Skip to main content

Cătălin Popa s-a întors la România TV după două luni de concediu. Nu ca director editorial, ci pentru un proiect nou. Ce atribuții are și cum va convinge multinaționalele să intre în proiect

 
Cătălin Popa s-a întors la România TV după două luni de concediu. Nu ca director editorial, ci pentru un proiect nou. Ce atribuții are și cum va convinge multinaționalele să intre în proiect

Cătălin Popa, director editorial România TV, s-a întors la postul de știri după un concediu de peste două luni. Nu s-a întors ca director editorial.

Publicitate

Ce va face, în continuare:

„De la 1 septembrie, am alte atribuții”, a declarat Cătălin Popa pentru Paginademedia.ro.

Mai exact:

„Mă voi ocupa de o linie nouă de business: o rubrică de știri economice, conferințe și evenimente”, spune el. Adică va fi Business Development Manager (până acum era Director Editorial) și va mai superviza tot conținutul stației, ci doar noua linie de business.

- Cum se vor potrivi știrile economice cu orientarea tabloidă a stației?

- Ce fel de evenimente vor fi?

- Cum va convinge multinaționalele atacate puternic de postul de știri să fie sponsori? Sau pe clienții care au ieșit de pe România TV?

- De ce a renunțat la conducerea editorială a stației (pe care o asigura împreună cu Eugen Chelemen) pentru noul proiect de știri și conferințe economice?

- Are regrete legate de România TV?

Cătălin Popa:

“Probabil că unii o să ezite, dar nu toți patronii de companii evită România TV. Sunt și zone pe care le vei câștiga cu multă imaginație. Va fi complicat.

Asta mă și atrage, că nu e o chestie banală. E destul de greu, dar nu imposibilă.

De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat. Multe companii au depășit momentul.

Cu siguranță. Au fost greșeli. Am avut discuții aici, în redacție, nu spune nimeni că am fost perfecți. Întotdeauna, în situații de criză apar și momente în care reacția nu e cea mai fericită.

Dar să mă gândesc că nu am nicio șansă, nu!”

Răspunsurile, într-un interviu acordat Paginademedia.ro:

Cătălin Popa:

Vor fi conferințe, evenimente pentru mediul de afaceri și o zonă de știri economice pe România TV.

Am propus - și managementul a fost de acord – să folosim potențialul celor de la economica.net. Sunt oameni în grup care au expertiză pe zona economică, pe organizarea de evenimente și vom avea support de la economica.net pentru conținut.

„Ne propunem însă un tip de evenimente altfel, mai interactive, bazate pe tehnologie. Acum, pot spune că singurul eveniment care mi se pare care te face să te simți în secolul 21 este ICEEfest, cel făcut de Dragoș Stanca. Cam acesta este reperul pentru noi. Ceva care să semene, păstrând proporțiile, foarte interactiv, fom avea multă tehnologie, vom detalia la momentul respectiv.”

Paginademedia.ro: Când vor fi știrile economice?

Cătălin Popa: Va fi un grupaj de știri în fiecare zi, din 15 septembrie. Între cinci și opt minute, în funcție de evenimentele zilei, la jurnalele din Prime-Time, de la 18.00 și de la 23.00.

În principiu, ne propunem un prezentator separat. Este un altfel de conținut.

Paginademedia.ro: Și cum se va potrivi cu orientarea tabloidă a stației?

Cătălin Popa: Va fi o abordare utilitară a subiectelor. Nu o să vorbim “afacereză”. Rubrica va fi orientată foarte mult către consummator, către produse, către firme.

Paginademedia.ro: Și în cazul unor măsuri economice, România TV a avut o orientară clară, de o anumită parte. Va fi altfel în rubrica economică?

Cătălin Popa: Evident că nu poți evita subiecte precum ce se întâmplă cu taxele, de exemplu. Dar e un produs care își propune să fie foarte echidistant. În știre va fi și ce spune Guvernul pe această temă, dar și care este punctual de vedere al oamenilor de afaceri.

Paginademedia.ro: Ce burtiere vor fi pe ecran? Au fost cazuri la Capital TV, de exemplu, când peste emisiune au intrat burtierele stației: “incendiar, urmează la RTV” etc… Cum va fi la voi?

Cătălin Popa: În principiu, vom avea burtiere separate.

Paginademedia.ro: Capital TV rămâne?

Cătălin Popa: Da, este vineri, rămâne.

Pentru mine, personal, este un moment propice să fac acest pas

Paginademedia.ro: De ce ai decis acum? Poate fi văzută această trecere ca o retrogradare?

Cătălin Popa: Ideea unei linii orientată pe business a fost un proiect abordat în mai multe rânduri, dar nu a existat niciodată timpul pentru ca un om să îl pună pe hârtie într-un mod coerent.

Mi-am dat seama că e momentul cel mai bun pe acest final de an.

Este o linie de conținut pe care eu o să o controlez. România TV doar va găzdui on air această rubrică zilnică. Eu mă ocup de editare, supervizare.

