Skip to main content

Cătălin Popa s-a întors la România TV după două luni de concediu. Nu ca director editorial, ci pentru un proiect nou. Ce atribuţii are şi cum va convinge multinaţionalele să intre în proiect

 
Cătălin Popa s-a întors la România TV după două luni de concediu. Nu ca director editorial, ci pentru un proiect nou. Ce atribuţii are şi cum va convinge multinaţionalele să intre în proiect

Cătălin Popa, director editorial România TV, s-a întors la postul de ştiri după un concediu de peste două luni. Nu s-a întors ca director editorial.

Publicitate

Ce va face, în continuare:

„De la 1 septembrie, am alte atribuţii”, a declarat Cătălin Popa pentru Paginademedia.ro.

Mai exact:

„Mă voi ocupa de o linie nouă de business: o rubrică de ştiri economice, conferinţe şi evenimente”, spune el. Adică va fi Business Development Manager (până acum era Director Editorial) şi va mai superviza tot conţinutul staţiei, ci doar noua linie de business.

- Cum se vor potrivi ştirile economice cu orientarea tabloidă a staţiei?

- Ce fel de evenimente vor fi?

- Cum va convinge multinaţionalele atacate puternic de postul de ştiri să fie sponsori? Sau pe clienţii care au ieşit de pe România TV?

- De ce a renunţat la conducerea editorială a staţiei (pe care o asigura împreună cu Eugen Chelemen) pentru noul proiect de ştiri şi conferinţe economice?

- Are regrete legate de România TV?

Cătălin Popa:

“Probabil că unii o să ezite, dar nu toţi patronii de companii evită România TV. Sunt şi zone pe care le vei câştiga cu multă imaginaţie. Va fi complicat.

Asta mă şi atrage, că nu e o chestie banală. E destul de greu, dar nu imposibilă.

De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat. Multe companii au depăşit momentul.

Cu siguranţă. Au fost greşeli. Am avut discuţii aici, în redacţie, nu spune nimeni că am fost perfecţi. Întotdeauna, în situaţii de criză apar şi momente în care reacţia nu e cea mai fericită.

Dar să mă gândesc că nu am nicio şansă, nu!”

Răspunsurile, într-un interviu acordat Paginademedia.ro:

Cătălin Popa:

Vor fi conferinţe, evenimente pentru mediul de afaceri şi o zonă de ştiri economice pe România TV.

Am propus - şi managementul a fost de acord – să folosim potenţialul celor de la economica.net. Sunt oameni în grup care au expertiză pe zona economică, pe organizarea de evenimente şi vom avea support de la economica.net pentru conţinut.

„Ne propunem însă un tip de evenimente altfel, mai interactive, bazate pe tehnologie. Acum, pot spune că singurul eveniment care mi se pare care te face să te simţi în secolul 21 este ICEEfest, cel făcut de Dragoş Stanca. Cam acesta este reperul pentru noi. Ceva care să semene, păstrând proporţiile, foarte interactiv, fom avea multă tehnologie, vom detalia la momentul respectiv.”

Paginademedia.ro: Când vor fi ştirile economice?

Cătălin Popa: Va fi un grupaj de ştiri în fiecare zi, din 15 septembrie. Între cinci şi opt minute, în funcţie de evenimentele zilei, la jurnalele din Prime-Time, de la 18.00 şi de la 23.00.

În principiu, ne propunem un prezentator separat. Este un altfel de conţinut.

Paginademedia.ro: Şi cum se va potrivi cu orientarea tabloidă a staţiei?

Cătălin Popa: Va fi o abordare utilitară a subiectelor. Nu o să vorbim “afacereză”. Rubrica va fi orientată foarte mult către consummator, către produse, către firme.

Paginademedia.ro: Şi în cazul unor măsuri economice, România TV a avut o orientară clară, de o anumită parte. Va fi altfel în rubrica economică?

Cătălin Popa: Evident că nu poţi evita subiecte precum ce se întâmplă cu taxele, de exemplu. Dar e un produs care îşi propune să fie foarte echidistant. În ştire va fi şi ce spune Guvernul pe această temă, dar şi care este punctual de vedere al oamenilor de afaceri.

Paginademedia.ro: Ce burtiere vor fi pe ecran? Au fost cazuri la Capital TV, de exemplu, când peste emisiune au intrat burtierele staţiei: “incendiar, urmează la RTV” etc… Cum va fi la voi?

Cătălin Popa: În principiu, vom avea burtiere separate.

Paginademedia.ro: Capital TV rămâne?

Cătălin Popa: Da, este vineri, rămâne.

Pentru mine, personal, este un moment propice să fac acest pas

Paginademedia.ro: De ce ai decis acum? Poate fi văzută această trecere ca o retrogradare?

Cătălin Popa: Ideea unei linii orientată pe business a fost un proiect abordat în mai multe rânduri, dar nu a existat niciodată timpul pentru ca un om să îl pună pe hârtie într-un mod coerent.

Mi-am dat seama că e momentul cel mai bun pe acest final de an.

Este o linie de conţinut pe care eu o să o controlez. România TV doar va găzdui on air această rubrică zilnică. Eu mă ocup de editare, supervizare.

În principiu vom folosi tot ce face economica.net. La România TV vom apela pentru tehnică de producţie.

Eu nu aveam de gând să rămân până la pensie în zona de ştiri.

