Skip to main content

AUDIT. Audiențele TV sunt măsurate corect. În ce stadiu sunt discuțiile cu cabliștii și ce ar aduce în plus

 
AUDIT. Audiențele TV sunt măsurate corect. În ce stadiu sunt discuțiile cu cabliștii și ce ar aduce în plus

Audiențele TV sunt măsurate conform standardelor și specificațiilor din contract. Este concluzia auditului pe care compania Ernst & Young Tampa USA l-a făcut la sistemul de măsurare din România.

O sută de gospodării din cele 1.320 care au peoplemetere au fost vizitate, a spus Nick Terlizzi (Ernst & Young), în conferința de prezentare a rezultatului auditului, fără să se constate probleme.

Colaborarea cu distribuitorii de cablu pentru măsurători e încă în discuție, a spus la același eveniment Lucia Antal, președintele Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor - ARMA.

Publicitate

Care au fost concluziile auditului, ce ar aduce o colaborare cu firmele de cablu și în ce stadiu sunt discuțiile, în continuare:

Ce s-a verificat la audit, printre altele:

- dacă toate casele au peoplemeterele instalate

- dacă funcționează corect

- dacă cei din panel știu să le folosească

- dacă datele demografice ale familiilor corespund cu cele înregistrate în sistem.

VEZI cum se măsoară audiența posturilor TV, cum arată și cum merge un peoplemeter, într-un reportaj video, AICI 

Serviciul de Măsurare a Audiențelor TV este organizat în cadrul ARMA. Din 2012, firma care asigură pentru ARMA măsurarea audiențelor TV este Kantar Media.

Eșantion: 1.320 de gospodării, panel reprezentativ la nivel național.

Din concluziile auditului:

- metodele de eșantionare sunt în conformitate cu contractul

- vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată faptul că toate televizoarele din panel sunt conectate la peoplemetere

- s-au testat în casele vizitate un total de 1.561 de canale TV

- Vizitele au arătat că membrii panelului cunosc regulile cu privire la apăsarea butoanelor pe telecomandă și le respectă

- Vizitele în gospodării au demonstrat faptul că variabilele demografice (vârstă, sex, educație etc) raportate pentru membrii panelului sunt corecte

Colaborarea cu firmele de cablu, încă în discuție. Ce ar aduce în plus?

Există deschidere și de la RCS și de la UPC, a spus Lucia Antal, președintele ARMA, în legătură cu colaborarea dintre sistemul de măsurare a audiențelor TV actual cu datele colectate de cabliști de la clienți, un subiect adus în discuție în ultimii ani.

Ce ar rezolva o astfel de colaborare cu cabliștii?

Posturile mici și foarte mici ar fi cele avantajate, întrucât ar scădea marja de eroare.

De ce nu s-a materializat încă?

Din două motive: tehnice și financiare.

Tehnice:

 - criterii tehnice care trebuie implementate pentru colectarea datelor.

- toți jucătorii de cablu trebuie să intre în sistem

- diferențe de măsurare: actualul sistem de măsurare a audiențelor TV este calibrat sociologic și arată cine și cât se uită la TV, în timp ce sistemul de la cabliști poate arăta doar ce televizoare au fost deschise și pe ce post (fără elemente detaliate despre consum)

Financiare:

- colaborarea presupune costuri suplimentare, care trebuie suportate de mebrii ARMA. Ordinul de mărime: sute de mii de euro anual. 

VEZI cum se măsoară audiența posturilor TV, cum arată și cum merge un peoplemeter, într-un reportaj video, AICI 

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Peoplemeterele sunt o mare țeapă într-o lume din ce în ce mai digitalizată.. Complet anacronice și, logic, lejer de manipulat. Chestiunea se menține așa pentru că, evident, convine marilor trusturi. Precizia e departe de realitate și au fost exemple în care marile posturi aveau mesaje de sancțiune CNA pe ecran și făceau câte 8-10 puncte de rating în alea zece minute. Cu alte cuvinte, milioane de oameni se uitau cu nesaț, în continuu, la cele doua fraze scrise pe ecran cu fond negru.
    Gândiți-vă că în ultimii ani s-au vândut peste un milion de televizoare smart în Romania. Toți cabliștii furnizează STB-uri performante, pe care poți viziona programele înregistrate din urmă cu o săptămână. Pe astea cine le măsoară, cine le ponderează? Cine și cum măsoară audiențele de pe antenele satelit? Evident că trecerea la tv digitală terestră (mereu amanată inexplicabil în Ro) va arăta cruda realitate, nedorită de marii actori care inca pot absorbi nemeritat o mare felie din tortul publicității. La ce tehnologii există, în fiecare secundă se poate afla numarul de urmaritori de pe orice canal, de la orice operator.
  • Pe bune ? Adica lumea chiar se uita la Antena 3 si Romania Tv ?

    Nu e nimic in neregula ca televiziuni gen DigiSport, Eurosport si alte canale de sport nu apar in audiente cand sunt meciuri sau evenimente sportive ? Ca alte canale cu siguranta urmarite gen Discovery si CartoonNetwork nu apar ? Nu e suspect ca postul celor de la Kantar, Kanal D apare asa de sus ? Nu e suspect ca procentele se calculeaza de parca ne-am uita toti la tv si am mai fi toti in tara ?
  • Pe mine nu ma masoara nimeni. In momentul cand cablistu o sa ma masoare eu am taiat cablu. Eu ma uit nu mai la antena 1
  • Well, s-a constata ca in mai putin de 10 % dintre gospodariile din panel functioneaza aparatele si oamenii stiu cum sa le foloseasca.
    Mare scofala! Dar gospodariile din panel (1320) sunt sub 0,02% din gospodariile din Romania (peste 7 milioane la ultimul recensamant, cu peste 8 milioane de locuinte).
    Avand in vedere dimensiunea redusa a esantionului -statistic, sociologic, stiintific -nu se poate ca aceste masuratori sa fie in marja de +/-3 %. O neconcordanta in 10% din cele peste 900 neauditate va genera diferente uriase in rezultatul final, mai ales daca se va intampla intr-o gospodarie reprezentativa.
    O sa spuneti: dar la vot cum se poate? Pai la vot este simplu, masori doar o singura actiune la un singur moment. La audiente TV masori ce face gospodaria (adica mai multe personae) 24/24 , 365 zile pe an si apoi presupui ca 99,98% fac la fel ca cei din gospodarie in fiecare din cele 365 de zile. Stiintific, nu "se ezista" ca acest lucru sa se intample in viata reala!
    Cel mai correct-pentru audienta- ar fi sa se ajusteze masuratorile sociologice folosind informatiile de la cablisti, acestia stiind exact pe ce programe a stat televizorul /televizioarele intr-o zi. Nici asa nu se va stii cu siguranta, dar va fi mai aproape de realitate, deoarece sociologia se va completa cu informatia bruta, din teren si se vor putea determina ajustari reale.
  • Titlul induce in eroare. Ce s-a constatat e ca peopleometrele functioneaza corect si ca oamenii stiu regurile de functionare, atat. Nu se poate deduce de aici ca audientele sunt masurate corect. Oamenii care au aceste peoplemetre ar putea fi motivati financiar de catre trusturi. Sistemul e vulnerabil si trusturile stiu asta.

Trimite un comentariu