În principiu vom folosi tot ce face economica.net. La România TV vom apela pentru tehnică de producție.

Eu nu aveam de gând să rămân până la pensie în zona de știri.

Am background pe economic (înainte de România TV și de Realitatea TV, am fost redactor-șef la Banii Noștri, publicație care făcea și conferințele Foruminvest. Mă ocupam și de moderarea evenimente. Înainte am lucrat la Curentul (cotidian de politică și afaceri, deținut de Sorin Ovidiu Vîntu).

Cred că pentru mine, personal, este un moment propice să fac acest pas. Cred că pot ajuta mult mai bine compania să dezvolte această linie de business și să aducă venituri importante din această zonă.

Este o regândire a carierei mele

Paginademedia.ro: Poate fi ca o depărtare, o delimitare de tipul de conținut al România TV?

Cătălin Popa: Poți să o privești ca dorința mea de a face altceva, într-un moment în care se poate acest tip de conținut economic.

Delimitare? De ce? Voi lucra în continuare cu aceeași oameni. Este o regândire a carierei mele. Am dat tot ceea ce aveam mai bun pe zona de știri. Mai devreme sau mai târziu, va interveni o blazare. Când ai făcut cam tot ce se mai putea face, mai sus de atât nu cred că se poate. 

Ceea ce a focut România TV e cam maximum pe care îl poți atingeca stație din zona de știri. Dacă România TV rămâne aici, e perfect. Cred că poate fi ajutată prin acest gen de noua linie de business, care nu încurcă pe nimeni.

Paginademedia.ro: Are legătură și cu criza în care a fost stația, după retragerea clienților de publicitate?

Cătălin Popa: Când am pus pe hârtie acest proiect, cu siguranță că a fost un un argument care a contat. Anul acesta e în plan să facem trei evenimente. E un potențial de încasări suficient de mare să tenteze orice manager.

Probabil că unii o să ezite, dar nu toți patronii de companii evită România TV. De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat

Paginademedia.ro: Cum vei convinge managerii mulținaționalelor care au fost puse la zid când erai director editorial? Când se vorbea de “lovitura de stat”, de Soroș?

Cătălin Popa: Zona de știri economice și de evenimente și conferințe este un alt produs. Nu are legătură cu România TV. Companiile trebuie să vadă unul-două evenimente pe care le organizezi.

Probabil că unii o să ezite, dar nu toți patronii de companii evită România TV. Sunt și zone pe care le vei câștiga cu multă imaginație. Va fi complicat.

Asta mă și atrage, că nu e o chestie banală. E destul de greu, dar nu imposibilă.

De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat. Multe companii au depășit momentul.

Paginademedia.ro: Ai lucruri de care îți pare rău?

Cătălin Popa: Cu siguranță. Au fost greșeli. Am avut discuții aici, în redacție, nu spune nimeni că am fost perfecți. Întotdeauna, în situații de criză apar și momente în care reacția nu e cea mai fericită.

Dar să mă gândesc că nu am nicio șansă, nu. Cred că lucrurile au fost depășite.

Cu siguranță iau în calcul și faptul că vor fi multinaționale care în primă fază vor fi rezervate în legătură cu noua linie de business. Dar vor fi companii care vor participa, oameni noi.

Este un format nou de evenimente, vom detalia la momentul respectiv. Nu va fi pe modelul șezătoare de acum. Vrem să facem un spectacol, dar un spectacol de business.

Ne propunem însă un tip de evenimente altfel, mai interactive, bazate pe tehnologie. Acum, pot spune că singurul eveniment care mi se pare care te face să te simți în secolul 21 este ICEEfest, cel făcut de Dragoș Stanca. Cam acesta este reperul pentru noi. Ceva care să semene, păstrând proporțiile, foarte interactiv, fom avea multă tehnologie, vom detalia la momentul respectiv.”
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Dl Popa, prin poziția pe care a avut-o, a dus jurnalismul în zona mizeriei absolute. Amintiți-vă doar emisiile RTV de pe la înmormântări, sancțiunile postului pt nenumăratele încălcări ale normelor etice, bătaia de joc de la demonstrațiile anti-guvernamentale din iarnă și halul în care mințeau -
    întorcând camerele spre partea opusă - că nu sta nimeni la cozi în diaspora pt alegerile prezidențiale din 2014. Toate acestea au fost girate, aprobate, stabilite de dl ex-director editorial care acum ne sugerează că devine jurnalist quality!
  • Seamana cu Dan Diaconescu si la propriu si la figurat. Sper ca va avea aceeasi finalitate. Ma uit la rtv la reclame sa vad ce produse sa evit la cumparaturi. Stiu ca nu sunt singurul. Bleah!
  • Numai oameni fara cultura generala si *** se uita la acces in ,,,,,,,, si mai vor si audienta sa asculte mizeri despre oameni fara valoarecare isi spala rufele in public ,

Trimite un comentariu