Skip to main content

Veniturile Cannes Lions 2017, mai mari, deşi marile agenţii au lipsit sau şi-au redus masiv prezenţa la festival. Cine a compensat minusul?

 
Veniturile Cannes Lions 2017, mai mari, deşi marile agenţii au lipsit sau şi-au redus masiv prezenţa la festival. Cine a compensat minusul?

Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate, a avut venituri mai mari în acest an, deşi a treia cea mai mare agenţie cu cei mai mulţi delegaţi a lipsit în acest an, Grupul Publicis, a lipsit de la festival, iar a doua agenţie din acest top, WPP, a scăzut la jumătate numărul delegaţilor prezenţi la ediţia din acest an. 

Cel mai mare festival de creativitate din lume, Cannes Lions, a înregistrat după ediţia din acest an venituri de peste 70 de milioane de euro, mai mari cu 7% faţă de veniturile de anul trecut, potrivit The Drum. Festivalul a avut loc în perioada 17 - 24 iunie. 

Publicitate

Care a fost cauza creşterii, totuşi?

Minusul în venituri pricinuit de schimbările provocate de agenţii a fost compensat de prezenţa companiilor tehnologice precum Facebook, Snapchat sau Google, dar şi de o creştere în vânzări pentru pachetele premium, potrivit sursei citate. 

Veniturile au venit în principal din trei surse: bilete (42%), taxa de înscriere la concurs (41%) şi parteneriate (15%). 2% din venituri au fost asigurate în acest an de comisioanele primite de la locurile de cazare oferite invitaţilor. 

În acest an, marile agenţii de publicitate au criticat public evenimentul. Una dintre cele mai mari agenţii prezente la Cannes Lions în acest an, WPP, şi-a redus numărul delegaţilor de la 1.000, câţi au fost în 2016, la 500, anul acesta.

Directorul executiv al agenţiei, Sir Martin Sorrell, a declarat la ediţia din acest an a festivalului, citat de The Drum, că "în luna iunie, Cannes nu este chiar cel mai ieftin loc din lume în care să te afli".

Reacţia acestuia a venit ca urmare a deciziei luate de Grupul Publicis, de a interzice tuturor agenţiilor din grup să participe în acest an de la Cannes Lions. Fondurile destinate festivalului au fost redirecţionate către dezvoltarea platformei "Marcel", un program bazat pe inteligenţă artificială, care va conecta cei 80.000 de angajaţi din cele peste 130 de ţări în care este prezent grupul.

Potrivit Adage, Grupul Publicis a cheltuit aproximativ 2.2 milioane de dolari pe an la Cannes Lions pentru înscrierea în competiţie. În total, cumulând cu bugtele pentru călătorie, cazare sau mâncare, Grupul cheltuie aproximativ 20 de milioane de dolari cu festivalul. 

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu