Skip to main content

Premieră la CNA. Europa FM: Fără reclame locale, nu mai vrem să fim rețea națională. Ne rupem în șapte

 
Premieră la CNA. Europa FM: Fără reclame locale, nu mai vrem să fim rețea națională. Ne rupem în șapte

Premieră în fața CNA: prima rețea națională privată de radio - Europa FM - lansată la începutul anilor 2000, vrea să se rupă în mai multe stații. De ce? Fără reclame locale impactul economic pentru Europa FM este unul semnificativ, a spus în fața CNA, Andrada Burdalescu, reprezentant Europa FM.

Șefa postului a venit în fața CNA ca urmare a deciziei din 28 septembrie prin care forul interzice rețelelor naționale de radio, printre care și Europa FM, să mai dea publicitate locală sau regională, decizie ce trebuie respectată de la 1 ianuarie 2018 (despre care Paginademedia.ro a scris AICI). 

Publicitate

Reprezentantul postului a venit și cu o propunere: dacă nu se poate reveni asupra deciziei CNA, conducerea rețelei naționale de radio este dispusă să vină cu o solicitare pentru a rupe rețeaua națională Europa FM în șapte rețele regionale: București plus încă șase regiuni. Cu promisiunea că în acest caz vor avea și conținut local. 

„Pentru că business-ul nostru are nevoie să continue în felul acesta (cu difuzare de publicitate locală - n.r.), în situația în care realmente suntem în eroare de la început până la sfârșit în interpretarea legii, să vă propunem o soluție. Să vă întrebăm în ce măsură licența națională pe care o avem, și pe care noi am înțeles-o ca atare, poate fi transformată în o sau mai multe licențe regionale care să implice difuzare nu doar de publicitate pe regiuni ci și livrarea unui conținut diferit în București și șase regiuni pe care le avem. 

În situația în care considerați că aceasta este o bază de discuție noi avem deja pregătit un dosar pe care îl putem depune și să solicităm aprobarea pentru ca de la începutul anului viitor să intervenim și cu această schimbare.”, a spus Andrada Burdalescu, în fața membrilo CNA. 

O situație în premieră pentru CNA, după cum a afirmat chiar Răsvan Popescu, vicepreședintele instituției. Acesta a dat un răgaz de două săptămâni departamentelor juridic și licențe pentru a veni cu un punct de vedere și a vedea dacă legea permite o asemenea situație. 

Tot astăzi, Dorina Rusu, membru CNA, a spus că va cere o rediscutare a deciziei forului din 28 septembrie. „Prin măsuri de acest tip încălcăm principiile liberei concurențe. Mi se pare că e și un tip de abuz și un tip de protecționism exagerat. E un fel de a lua de la bogați și a li se da celor săraci. E o chestiune foarte forțată și cred că mai degrabă va avea efecte negative și nu sunt sigură că le va fi de vreun folos celor din local”, a spus Dorina Rusu. 

Pe de altă parte, reprezentantul departamentului juridic a precizat că, potrivit legii, nu se mai poate rediscuta o decizie câtă vreme „a intrat în circuitul civil” și a început să „producă efecte”.

Citește și: CNA, decizie de intare în legalitate pentru Europa FM, Pro FM și Virgin Radio: fără publicitate locală

Din discuțiile de la CNA: 

Adrada Burdalescu: „Avem și o propunere în ideea că această decizie trimisă pe 4 octombrie are un impact semnificativ din punct de vedere economic și social în ce privește activitatea companiei noastre.”

Decizia aceasta de intrare în legalitate ne-a surprins un pic pentru că nu am considerat că suntem în ilegalitate câtă vreme acest model de business pe care l-am evocat mai devreme a fost construit plecând de la o încuviințare a Consiliului dată în 2007”

Faptul că ne-am adresat Consiliului cu întrebarea dacă putem face publicitate locală, în hârtiile pe care le-am primit Consiliul a menționat clar că nu am încălcat nicio lege. Asta se întâmpla în 2007. De atunci totul a fost la vedere. Nu am ascuns vreodată că facem publicitate în local. Nu am considerat nicio secundă că am fi măcar la limita legii.

Libertatea comerțului și concurența loială sunt garantate prin Constituție. Prin faptul că noi nu mai putem avea acces la niște comercianți în local ni se pare că ni se limitează această libertate. Pe de altă parte, Consiliul este garantul pluralismului surselor de informare. Publicul nostru nu mai are acces la informații disponibile doar prin publicitate locală pentru că nu le mai putem difuza ca atare.

Ce ni se pare cel mai important este că am construit acest model de business timp de 10 ani și sunt niște uzanțe cu care ne-am obișnuit și publicul. Nu doar din punct de vedere comercial, ci și din rațiuni de audiență credem că am putea avea o problemă.

