Skip to main content

Facebook, încă o strategie în lupta contra știrilor false: recomandarea articolelor cu unghiuri diferite de abordare

 
Facebook, încă o strategie în lupta contra știrilor false: recomandarea articolelor cu unghiuri diferite de abordare

Pentru a nu deveni „arbitrul adevărului”, Facebook va sugera noi perspective, spune presa străină despre noua metodă de luptă a Facebook contra știrilor false. Concret, va promova opțiunea „Related Article”, sugestii de articole, cu unghiuri de abordare diferite, ce apar imediat sub anumite link-uri cu știrile postate de oameni pe rețeaua de socializare sau știri care sunt suspectate că ar fi false și au fost verificate de parteneri ai Facebook, scrie TechCrunch.com

„Related Articles” (articole pe același subiect) va prezenta știri pe același subiect pentru a prezenta diferite puncte de vedere. 

Publicitate

Noile măsuri ar putea reduce răspândirea și impactul știrilor false fără ca Facebook să devină „Poliția adevărului”, mai spune sursa citată.  

„Related Articles”, în noua variantă, au apărut de astăzi în SUA, Germania, Franța și Olanda, țările în care Facebook are deja parteneriate pentru verificarea știrilor.

„Nu suntem și nici nu vrem să fim arbitrul adevărului. Cei care verifică informațiile (fact checkers) pot să atragă atenția dacă o știre este adevărată sau falsă”, spune Tessa Lyons, reprezentant al rețelei de socializare. 

Totodată, algoritmul Facebook a fost îmbunătățit și poate trimite mai rapid știrile potențial false. 

Related Articles este folosit de Facebook încă din 2014, însă abia anul acesta, în aprilie, a început să testeze o nouă versiune „pre-click”, ca parte din programul său de luptă contra răspândirii știrilor false.

Alte măsuri sunt scăderea ratringului pentru paginile de pomovează înșelătoriile sau click bait-ul, reducerea traficului pentru site-urile pline de reclame-spam. 

Mai mult, a făcut parteneriate cu Snopes, AP, PolitiFact și alte agenții de presă pentru a putea adăuga etichete atunci când se dovedesc a fi false. 

„Văzând articole verificate în Recomandări chiar îi ajută pe oameni să-și dea seama dacă ceea ce citesc este înșelător sau fals”, a mai spus reprezentanta Facebook. 

Cum va evita Facebook să pună și mai multe știri false în „Related Articles”? Reprezentanții Facebook le-a spus celor de la TechCrunch că algoritmul funcționează în acest caz după modelul „Trending”, și că vor fi descalificate postările comentate de mulți utilizatori sau care sun raportate ca false. 

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu