Skip to main content

Initiative: Creștere pentru piața de media din România: peste 400 de milioane de euro. Câți se duc pe TV, câți pe online și pe radio

 
Initiative: Creștere pentru piața de media din România: peste 400 de milioane de euro. Câți se duc pe TV, câți pe online și pe radio
Alexandra Olteanu, managing director Initiative, agenția care realizează raportul Media Fact Book

Piața media din România are o creștere de 11% față de anul trecut, estimează agenția Initiative.

Publicitate

Pentru anul viitor, creșterea va fi și mai mare, arată Initiative, actualizând estimările raportului Media Fact Book, pe care îl realizează anual.

Crește televiziunea, crește radioul, crește digitalul și outdoorul. Doar presa tipărită scade și încasează mai puțin. Din "tortul" total, felia printului e infimă: câteva procente.

La cât se ridică piața din România?

Estimările Initiative indică o piață de publicitate totală de 408 milioane de euro pentru 2017. Pentru 2018, se estimează 459 de milioane de euro (adică un plus de 13%).

Cum sunt împărțiți banii? Cine a crescut cel mai mult?

- TV. Cea mai mare parte a bugetelor de publicitate sunt orientate către televiziune: 268 de milioane de euro au atras în 2017 din publicitate stațiile de televiziune, cu 12% peste anul trecut

- Radio. Are cea mai mare creșter, din punc de vedere procentual. Piața totală de radio se ridică la 23 de milioane de euro (cu 15% peste 2016)

- Digital. 72 de milioane de euro este estimarea Initiative pentru cheltuielile din Digital (12% plus)

- Outdoor. A fost un an bun și pentru OOH. Un total de 29 de milioane de euro în 2017. Un plus mic față de 2016 (de 5%), dar un plus.

- Printul. Este singurul care scade. În 2017, toate publicațiile pe hârtie au atras din publicitate 13,5 milioane de euro (un minus de 5%)

2018, un an pe plus. Televiziunea va sări de 300 de milioane de euro

Previziuni optimiste și pentru anul viitor, când Initiative estimează bugete de publicitate totale de aproape 460 de milioane de euro. 

Cum vor fi împărțite?

Televiziunea va sări la 309 milioane de euro (plus 15%)

Online - 82 de milioane de euro (plus de 13% față de acest an)

Radio - 26 de milioane de euro (10% plus)

Outdoor - 31 de milioane de euro (5% plus)

Print - continuă să scadă, tot cu 5%, ajungând sub 12 milioane de euro total.

Procentual, din "tortul" total al bugetelor de publicitate, televiziunea va lua o felie de 67% (aproape la fel ca în 2017), 18% se duc la digital, 7% la outdoor, 6% la radio și doar 2% la print.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu