Skip to main content

Marile cluburi de fotbal din lume renunţă la Facebook LIVE. Youtube şi Instagram, noile vizate

 
Marile cluburi de fotbal din lume renunţă la Facebook LIVE. Youtube şi Instagram, noile vizate

Cluburi de fotbal prestigioase precum Real Madrid, FC Barcelona sau Manchester United se reorientează spre alte platforme pe care să-şi transmită intervenţiile LIVE, după ce Facebook a decis să rupă contractele pe care le avea încheiate cu acestea, scrie Digiday

Publicitate

Motivul? Popularitatea transmisiunilor este mult mai mică decât se aştepta gigantul digital. Facebook a vrut să fie locul de plecare pentru aceste fluxuri, dar s-a convins rapid că transmisiunile live se dovedesc rareori populare.  

De exemplu, o conferință de presă transmisă în direct de FC Barcelona în sezonul trecut a adunat peste 500.000 de vizualizări, o mică parte însă faţă de cei peste 100 de milioane de fani pe care clubul îi are pe Facebook. 

Contractele pe care Facebook le avea încheiate cu cluburile de fotbal variau între o lună şi un an, însă niciunul dintre acorduri nu a fost prelungit de către reţeaua socială, potrivit sursei citate.

În schimb, în acest moment Facebook se reorientează către achiziţionarea de conţinut premium de la cluburi, cum ar fi documentare despre cultura fanilor, o mişcare care coincide cu planurile gigantului digital de a-şi dezvolta platforma video cu conţinut original la care lucrează şi pe care o va lansa luna viitoare. Detalii, pe Paginademedia.ro

O altă problemă care a dus la ruperea acordurilor dintre Facebook şi cluburile de fotbal a fost faptul că reţeaua socială nu a reuşit să arate acestora cum să genereze venituri din vizualizările produse de transmisiunile video.

Youtube şi Instagram, locurile spre care se îndreaptă cluburile de fotbal.

Potrivit sursei citate, marile cluburi de forbal îşi îndreaptă atenţia acum spre Youtube, Instagram, sau chiar lucrează la construirea propriilor platforme pe care să-şi transmită materialele LIVE.

  • Căutările despre fotbal pe Youtube au crescut cu 36% din ianuarie 2016 până în martie 2017. În comparaţie, vizualizările pe conţinutul fotbalistic de pe Facebook au crescut cu 19% în aceeaşi perioadă, potrivit Digiday. 
  • Pe Instagram, unul din cinci utilizatori (21%), dintre cei 700 de milioane de utilizatori la nivel mondial, sunt "fani" fotbal, adică urmăresc o pagină a unei echipe de fotbal, a unui jucător sau a unor platforme care publică informaţii despre fotbal, mai spune sursa citată.

Un exemplu concret în acest sens este ultima postare de pe Instagram a fotbalistului de la Manchester United Paul Pogba, care l-a felicitat pe fotbalistul Romelu Lukaku pentru contractul semnat cu echipa din Manchester.

Clipul video urcat de Pogba pe Instagram a adunat în câteva ore peste 3 milioane de vizualizări. 

 

 

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu