul unui brand de succes in secolul XXI, dar si despre metode de combatere a stirilor false.

Publicitate

Care este secretul succesului la New York Times, in era post adevar? "Dam stiri oriunde un om se poate loga".

"Vom livra oamenilor stiri in orice mod rational. Atata vreme cat exista un loc unde oamenii se pot abona, acolo vom livra stirile", a spus Meagan Lopez, Global strategy for advertising and product, New York Times.

Care sunt pasii de urmat pentru un un brand de succes? Despre subiect a vorbit la iCEE.fest Bob Bierman, BBC:

"Patru pasi trebuie sa urmeze un brand de succes: sa fie inteles, sa faca diferenta, sa insufle incredere si sa aiba consistenta."

"Clientii incep sa plateasca pentru continut", spune Bob Bierman, News Deeply. In ce conditii?

Ce inseamna "Big FAT problem" si care este modelul prin care News Deeply lupta cu stirile false? Bob Bierman, News Deeply: "Big FAT problem - Fake News, Ad Blockers, Cheap Traffic, marile probleme ale presei online. Clientii incep sa plateasca pentru continut."

In ce conditii? Bob Bierman: "Ce spuneti daca am rasfata clientii?" Cum? "Prin limbaj specializat, aprofundarea unui subiect si prioritizarea subiectelor."

Exemplul de succes din Balcani, unde o publicatie care urmeaza reteta News Deeply atrage venituri din abonamente anuale de 240 de euro per abonat.

Reprezentantii gigantilor media internationali New York Times, BBC si News Deeply, la iCEE.fest 2017, in continuare:

Meagan Lopez, Global strategy for advertising and product, New York Times, despre impactul noilor tehnologii in presa si cum se foloseste New York Times de vechea tehnologie pentru a introduce noua tehnologie:

  • "Vom livra oamenilor stirile in orice mod rational. Daca le vor pe CD-Rom-uri sau daca le vor livrate direct in creier, ne vom asigura ca vor avea stirile in acel mod."
  • "Scopul nostru fundamental pentru a combate stirile false este sa gasim adevarul, sa gasim faptele."
  • "Tot ce facem este pentru a aduna mai multi abonati. Ei platesc bani buni ca sa ne citeasca, iar noi ne asiguram ca continutul sau reclamale pe care il livram ii gasesc, adaptate la nevoiel lor."
  • "Timpul petrecut pe site din vara anului 2014 a crescut cu 56% pe dispozitive mobile, iar in acest moment 82% din vizitatorii unici vin de pe dispozitivele mobile. Asta este urias, inseamna ca majoritatea cititorilor ne citesc de pe dispozitivele mobile zilnic."
  • "Un numar tot mai mare de cititori vin din randul generatiei Milennials. In acest moment reprezinta 40% din totalul vizitatorilor."
  • "Am gasit foarte util sa livram in principal jurnalism premiat. De ce? Pentru ca este vorba de subscriberii nostrii si utilitatea naste fidelitate."
  • "Avem chiar si un reporter care gestioneaza un grup de WatsApp format din 10.000 de oameni. Reusim sa cream o legatura de unu la unu cu jurnalistii nostrii."
  • "De doua luni suntem si pe Snapchat. Prin urmare, atata vreme cat exista un loc unde oamenii se pot abona, acolo vom livra stirile."
  • "Am lansat acum doi ani o aplicatie care ruleaza in Virtual Reality, iar astazi avem clipuri zilnice in format 360 de grade, in urma unuia dintre cele mai importante parteneriate ale noastre, cu Samsung.

Materialele acopera absolut orice subiect, de la Crima din Baltimore, la Calugarul care inoata in mare, la Hillary Clinton scoasa din cursa. Este foarte interesant sa vezi lumea dintr-un alt unghi."

  • "Cream aceste clipuri pentru ca simtim ca este cel mai bun mod de a spune o poveste."
  • "Am reusit sa facem cunoscuta aplicatia de VR prin intermediul ziarelor printate. Am livrat un milion de ochelari VR din carton, impreuna cu ziarele, la toti abonatii la ziar. Deci am folosit vechea tehnologie ca sa introducem noua tehnologie si astfel a fost posibil sa ajungem cu produsul intr-un milion de case."
  • "Campania de promovare a aplicatiei VR a generat cifre de peste 6 minute petrecute pe site in medie si peste un milion de descarcari a aplicatiei."

Guy Hughes Wilson, BBC, despre modelul de urmat pentru un brand de succes, in era post-adevar:

"Brandurile au mare nevoie sa evolueze. Noi toti am invatat cu ajutorul instinctului sa intelegem atunci cand ceva nu este in regula si ceva nu se simte asa cum trebuie. Si asta e rezultatul a milioane de ani de evolutie", a spus Guy Hughes Wilson.

Care sunt secretele unui brand de succes, potrivit lui Guy Hughes Wilson?

1. Trebuie sa fie inteles

"Nimeni nu cumpara de la un brand in care nu au incredere. Este foarte important ca brand sa lucrezi din greu sa ilustrezi ce faci cu adevarat, ce oferi intr-un peisaj cu atatea branduri, din ce in ce mai competitiv, fiecare concurand pentru atentie tot timpul."

2. Trebuie sa faca diferenta

"Ideea izolarii doar pentru un anumit grup, sa spui "noi nu suntem pentru tine, noi suntem doar pentru oamenii astia". Este un proces foarte dificil de realizat, dar este foarte important. In acest caz e nevoie de o strategie foarte clara. Trebuie sa te asiguri ca acel grup de oameni inteleg foarte bine ceea ce livreaza brandul tau."

3. Trebuie sa castigi incredere

"Trebuie sa castigi increderea grupului vorbind despre ceea ce faci, sa stie din start tabara in care esti tu. Trebuie sa livrezi aceste lucruri prin comunicarea de marketing. Si daca nu faci asta, trebuie sa te o iei de la inceput si sa regandesti totul. Daca se distruge increderea este foarte greu de recladit."

4. Trebuie sa aiba consistenta

"A livra consistenta este foarte important. In cazul BBC, sunt asteptari uriase, pe baza celor 95 de ani de activitate a BBC, ca intotdeauna informatia sa fie livrata asa cum trebuie. Cand pui un copil in fata unui program BBC ai incredere ca copilul va fi in siguranta si interactiunea pe care o va avea cu BBC trebuie sa fie de incredere si asa cum se cuvine."

Bob Bierman, News Deeply, despre modelul dezvoltat de publictia americana impotriva stirilor false. Cum vinde o publicatie din Balcani abonamente anuale de 240 de euro?

  • "Incercand sa cream mai mult continut, nu neaparat mai bun, incercand sa atragem mai mult trafic, nu neaparat mai bine targetat, si creand tot mai multa publicitate intruziva, am ajuns la un singur rezultat: Big FAT problem: Fake News, Ad Blockers, Cheap Traffic."
  • Deci cum luptam impotriva stirilor false?

"Ce spuneti daca am rasfata clientii? Cum? In primul rand, limbajul folosit este specializat. News Deeply este, in principiu, o companie care aprofundeaza un subiect. Luam o problema singulara si o intoarcem pe toate partile, patrundem cat mai in profunzimea ei."

  • "Articolele noastre sunt foarte lungi, va dau exemplul unui articol care are 65 de pagini, e pe tema unor fonduri care trebuiau sa ajunga in Grecia pentru refugiati, dar care au disparut. Astfel de articole ajung sa fie sponsorizate chiar de companii."
  • "Am o veste buna: clientii incep sa plateasca din nou pentru continut. New York Times a avut o crestere de 47% in venituri din abonari in 2016, Washington Post 75%, Wall Street Journal a raportat in ultimul trimestru din 2016 aproximativ 110% mai multi abonati, deci oamenii incep sa plateasca din nou pentru continut."
  • "Este momentul perfect pentru contentul premium. Iar daca prioritizezi continutul este o oportunitate sa atragi venituri din asta."
  • "Am sa va povestesc despre o mica companie media de aici din Balcani, Balkan Insight, care s-au lansat acum trei ani de zile cu un nou site, scriau stiri din zona Balcanilor si vindeau publicitate.

Au inceput insa sa promoveze abonamentele premium, prioritizand stirile scotand stirile la liber si analizele pe abonament. Cat credeti ca platesc oamenii pentru un abonament pe un an? 240 de euro. Pe an.

Pentru ca e specializat, e centrat pe un subiect anume, e prioritizat. In ultimii trei ani si-au dublat veniturile. Deci nu este ceva doar pentru o companie de media mare."

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu