Skip to main content

Initiative: Creştere pentru piaţa de media din România: peste 400 de milioane de euro. Câţi se duc pe TV, câţi pe online şi pe radio

 
Alexandra Olteanu, managing director Initiative, agenţia care realizează raportul Media Fact Book
Alexandra Olteanu, managing director Initiative, agenţia care realizează raportul Media Fact Book

Piaţa media din România are o creştere de 11% faţă de anul trecut, estimează agenţia Initiative.

Publicitate

Pentru anul viitor, creşterea va fi şi mai mare, arată Initiative, actualizând estimările raportului Media Fact Book, pe care îl realizează anual.

Creşte televiziunea, creşte radioul, creşte digitalul şi outdoorul. Doar presa tipărită scade şi încasează mai puţin. Din "tortul" total, felia printului e infimă: câteva procente.

La cât se ridică piaţa din România?

Estimările Initiative indică o piaţă de publicitate totală de 408 milioane de euro pentru 2017. Pentru 2018, se estimează 459 de milioane de euro (adică un plus de 13%).

Cum sunt împărţiţi banii? Cine a crescut cel mai mult?

- TV. Cea mai mare parte a bugetelor de publicitate sunt orientate către televiziune: 268 de milioane de euro au atras în 2017 din publicitate staţiile de televiziune, cu 12% peste anul trecut

- Radio. Are cea mai mare creşter, din punc de vedere procentual. Piaţa totală de radio se ridică la 23 de milioane de euro (cu 15% peste 2016)

- Digital. 72 de milioane de euro este estimarea Initiative pentru cheltuielile din Digital (12% plus)

- Outdoor. A fost un an bun şi pentru OOH. Un total de 29 de milioane de euro în 2017. Un plus mic faţă de 2016 (de 5%), dar un plus.

- Printul. Este singurul care scade. În 2017, toate publicaţiile pe hârtie au atras din publicitate 13,5 milioane de euro (un minus de 5%)

2018, un an pe plus. Televiziunea va sări de 300 de milioane de euro

Previziuni optimiste şi pentru anul viitor, când Initiative estimează bugete de publicitate totale de aproape 460 de milioane de euro.

Cum vor fi împărţite?

Televiziunea va sări la 309 milioane de euro (plus 15%)

Online - 82 de milioane de euro (plus de 13% faţă de acest an)

Radio - 26 de milioane de euro (10% plus)

Outdoor - 31 de milioane de euro (5% plus)

Print - continuă să scadă, tot cu 5%, ajungând sub 12 milioane de euro total.

Procentual, din "tortul" total al bugetelor de publicitate, televiziunea va lua o felie de 67% (aproape la fel ca în 2017), 18% se duc la digital, 7% la outdoor, 6% la radio şi doar 2% la print.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus