Skip to main content

Ei şi ceilalţi: Antena 3 şi România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită

 
Ei şi ceilalţi: Antena 3 şi România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită

TELEVIZIUNILE ŞI ÎNCREDEREA. Publicul, de partea lor. Cum stau posturile de televiziune la capitolul încredere? Cum le penalizează publicul dacă "derapează"? Le penalizează cumva? Un clasament şi câteva concluzii de notat.

Publicitate

România TV şi Antena 3 sunt "codaşe" la capitolul încredere. Au note foarte mici de la cei care doar "au auzit" de ele, dar nu le urmăresc în mod frecvent.

Publicul lor tradiţional are însă altă părere: cei care urmăresc cele două staţii au acordat încredere mult mai mare celor două staţii.

Mai concret:

Cei care nu urmăresc Antena 3 şi România TV dar "au auzit" de canalele de ştiri le-au dat note în jur de 5 (din 10 cel mult). Publicul televiziunilor le-a acordat în jur de 7 (o notă foarte bună, în condiţiile în care, în clasament niciun post TV nu a atins 8. A fost aproape de nota doar Digi 24).

Diferenţe între note, de acelaşi tip, sunt şi la B1 TV şi la Realitatea TV (note mai mari date de propriul public decât notele date de cei care nu le urmăresc).

Trendul nu se aplică la Digi 24. Staţia RCS are note mari şi de la publicul propriu al staţiei, dar şi de la cei care nu se uită la ei.

Cum au stat celelalte branduri media? Se observă aceeaşi tendinţă ca la România TV şi Antena 3 în toate cazurile?

Să vedem topul:

Înainte de detalii, de notat că datele sunt parte a Digital News Raport 2018, realizat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, raport prezentat la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele comunicării.

Cât de credibile aţi spune că sunt ştirile de la următoarele branduri media? O întrebare pusă atât celor care urmăresc respectivele branduri, cât şi celor care nu le consumă.

Cum s-a răspuns?

Ei şi publicul lor:

Cea mai mare notă de încredere obţinută de un brand media de la propriul public o are Ziarul financiar: peste 8 (din 10 cel mult), singura notă de 8 din top.

Foarte aproape de Ziarul financiar este Digi 24, cotată cel mai bine dintre televiziunile de ştiri de către propriul public.

Note peste 7,5 au mai avut Mediafax, Pro TV şi TVR.

Antena 3 a luat o notă bună de la propriul public (peste 7, mult peste nota dată de "ceilalţi", după cum se va vedea în continuare. Peste 7 a luat şi Realitatea TV, în timp de B1 TV şi România TV s-au apropiat de acest prag.

Ei şi publicul altora:

Cum se vede situaţia "din afară"? Cum au răspuns cei care nu urmăresc respectivele branduri? Ar avea încredere în ştirile lor? Notele arată, practic, care este percepţia instituţiilor şi ce imagine predomină: ună foarte bună pentru Pro TV şi Digi 24, de exemplu, dar una negativă în zona România TV - Antena 3.

Aici stau foarte bine Pro TV, Ziarul Financiar, TVR, Digi 24 şi Mediafax. Practic, cei care nu le urmăresc le acordă încredere aproape la fel de mare precum propriul public.

Digi 24 este apreciat atât de propriul public, cât şi de către ceilalţi.

Nu este cazul celorlalte posturi de ştiri. B1 TV, România TV şi Antena 3 (în această ordine), au cele mai mici note la capitolul "ştiri credibile" date de cei care nu le consumă: 5,7 la B1 TV, 5,4 la România TV şi 5,4 la Antena 3.

Diferenţe mari în această direcţie sunt şi la Realitatea TV, Antena 1 şi stiripesurse.ro.

Notele date de români surselor media pentru încredere:

Cele mai utilizate surse de ştiri:

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • SI MARMOTA INVELEA CIOCOLATA.... :)))
    HAI CA PRO E OK PT TOP... DAR DIGI???? AIA E TELEVIZIUNE? MOR DE RAS!!!
  • daca digi 24 ar fi distribuit si de telekom atunci altul ar fi scorul audientelor Ori ce s-ar spune un post care este patronat de un inculpat NU poate fi obieciv decit pt cei cu minte mai putina
  • radu, rolex nu are nevoie de reclama , cati de la digi cumpara rolex, 100 de pe
  • Publicitatea scumpa nu are legatura cu increderea ci cu puterea financiara a publicului statiei respective. N-o sa vezi reclama la Rolex sau BMW pe RTV sau Antena3 din simplul motiv ca publicul lor nu si-ar permite oricum sa cumpere acele marci. Aduceti-va aminte ca pe OTV erau doar reclame la uleiuri si margarina.
  • "Note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită" este valabil pentru orice post tv din lume, nu doar pentru antene. De ce dati un cliseu pe post de studiu ?
  • Pai daca il apreciaza atat de multi pe Digi 24, de ce se uita atat de putini telespectatori la el?
  • Mă bucur ca protv și digi stau așa bine. Merita și probabil de aia au publicitate mai scumpa.

Trimite un comentariu

sus