Skip to main content

Gata cu reclamele pentru pariuri toată ziua. Au fost mutate după 23.00. De când se aplică

 
Gata cu reclamele pentru pariuri toată ziua. Au fost mutate după 23.00. De când se aplică

Toate reclamele pentru pariurile sportive online vor fi difuzate de posturile TV numai după ora 23.00. Nu se va întâmpla imediat. De când, în articol.

Intră în această categorie Betano, Betfair, Casa pariurilor, NetBet, SportingBet, Unibet, WinMasters și Pokerstars, reclame care apar acum pe mai multe posturi TV din România,

Publicitate

De ce nu se mai pot difuza decât după ora 23.00? Pentru că “prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecția minorilor”, a justificat Consiliul Național al Audiovizualului.

CNA a monitorizat mai multe canale care au difuzat reclame pentru pariuri online și a decis “intrarea în legalitate”. Mai exact: mutarea după ora 23.00.

Decizia se va aplica de la 1 ianuarie 2018.

Astfel de reclame sunt difuzate nu numai de posturi românești, dar și de canale licențiate în afară țării, care nu intră în jurisdicția CNA (Eurosport, National Geographic, TLC, Discovery). Ce se întâmplă în cazul lor?

CNA a decis să sesizeze autoritățile care au licențiat posturile respective. Forul din România va trimite o sesizare, însoțită de monitorizări, organismelor similare din Cehia și din Franța.

Reclamele pentru pariurile online au explodat în primăvara anului trecut, când Pro TV a transmis, în premieră, Campionatul European de Fotbal. Pariurile sportive s-au promovat intens în partidele de fotbal. Ulterior, categoria acestor advertiseri a continuat să comunice puternic pe TV.

Monitorizarea CNA a acoperit posturile Antena 1, Digi Sport 1 și 2, Discovery, Eurosport, History, Kiss TV, National Geographic, Pro TV, Pro X, Realitatea TV, România TV, TLC

Prevederile legale invocate de CNA:

Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare

Art. 39 (2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

Art. 12 (2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.

Art. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare. 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Reclamele la medicamente sunt la fel de toxice. Suntem un popor bolnav, dar bolnav in sensul ca luam de buna orice reclama la medicamente. CNA-ul doarme?
  • @Jim: de parca cei mici nu ar avea acces la internet, unde vad orice doresc ei. E stupida ideea ca protejezi copiii prin restrictii la TV, cand cei mai multi dintre copiii care au varsta la care ii intereseaza pariurile, nici nu se uita la TV, ci stau toata ziua pe smartphone, tableta, laptop, etc.
    In alta ordine de idei, la fel de stupid e si sa crezi ca ei pot juca online. Cei care joaca stiu, ca pentru a-ti face cont, trebuie sa trimiti o copie dupa CI si card.
  • Pentru GEO:
    nu reclamele erau nocive ci ideea in sine ca puteau juca si minori care nu au discernamant pt astfel de jocuri. De altfel nici adultii nu au ca d'aia ajung multi in ruina, dar e problema lor. Cei mici trebuiesc cat pot de mult feriti de anumite chestii. Atat cat se poate,
  • @F, mediul online oricum nu-i reglementat, acolo se face reclama oricand, oricum si la orice. In Italia sunt unii care se ocupa de asa ceva, la noi nu.
  • 22 era ok. CNA face practic cadou bugetul acestor companii mediului online, unde se vor găsi peste tot, fără vreo limitare.

Trimite un comentariu