Skip to main content

RAPORT. Românii, campioni la uitat la televizor: stau dublu faţă de media globală. Unii au şi patru televizoare acasă

 
RAPORT. Românii, campioni la uitat la televizor: stau dublu faţă de media globală. Unii au şi patru televizoare acasă

Românii, campioni la uitat la televizor. Media timpul petrecut de români în faţa televizorului este aproape dublă faţă de media globală. 1 din 5 români petrece între 4 si 6 ore zilnic în faţa televizorului.

Publicitate

Media timpului petrecut în faţa televizorului în România este de 5.46 ore. Media globală este de aproximativ 3 ore. Informaţiile apar în Indexului de Consum de Televiziune în România, lansat astăzi de companii de comunicaţii şi satelit SES Astra.

Românii au apetit crescut pentru tehnologia High Definition. Trei sferturi dintre români sunt de părere că tehnologia HD este un criteriu necesar atunci când îşi cumpără televizor sau vor să îşi schimbe furnizorul de televiziune. Ponderea acestora este cu 20% mai mare faţă de anul trecut, potrivit Indexului de Consum de Televiziune în România.

La ce se uită cel mai mult românii? Un sfert dintre români deţin chiar şi patru televizoare în casă.

Peste o treime dintre români nu ştiu că există mai mulţi furnizori de televiziune. 32% dintre consumatorii de TV din România au spus că au ales un cablist pentru că nu a avut altă opţiune.

În ceea ce priveşte programele preferate, 77% dintre consumatorii de TV din România se uită la buletinele de ştiri, urmaţi îndeaproape ce cei care preferă televizorul pentru divertisment (76%).

Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români. Pe parcursul ultimilor ani, oamenii au devenit din ce în ce mai interesaţi de tehnologia HD.

Cu peste 50% mai mulţi români faţă de anul trecut sunt dispuşi să plătească suplimentar până la 22 de lei pentru încă cinci canale HD în oferta cablistului.

Rezultatele Indexului de Consum de Televiziune în România 2017, în continuare:

  • 72% dintre români consideră importantă tehnologia High Definition când îşi cumpără un televizor.
  • 60% dintre consumatorii de TV din România sunt dispuşi să plătească până la 22 de lei în plus pentru încă cinci canale HD la oferta cablistului.
  • 77% dintre români se uită la televizor în principal pentru ştiri
  • 76% se uită la televizor pentru divertisment
Românii, campioni la uitat la televizor. Media timpul petrecut de români în faţa televizorului este aproape dublă faţă de media globală.
  • Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi.
  • 1 din 5 români petrece între 4 si 6 ore zilnic în faţa televizorului
  • 1 din 10 români spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.
  • Media timpului petrecut în faţa televizorului în România este de 5.46 ore. Media globală este de aproximativ 3 ore.

Câte un televizor în fiecare cameră.

  • 19% dintre români au un singur televizor în casă.
  • 36% au declarat că au două televizoare în casă
  • 28% dintre români au trei televizoare în casă.
  • 17% dintre consumatorii de TV din România au declarat că deţin 4 televizoare.
  • O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în acelaşi timp, aproape jumătate (44%) dintre acestea au un Smart TV.

Ce canale HD preferă românii?

  • În format HD, cei mai mulţi dintre români (68%) preferă canalele de documentare
  • Următorul program preferat în HD de români este divertismentul, cu o pondere de 63%.
  • 50% dintre români preferă să urmărească competiţii sportive în High Definition

Românii, campioni la uitat la televizor. Media timpul petrecut de români în faţa televizorului este aproape dublă faţă de media globală.

  • Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi.
  • 1 din 5 români petrece între 4 si 6 ore zilnic în faţa televizorului
  • 1 din 10 români spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.
  • Media timpului petrecut în faţa televizorului în România este de 5.46 ore. Media globală este de aproximativ 3 ore.

Canalele de ştiri, în scădere, dar încă în topul preferinţelor românilor.

  • Posturile de ştiri au scăzut în ochii românilor anul acesta, 77% dintre ei preferând urmărească buletinele informative. Anul trecut, ponderea era de 81%.
  • Pe locul al doilea, cu o pondere de 65%, se poziţionează canalele generaliste.
  • Următoarele în top sunt canalele de călătorii şi documentare, cu o pondere de peste 50%.
  • 45% dintre români preferă să urmărească pe TV competiţiile sportive.

Indexul Consumului de Televiziune în România este un studiu dezvoltat de Mercury Research România pentru ASTRA România în aprilie 2017, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 402 persoane Marja maximă de eroare este de +/-5% şi un nivel de încredere de 95%.

Studiul a fost realizat prin metoda interviului telefonic asistat de calculator.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Anonim Anonim
    si carei problema daca Românii, sunt campioni la uitat la televizor si ca stau dublu faţă de media globală si + ca Unii au și patru televizoare acasă , = asta este un lucru inbucurator etc , daca era invers nu era bine nici asa , in tara asta nui bine in nici in fel cand este vorba de bine , poate ar trebui sa cumparam din bani castigati din munca sa ne cumparam niste arme de razboi si sai omaram pe cei de la putere ( pe parlamentari , hoti , mafioti care au distrus tara asta ) chit ca murim 3 sau 7 oameni dar salvam o tara intreaga care sa nu mai sufere din cauza celor de la
    putere ca pe iei ii doare fix in basca sau nici acolo si asa facem curatenie ca neam saturat si ca poate asa ieste mai bine etc .

Trimite un comentariu

sus