Skip to main content

Șeful Pro TV, pe scena Vocea României, către șefii marilor agenții: de la anul creștem prețul cam cu 20%

 
Șeful Pro TV, pe scena Vocea României, către șefii marilor agenții: de la anul creștem prețul cam cu 20%

"Întreabă-l înainte dacă a vorbit serios!" a răspuns șeful unei agenții de publicitate ca reacție la anunțul lui Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV, făcut pe scena din platoul de la Vocea României, la un eveniment pentru presă. Un anunț adresat lor, direct, clar.

Publicitate

Ce spusese Cesnavicius? Ceva legat de prețul publicitații. De bani. Nu glumise.

A fost o dublă premieră.

Prima premieră. Chiar înainte de începerea evenimentului - prezentarea grilei Pro TV, a surprins numărul de publicitari. De top. De altfel, invitația a fost pentru top management. Puține sunt ocaziile în care apar, în același loc Mihai Trandafir (McCann), Zoltan Szigeti, Dan Balotescu, Bogdan Nicola (The Group), Veronica Savanciuc (Lowe), Florin Alexandrescu (Group M), Nicu Laită (OMD), Adrian Dura (Havas ADDV). De ce au fost chemați? a fost întrebarea noastră. Răspunsul a venit la sfârșitul prezentărilor.

Publicitarii au fost așezați pe una dintre gradenele laterale din studioul Vocea României. Pe cealaltă gradenă, vizavi, erau vedetele Pro TV: Esca, Loredana, Busu, Cabral & compania. Presa, la mijloc.

A doua premieră. Un șef de televiziune vorbește direct de prețul publicității, către șefii marilor agenții, într-un eveniment de prezentare de grilă, cu presa de față.

După o oră și jumătate de prezentări de emisiuni, de vedete care au urcat rând pe rând pe scenă, de trailere de blockbustere care intră la Pro TV și de anunțul bombă "am luat drepturile pentru Euro 2020 și vom da toate meciurile de calificare ale Naționalei" vine și momentul pentru agenții.

Aleksandras Cesnavicius își mută privirea de la presă către gradena publicitarilor de top, se îndreaptă către partea de scenă dinspre ei și le vorbește: "anul viitor, din ianuarie, vom crește prețurile pentru toate stațiile noastre. Vă pot spune acum că prețurile la canalele noastre vor crește cu aproximativ 20%". "About 20 percent" e formularea la care țin cei din Pro TV. "Departamentul nostru de vânzări va veni către voi cu toate explicațiile legate de cum vom vinde anul viitor și ceea ce vom face".

Evenimentul se termină în câteva minute.

Ce spune Cesnavicius despre această decizie? Dar despre modul în care a fost anunțată? Ce zic publicitarii?

Cesnavicius: Noi îi tratăm pe toți în mod egal

"Noi îi tratăm pe toți în mod egal", a fost una dintre explicațiile date pentru Paginademedia.ro de Aleksandras Cesnavicius, după eveniment, în legătură cu anunțul de creștere a prețurilor cu "about 20%" făcut șefilor marilor agenții în același timp. Cu alte cuvinte, pentru toți, aceleași condiții.

Investițiile făcute de postul TV în programe și evenimente sportive a fost unul dintre motivele creșterii prețului.

De ce au fost chemate și agențiile la prezentarea de grilă?

Aleksandras Cesnavicius:

"Pentru prima dată, am invitat și agențiile la eveniment. În general, aveam două evenimente, unul pentru presă, unul pentru agenții. Anul acesta, am chemat și agențiile, ca să vadă oferta de programe, în funcție de care își fac planurile de media."

Alte detalii despre prețul publicității?

"Atât pot spune, restul ține de relația cu agențiile de publicitate."

Agențiile: "Este un punct de plecare în orice negociere". "E și un statement puternic"

Cum comentează agențiile decizia managementului Pro?

Mihai Trandafir (Universal McCann) a fost scurt:

"Este o cerere și o ofertă"

"Este un punct de plecare într-o negociere", spune Adrian Dura. "Pro TV a investit mult în două zone pe care televiziunea încă domină: Live Sports și Live Entertainment", a continuat Dura. "Nu au substitut pe digital". 

Cum va fi influențată întreaga piață de decizia Pro TV? "Probabil o mică creștere va exista", declară Dura pentru Paginademedia.ro

"Este o cerere", spune Zoltan Szigeti, The Group.

Legat de anunțul făcut de șeful Pro TV?

"Este și un statement solid", spune Szigeti. "Cum va fi pus în practică, depinde."

Apropo de cele "about 20 percent" creștere? "Nu cred că va fi o creștere lineară. Depinde de la client la client", este punctul de vedere al lui Szigeti.

Va influența piața?

"Probabil că o creștere de preț va fi la toate stațiile", punctează publicitarul. 

VEZI Cum arată grila de toamnă a Pro TV și când vor fi în grilă Fort Boyard, Jos Pălăria și Vocea România, AICI

Anunțul legat de drepturile pentru Euro 2020 cumpărate de Pro TV, AICI

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Mircea ăsta e ca mile. Din când în când vine cu aberația aia. Degeaba îi zici ca nu vrea sa înțeleagă. Dacă ești un negociator eșuat al vreunei alte televiziuni care a încercat de asemenea sa ia bani de la cablisti, sfatul meu e sa iti consiliezi televiziunea sa facă audiente mai bune.
  • Frustraților de la antene, pro tv a fost și va fi numărul unu !!!restul e frustrarea unora ca milemilogu ,pro tv rade tot...Forza pro tv !!!!
  • @Glumetzu, Tu te auzi ce spui? Cum ar fi sa mergi tu la inchisoare daca nevasta-ta omoara pe cineva? Nu stiu ca Olivia Ster sa fie angajata la ProTV. Nu ti se pare normal ca fiecare sa raspunda pentru faptele lui?
  • Ca si reamintire totutor privitorilor si neprivitorilor de pro-uri. Baietii voi dati 1 euro pe luna pentru protv fie ca vreti fice ca nu vreti. Va place ce se produce din banii vostrii?, ati vrut altceva?. Protv este noul tvr ( televiziunea subventionata de privitori).
  • Din păcate, PRO TV nu mai are în acest moment concurență, de aceea fac legea cum vor ei pe piața de publicitate.
  • Ani Moisescu nu și a invitat nevasta în emisiune sa zică aberațiile alea. Antena 3 parcă a făcut asta și a fost și amendată de CNA.
  • cum sa creasca preturile cu 20 la suta ? ca nici macar nu au teletext !!! eu pe antena1 la teletext vad la pagina 204 cele mai noi declaratii ale domnului becali si pot pleca la fabrica dimineata linistit .
  • O bună ocazie pentru publicitari să-l taxeze pe Andi Moisescu pentru faptul că doamna nevastă-sa se opune vaccinării. Cred că e un moment bun de pus un pic de presiune pe agenții și branduri.

Trimite un comentariu