Am background pe economic (înainte de România TV şi de Realitatea TV, am fost redactor-şef la Banii Noştri, publicaţie care făcea şi conferinţele Foruminvest. Mă ocupam şi de moderarea evenimente. Înainte am lucrat la Curentul (cotidian de politică şi afaceri, deţinut de Sorin Ovidiu Vîntu).

Cred că pentru mine, personal, este un moment propice să fac acest pas. Cred că pot ajuta mult mai bine compania să dezvolte această linie de business şi să aducă venituri importante din această zonă.

Este o regândire a carierei mele

Paginademedia.ro: Poate fi ca o depărtare, o delimitare de tipul de conţinut al România TV?

Cătălin Popa: Poţi să o priveşti ca dorinţa mea de a face altceva, într-un moment în care se poate acest tip de conţinut economic.

Delimitare? De ce? Voi lucra în continuare cu aceeaşi oameni. Este o regândire a carierei mele. Am dat tot ceea ce aveam mai bun pe zona de ştiri. Mai devreme sau mai târziu, va interveni o blazare. Când ai făcut cam tot ce se mai putea face, mai sus de atât nu cred că se poate.

Ceea ce a focut România TV e cam maximum pe care îl poţi atingeca staţie din zona de ştiri. Dacă România TV rămâne aici, e perfect. Cred că poate fi ajutată prin acest gen de noua linie de business, care nu încurcă pe nimeni.

Paginademedia.ro: Are legătură şi cu criza în care a fost staţia, după retragerea clienţilor de publicitate?

Cătălin Popa: Când am pus pe hârtie acest proiect, cu siguranţă că a fost un un argument care a contat. Anul acesta e în plan să facem trei evenimente. E un potenţial de încasări suficient de mare să tenteze orice manager.

Probabil că unii o să ezite, dar nu toţi patronii de companii evită România TV. De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat

Paginademedia.ro: Cum vei convinge managerii mulţinaţionalelor care au fost puse la zid când erai director editorial? Când se vorbea de “lovitura de stat”, de Soroş?

Cătălin Popa: Zona de ştiri economice şi de evenimente şi conferinţe este un alt produs. Nu are legătură cu România TV. Companiile trebuie să vadă unul-două evenimente pe care le organizezi.

Probabil că unii o să ezite, dar nu toţi patronii de companii evită România TV. Sunt şi zone pe care le vei câştiga cu multă imaginaţie. Va fi complicat.

Asta mă şi atrage, că nu e o chestie banală. E destul de greu, dar nu imposibilă.

De la acele zile din iarnă a trecut un număr de luni, lucrurile s-au mai detensionat. Multe companii au depăşit momentul.

Paginademedia.ro: Ai lucruri de care îţi pare rău?

Cătălin Popa: Cu siguranţă. Au fost greşeli. Am avut discuţii aici, în redacţie, nu spune nimeni că am fost perfecţi. Întotdeauna, în situaţii de criză apar şi momente în care reacţia nu e cea mai fericită.

Dar să mă gândesc că nu am nicio şansă, nu. Cred că lucrurile au fost depăşite.

Cu siguranţă iau în calcul şi faptul că vor fi multinaţionale care în primă fază vor fi rezervate în legătură cu noua linie de business. Dar vor fi companii care vor participa, oameni noi.

Este un format nou de evenimente, vom detalia la momentul respectiv. Nu va fi pe modelul şezătoare de acum. Vrem să facem un spectacol, dar un spectacol de business.

Ne propunem însă un tip de evenimente altfel, mai interactive, bazate pe tehnologie. Acum, pot spune că singurul eveniment care mi se pare care te face să te simţi în secolul 21 este ICEEfest, cel făcut de Dragoş Stanca. Cam acesta este reperul pentru noi. Ceva care să semene, păstrând proporţiile, foarte interactiv, fom avea multă tehnologie, vom detalia la momentul respectiv.”

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mie mi-a placut "o regândire a carierei mele". Acest Al Pacino al televiziunii.
  • Dl Popa, prin poziția pe care a avut-o, a dus jurnalismul în zona mizeriei absolute. Amintiți-vă doar emisiile RTV de pe la înmormântări, sancțiunile postului pt nenumăratele încălcări ale normelor etice, bătaia de joc de la demonstrațiile anti-guvernamentale din iarnă și halul în care mințeau -
    întorcând camerele spre partea opusă - că nu sta nimeni la cozi în diaspora pt alegerile prezidențiale din 2014. Toate acestea au fost girate, aprobate, stabilite de dl ex-director editorial care acum ne sugerează că devine jurnalist quality!
  • Seamana cu Dan Diaconescu si la propriu si la figurat. Sper ca va avea aceeasi finalitate. Ma uit la rtv la reclame sa vad ce produse sa evit la cumparaturi. Stiu ca nu sunt singurul. Bleah!
  • Fiecare sut in fund e ambalat intr-un pas inainte. Popa n-a muncit cu adevarat in viata lui, a fost doar sef de profesie.
  • Numai oameni fara cultura generala si *** se uita la acces in ,,,,,,,, si mai vor si audienta sa asculte mizeri despre oameni fara valoarecare isi spala rufele in public ,
  • nu trebuie promovate asemenea persoane , vrem audiente pt meci si acces
  • ce audienta a facut ieri ,,acces direct ,, dar serialul de pe kanal d si meciul de pe tvr 1 ???
  • Saracul, nu stie ca cei care se uita la RTV nu stiu nici macar ce inseamna cuvantul economie.

Trimite un comentariu

sus