Skip to main content

Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nișă, în creștere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români

 
Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nișă, în creștere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români
televiziune_telecomanda_capital

TELEVIZIUNEA, LA BANI MĂRUNȚI. Cât stau românii în fiecare zi cu ochii în televizor? Ce posturi au câștigat cel mai mult din publicitate? Cum au evoluat posturile de nișă? Care a fost interesul pentru marile formate de divertisment? Răspunsuri interesante din Media Fact Book, realizat de agenția Initiative.

Publicitate

România se află pe primul loc la categoria privitul la televizor, în zona centrală și de Est a Europei. Un loc pe care și-l menține, de ani buni.

CONSUM TV. Raportul atestă faptul că românii din mediul urban se uită în medie, timp de 6,4 ore pe zi la televizor, iar cei aflați în categoria 18-49 urban, aproximativ 5,3 ore. Alte țări cu mare consum de tv sunt Bosnia și Herzegovina (6 ore Urban, 4,7 ore Urban 18-49), Albania (5,2 ore Urban, 5,2 ore Urban 18-49) sau Serbia (5,5 ore Urban, 3,8 ore Urban 18-49).

În 2017 în România, piața televiziunii a crescut cu 14% față de 2016. Cele mai importante evenimente au fost procesele de rebranding.

PUBLICITATE ÎN TV. În 2017, Central Media Enterprises (Pro TV, Pro 2, Pro X) a obținut aproape jumătate din veniturile din publicitate la televizor (47%). Antena Group a obținut 25%, urmat de Dogan Media (Kanal D), cu 10% și Prima TV (2%)

Ce înseamnă, în bani (dintr-o piață totală de 273 de milioane), potrivit estimării Initiative:

CME - 128,3 milioane euro

Intact - 68,3 milioane euro

Kanal D - 27,3 milioane euro

Prima TV - 5,5 milioane euro

CRESC NIȘELE. Posturi de televiziune precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au reușit audiențe mai mari decât în 2016.

REBRANDINGUL ANULUI. CME a trecut prin cel mai important proces de rebranding de la intrarea pe piața din România. Astfel, AcasăTV a devenit Pro 2, Acasă Gold a devenit Pro Gold. Sport.ro s-a transformat în Pro X. Pro Cinema și Pro TV și-au păstrat numele, însă au suferit modificări la nivel de logo și grafică. De asemenea, Dolce Sport a fost redenumit Telekom Sport.

Emisiunile de talent și de cooking, preferatele românilor

Raportul Initiative a arătat că Pro TV este, în continuare, cel mai important producător de emisiuni de pe piață cu show-uri precum „Românii au talent”, „Vocea României”, „Ferma Vedetelor”, „Jocuri de Celebritate”, „Vocea României Junior” sau „Uite cine dansează”. Antena 1 a crescut cu emisiunile „X Factor”, „Next Star”, „Chefi la Cuțite”, „iUmor” sau „Te cunosc de undeva”.

Graficul din raportul Media Fact Book arată creșterea numărului de emisiuni de divertisment produse de televiziunile românești.

Televiziunile de nișă, audiențe mai mari în 2017

Posturi de televiziune precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au reușit audiențe mai mari decât în 2016 și și-au fidelizat telespectatorii. Alte modificări au avut loc în rândul canalelor dedicate publicului feminin și de lifestyle, la nivel de profil de public.

Pro 2: Publicul Pro 2 a întinerit față de 2016, aflându-se în creștere la categoria de vârstă 18-24 și în scădere la categoria 65+. De asemenea, postul a înregistrat o scădere printre telespectatorii din categoria socio-demografică D-E (angajați cu educație, angajați ce prestează muncă manuală necalificată) și o creștere printre telespectatorii cu un nivel de trai mediu spre ridicat.

Diva: La polul opus se află Diva, care a îmbătrânit față de 2016, dar care a câștigat public în București. Cel mai mare consumator este publicul feminin, cu un nivel de trai ridicat.

Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro

Comentarii

  • Next Star si Jocuri de celebritate au avut sezoane in 2017?

    P.s.: Pro2 mai bine ramanea Acasa, cand auzi Pro2 este ca si cum ai auzi de ProTV2, care este total opus. Inteleg ca s-au luat dupa francezi (france television) la tot: grafica, denumire, emisiuni etc. Dar mai bine investeau un calitatea continutului. "Aceeasi Marie cu alta palarie"

Trimite un comentariu