Skip to main content

Tolontan: ANAF a venit la RISE și la Hotnews să afle de unde vin banii. O cruzime copilărească

 
Tolontan: ANAF a venit la RISE și la Hotnews să afle de unde vin banii. O cruzime copilărească
foto: A1.ro

"ANAF a venit la RISE Project și la Hotnews nu ca să intimideze direct, ci, cel mai probabil, ca să afle de unde vin banii. Cu aceste informații urma apoi să producă muniția kompromatului", a scris Cătălin Tolontan pe blogul personal.

Publicitate

Care kompromat?

"Astăzi, orice finanțare nonprofit, fie că vine de la Soros sau de la alte fundații, este fluturată publicului sub forma ”ziariștii ăștia sunt vânduți”, spune Tolontan. 

Cătălin Tolontan a vorbit, într-o opinie publicată pe blogul personal, despre motivul descinderii ANAF la redacţiile Rise Project şi HotNews, dar şi despre motivele pentru care presa a ajuns să apeleze la finanţări din zona organizaţiilor non-profit. 

"De când presa nu se mai poate finanța din ce cumpără publicul (precum ziarele, pe vremuri) și nici din publicitate, tot mai mult din presa de investigații și din reportajele de întindere se bazează pe formule nonprofit. Pretutindeni în lume.

Descinderea ANAF la RISE și la Hotnews tocmai asta viza. Să afle care sunt fundațiile și proiectele din care vin banii. Operațiunea Fiscului e de o cruzime copilărească. Pentru că fiecare proiect câștigător finanțat de ONG-uri e public!", spune Tolontan, pe Tolo.ro.  

Cătălin Tolontan: 

"De ce nu se poate finanța presa din ce achită publicul? Nu se plătește accesul la unele siteuri? Ba da, dar sumele obținute sunt foarte mici. Vorba elvețienilor de la Ringier la o conferință internațională: 'Să nu ne mai prefacem că ne putem finanța redacțiile din abonamentele de pe net! Plata conținutului jurnalistic pe internet e ca sexul la 18 ani. Toată lumea vorbește despre el și nimeni nu îl face'."

Bine, atunci de ce nu vă luați banii din publicitatea de pe net, care crește permanent, veți spune? Pentru că orice creștere este monopolizată de Google și Facebook. În SUA, piața cea mai dezvoltată din lume, 99% din sporul din publicitatea pe net a mers în 2016 la Google și Facebook. 99%!

În condițiile scăderii celor două surse majore de venituri, ce posibilitate de compensare rămâne presei? Baza nonprofit. Adică finanțările care nu vor să obțină beneficiu de business, ci doar să susțină serviciul public al presei."

Opinia integrală, pe Tolo.ro

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu