Toate reclamele pentru pariurile sportive online vor fi difuzate de posturile TV numai după ora 23.00. Nu se va întâmpla imediat. De când, în articol.
Intră în această categorie Betano, Betfair, Casa pariurilor, NetBet, SportingBet, Unibet, WinMasters şi Pokerstars, reclame care apar acum pe mai multe posturi TV din România,
De ce nu se mai pot difuza decât după ora 23.00? Pentru că “prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecţia minorilor”, a justificat Consiliul Naţional al Audiovizualului.
CNA a monitorizat mai multe canale care au difuzat reclame pentru pariuri online şi a decis “intrarea în legalitate”. Mai exact: mutarea după ora 23.00.
Decizia se va aplica de la 1 ianuarie 2018.
Astfel de reclame sunt difuzate nu numai de posturi româneşti, dar şi de canale licenţiate în afară ţării, care nu intră în jurisdicţia CNA (Eurosport, National Geographic, TLC, Discovery). Ce se întâmplă în cazul lor?
CNA a decis să sesizeze autorităţile care au licenţiat posturile respective. Forul din România va trimite o sesizare, însoţită de monitorizări, organismelor similare din Cehia şi din Franţa.
Reclamele pentru pariurile online au explodat în primăvara anului trecut, când Pro TV a transmis, în premieră, Campionatul European de Fotbal. Pariurile sportive s-au promovat intens în partidele de fotbal. Ulterior, categoria acestor advertiseri a continuat să comunice puternic pe TV.
Monitorizarea CNA a acoperit posturile Antena 1, Digi Sport 1 şi 2, Discovery, Eurosport, History, Kiss TV, National Geographic, Pro TV, Pro X, Realitatea TV, România TV, TLC
Prevederile legale invocate de CNA:
Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările şi completările ulterioare
Art. 39 (2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective
Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare
Art. 12 (2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.
Art. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
In alta ordine de idei, la fel de stupid e si sa crezi ca ei pot juca online. Cei care joaca stiu, ca pentru a-ti face cont, trebuie sa trimiti o copie dupa CI si card.
nu reclamele erau nocive ci ideea in sine ca puteau juca si minori care nu au discernamant pt astfel de jocuri. De altfel nici adultii nu au ca d'aia ajung multi in ruina, dar e problema lor. Cei mici trebuiesc cat pot de mult feriti de anumite chestii. Atat cat se poate,
Urmarea: mai putin sport la TV.