Skip to main content

Noul plan de reorganizare Adevărul. Atragerea unui investitor strategic, în lista de măsuri. Situaţia financiară şi propunerile de redresare

 
burci qmagazine
burci qmagazine

Atragerea unui investitor strategic figurează în ultimul plan de reorganizare a Adevărul Holding, actualizat la sfârşitul lunii octombrie. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, fragmente din document.

Publicitate

Documentul punctează propunerile prin care compania lui Cristian Burci ar putea ieşi din insolvenţă, dar şi măsurile alternative.

“Obţinerea de resurse financiare pentru susţinerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligaţiilor asumate de debitor prin programul de plăţi şi încetarea stării de insolvenţă”.

Sunt păstrate în planul de reorganizarea posibilitatea de vânzare a unor active, precum mărcile Dilema şi Click.

În următorii trei ani, Adevărul Holding vrea să dezvolte şi un site de lifestyle feminin, potrivit planului (grupul a avut o tentativă eşuată în trecut, voux.ro). Sifetul de lifestyle feminin va fi dezvoltat din zona clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro, clickpoftabuna.ro.

Potrivit planului “compania a ajuns de la pierderi semnificative la pragul de rentabilitate în mai puţin de doi ani, ceea ce înseamnă că există potenţial în redresarea şi includerea companiei în circuitul comercial în viitor.”

Ce prevede planul, care este situaţia la zi a Adevărul Holding, care sunt direcţiile propuse şi câţi bani ar obţine în cazul vânzării mărcilor Dilema şi Click, în continuare:

Insolvenţa Adevărul Holding a fost pronunţată pe 9 noiembrie 2012.

Creanţe totale Adevărul Holding: 79 milioane de euro (peste 360 de milioane de lei). Planul merge pe varianta reorganizării, nu a falimentului: 14 milioane de euro s-ar obţine prin vânzarea activelor Adevărul, dacă s-ar intra în faliment.

Număr angajaţi: 262

Proiecţia financiară, conform planului de reorganizare:


-Perioada de executare a planului de reorganizare este de trei ani, dar ar putea fi extinsă cu cel mult un an

Strategia de reorganizare:

-reeşalonarea datoriilor pe o perioadă de trei ani
-prestarea de servicii de tip barter pentru acoperirea creanţelor curente şi compensarea creanţelor reciproce

Măsuri:

-păstrarea în întregime a conducerii activităţii, inclusiv dreptul de dispoziţie asupra bunurilor din avere, cu supravegherea activităţii de către administratorul judiciar
-obţinerea de resurse financiare pentru susţinerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligaţiilor asumate de debitor prin programul de plăţi şi încetarea stării de insolvenţă
-valorificarea participaţiilor majoritare deţinute de către debitoare la societăţile din grup, care în prezent se află la sfârşitul perioadei de reorganizare, cu şanse viabile de reinserţie în activitatea economică: Tipomedia Prod, Garamond Tipografie

Obiectivele pe trei ani:

-toate produsele online să fie în top 3 pe categoria în care activează
-creşterea click.ro la nivelul competitorilor tematici
-construcţia unui produs de liestyle feminin, ţinând cont că piaţa de ;ifestyle feminin est în acest moment lider în ceea ce priveşte bugetele investite, depăşind telecomul. Scopul principal: un produs care să intre în top 5 pe acest segment, “urmând ca în anii următori să ajungem în top 3 şi să ne propunem să devenim liderii categoriei.”

Strategia de dezvoltare online:

-se va pune accent pe dezvoltarea părţii tehnologice, îndeosebi pe experienţa utilizatorului şi pe producţia ştirilor într-un mod eficient.
-Un CMS comun care să permită modificări scalabile asupra tuturor produselor din grup
-Dezvoltarea se va axa pe timpul de încărcare a site-urilor, pe personalizarea content-ului şi motoarele de recomandare a conţinutului.
-Creşterea producţiei de conţinut video, ţinând cont că piaţa de televiziune este debalansată în acest moment (crererea este mult mai mare decât oferta grupurilor din piaţă).
-“Există mulţi clienţi car nu reuşesc să îşi atingă obiectivele, în special în perioadele de vârf (martie-mai şi octombrie-decembrie), iar în următorii ani audienţele TV vor scădea în timp ce preţul per punct de audienţă va creşte, creând astfel o oportunitate pe care Adevărul Holding o va fructifica”
-clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro şi clickpoftabuna.ro vor trece printr-un proces de rebranding, cu scopul de a avea cel puţin un produs în top 5 din categoria de lifestyle feminin.

Strategia de vânzări pe print:

- faţă de sistemul de vânzare anterior, când fiecare agent era dedicat unui anumit produs, începând cu anul 2018, strategia se va schimba – toţi agenţii de publicitate print vor vinde toate produsele grupului.

Vânzarea Dilema şi Click

Planul de reorganizare prevede şi posibilitatea ca mărcile Click şi Dilema să fie vândute. În acest caz, numai din vânzarea mărcii Click se estimează trei milioane de euro.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cum peștele de la cap se împute, planul de reorganizare ar trebui să înceapă cu leafa diminuată pentru șefii care o freacă aiurea sau cu schimbarea lor cu unii mai pricepuți. Aducerea unor jurnaliști capabili și credibili, cărora să li se dea niște salarii (măcar) decente ar fi un al doilea punct în planul de reorganizare.
    După ce au golit redacția de oameni capabili și pricepuți (plecarea celor doi, Voinea și Delcea fiind cea mai grea pierdere pt un trust care vrea să crească producția „de conținut video, ținând cont că piața de televiziune este debalansată în acest moment”) și au început să acopere subiectele tot mai greu și cu tot mai puțini oameni, șefii de la Adevărul ar trebui să se gândească la faptul că un ziar nu se face cu știri de pe agenții și nici cu studenței care își fac CV-ul la „site-ul numărul 1”... Păcat, Adevărul era un ziar pe care chiar îl citeam până nu demult, când s-a subțiat la propriu și la figurat. (serios, 8 pagini??)
  • Adevărul se preda PSD. Așa se explică pierderea unor colaboratori. Începând cu Andrei Pleșu. Blogurile sunt tot mai neinteresante. Au plecat și de acolo nume însemnate. Păcat. S-a distrus tot ceea ce a fost bun. Iar Dan Marinescu e tot mai speriat.
  • 1. De cand a trecut pe format mare, Adevarul s-a intors in urma cu 25 de ani.
    2. Super-planul de reorganizare omite cele mai importante doua aspecte: investitia in jurnalisti buni - platiti decent - si niste manageri priceputi. Cu marea masa de habarnisti aflati acum la butoane falimentul e garantat!
  • Ar fi o surpriza enorma daca acest "plan" al companiei ar fi acceptat de orice investitor strategic normal la cap si fara o agenda in spate. De la ideile emanate, pana la maniera in care e scris, pare ca e facut de un student la vreun master de comunicare (no offense). Si totusi cum se gandesc ei ca vor transforma asta intr-un business cat de cat profitabil in oricati ani? Cu site-uri pe care sa nu le incarce cu prea multa publicitate ca ii deranjeaza pe useri? Da' poate totusi va ganditi si altfel, sa faceti ceva care sa le serveasca interesele userilor? Sau poate sa va propuneti sa va comportati ca un ziar quality (zic de Adevarul) de care are nevoie Romania? Sau poate nu.
  • Cert e ca ziarul si-a pierdut independenta. E tot mai supus cenzurii.

Trimite un comentariu

sus