Pentru că business-ul nostru are nevoie să continue în felul acesta, în situația în care realmente suntem în eroare de la început până la sfârșit în interpretarea legii să vă propunem o soluție. Să vă întrebăm în ce măsură licența națională pe care o avem și pe care noi am înțeles-o ca atare poate fi transformată în una sau mai multe licențe regionale care să implice difuzare nu doar de publicitate pe regiuni, ci și livrarea unui conținut diferit în București și șase regiuni pe care le avem.

În situația în care considerați că aceasta este o bază de discuție, noi avem deja pregătit un dosar pe care îl putem depune și să solicităm aprobarea pentru ca de la începutul anului viitor să intervenim și cu această schimbare. Nu doar cu publicitate în regional, ci și cu conținut regional.

În acest moment, programul nostru este identic în toată țara. Nu avem nimic diferit în afară de publicitate. În situația în care considerați că se poate face această transformare de licență națională în mai multe licențe regionale, planul nostru este să intervenim cu programul de prematinal, între 5 și 7 dimineața, l-am gândit a fi un program regional.

În cele trei jurnale importante pe care le avem peste zi, 7.00, 13.00, 18.00, intenționăm să includem câte cinci minute de informații regionale. Celălalt plan ar fi ca la 22.00 să intervenim cu un jurnal de 10 minute numai de regional. Iar peste week-end, între 8.00 și 9.00, sâmbăta și duminică, planul ar fi să facem emisiuni regionale.

Monica Gubernat, membru CNA: „Spuneți că aveți acordul Consiliului din 2007 și că sunteți foarte mirată de faptul că am luat această decizie. Închipuiți-vă ce mirată am fost eu când am văzut ce a însemnat acordul consiliului. Aveți semnal unic, de aceea sunteți rețea națională.

Tot conținutul trebuie să fie unitar pe toate frecvențele pe care le aveți. Asta înseamnă rețea națională. Ceilalți de ce respectă? Celelalte rețele naționale de ce nu au înțeles la fel?”

Andrada Burdalescu: „Este o hârtie pe baza căreia Europa FM a început să vândă, începând din 2007, în regional. Că îl numiți acord, aprobare, încuviințare, nu știu să vă spun. Ideea e că pe baza lui am început să facem acest lucru. Nu s-a întâmplat niciodată pe ascuns, fără știința dumneavoastră. Nu a fost ținută sub secret.

În 10 ani în care ne-am dezvoltat business-ul în acest fel, brusc oprindu-ne, impactul este semnificativ și nu este doar la nivel de rezultate financiare. Imaginați-vă că sunt și alte consecințe.”

Monia Gubernat, membru CNA: „Dacă la nivelul dumneavoastră vă plângeți, stau și mă întreb ce fac radiourile locale?”

Dorina Rusu, membru CNA:

„Cred că dânșii au dreptate. Prin măsuri de acest tip încălcăm principiile liberei concurențe. Mi se pare că e și un tip de abuz și un tip de protecționism exagerat. E un fel de a lua de la bogați și a li se da celor săraci. E o chestiune foarte forțată și cred că mai degrabă va avea efecte negative și nu sunt sigură că le va fi de vreun folos celor din local.

Cred că folosindu-ne de faptul că suntem CNA jucăm rolul statului care face un fel de haiducie.”

Răsvan Popescu, vicepreședinte CNA:

„Deci propunerea lor este doar afirmată în fața Consiliului. Când o să depună un dosar în sensul acesta o să discutăm aplicat. Dar până atunci, dl Frînculescu (șeful licențelor) și Dumitru vă rog să vă pronunțați dacă e posibil așa ceva. Nu aș vrea să mergem pe o direcție care apoi să se constate că nu era legală. S-ar putea ca licența națională, la solicitarea dânșilor, să se transforme în șapte licențe regionale?”

Citește și:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Geo, nu ai inteles de fapt problema, CNA-ul nu ar impiedica o firma din Cluj sa isi faca reclama la Europa FM. Nu este de acord ca o retea nationala sa vanda publicitate locala pe care o difuzeaza local. Cu alte cuvinte, desi este retea nationala, Europa FM si-a creat 7 regiuni si difuzeaza publicitate locala cu preturi de local. Daca vrei sa iti faci reclama la nivel national nu te opreste nimeni sa cumperi un spot national si sa te auda toti ascultatorii.

    Desi este o masura care ar putea sa ajute radio-urile locale sa supravietuiasca, cred totusi ca daca o firma este dispusa sa plateasca bani pe publicitate, este normal sa isi doreasca ca mesajul ei sa ajunga la cat mai multi ascultatori.
  • geo, nu ai inteles bine. Esti firma din Cluj si vrei sa-ti faci reclama pe Europa FM, dar numai in Cluj. Asta nu permite CNA-ul. Conform legii, EuropaFM e obligat sa transmita peste tot acelasi program.
  • Poate nu am înțeles bine...eu sunt firmă din Cluj și vreau să mă promovez la nivel național...nu mai pot da spoturi la Europa FM...de ce, pentru că nu vrea CNAul ?
    Și cum mă pot promova pe mine firmă și produse dacă strategia mea de promovare se axează doar pe promovarea radio ?

Trimite un comentariu