Skip to main content

STUDIU. Publicitatea online din România, în creștere. A ajuns la aproximativ 20 de milioane de euro în primul semestru din 2017

 
STUDIU. Publicitatea online din România, în creștere. A ajuns la aproximativ 20 de milioane de euro în primul semestru din 2017

Piața de publicitate online din România a atins valoarea de aproximativ 20,3 de milioane de euro (aproximativ 92 de milioane de lei) în prima parte a anului 2017, potrivit unui studiu realizat de IAB România (asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania).

Valoarea reprezintă o creștere cu aproximativ un sfert față de aceeași perioadă a anului 2016, arată același studiu.

În topul clasamentului investițiilor se situează companiile ce vin din sfera Food. Astfel, supermarketurile, resturantele sau producătorii de mâncare au crescut cel mai mult bugetele destinate publicității online.

Pe locul secund se clasează investițiile pentru publicitatea online ce vizează domeniul Entertainment și Media, care se află într-o creștere constantă în ultimii ani.

Publicitate

De asemenea, în prima parte a anului 2017 s-au alocat bugete mari și pentru platformele mobile.

Potrivit studiului realizat de IAB România, piața locală s-a aliniat la evenimentele ce se desfășoară pe piața europeană, în ceea ce privește investițiile în publicitatea de pe dispozitivele mobile. Punctual, la nivel european, bugetul destinat publicității pentru platformele mobile reprezintă 41,4% din totalul investițiilor în publicitate digitală.

Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România:

„În cei 10 ani de când PwC realizează pentru IAB România studiul de măsurare a volumului pieței de publicitate online din țara noastră, am fost martorii unei maturizări semnificative a acestui segment al industriei de publicitate, atât din punct de vedere cantitativ din perspectiva bugetelor alocate de companii reclamei pe Internet, cât și calitativ, prin prisma formatelor de publicitate disponibile, a tipurilor de tranzacții și a platformelor folosite.

Conținutul video devine tot mai important, programmaticul câștigă teren, încet dar sigur, în fața metodelor tradiționale de tranzacționare, iar dispozitivele mobile țintesc pragul de 50% în totalul bugetelor de publicitate digitală.”

Silvia Dumitrascu – Digital Marketing Manager, ING Bank Romania:

“Trendurile investitiilor in media confirma continutul video ca fiind lider in preferinte, iar dispozitivele mobile sunt cele mai utilizate pentru vizualizarea continutului. Provocarea principala este gasirea unui mix ideal intre mediul digital si cele traditionale pentru a obtine rezultatele asteptate”
 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu