Skip to main content

INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, șeful Pro TV, despre decizia postului de a renunța la Europa League și Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice și cu potențial mai mare de audiență

 
INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, șeful Pro TV, despre decizia postului de a renunța la Europa League și Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice și cu potențial mai mare de audiență

INTERVIU. De ce nu a "plusat" Pro TV pentru a avea în grilă și meciurile Europa League și UEFA Champions League? Are Pro TV în plan ridicarea publicului comercial peste pragul 18-49 de ani? A mărit Pro TV prețul publicității cu 20%, cât anunța anul trecut? "Mănâncă" publicitatea digitală din "felia" televiziunilor" De ce investește Pro TV în două seriale noi, unul de comedie - Triplusec și unul dramatic - Vlad?

Publicitate

Aleksandras Cesnavicius, directorul general al Pro TV, a vorbit cu Paginademedia.ro despre noile producții din grila de toamnă a postului, despre publicitate și despre fotbalul pe Pro TV.

„Cred că piața de publicitate este în creștere și cred că trendul se va menține și în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluției digitalului. Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment”, a spus Aleksandras Cesnavicius despre evoluția publicității. 

Pe scurt, din interviu: 

Despre lărgirea targetului comercial, peste pragul de 18-49 de ani:

„Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare. Puterea de cumpărare migrează și către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piață trebuie să fie bine gândită și să fie acceptată de industria de publicitate. Nu putem face această schimbare decât o singură dată.

Așa că analizăm în permanență o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situația de a da undă verde”.

Despre producția de seriale românești:

„Cred că asta ne diferențiază de celelalte posturi TV de pe piață. Cu excepția noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinți –n.r.).

Așa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm și mai mult.

Am mai avut niște tentative și în trecut, deci nu este o noutate această direcție. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinți și Triplusec. Serialul Vlad este la un alt nivel.”

Pro TV fără Europa League și Champions League:

„Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport și încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunțat anul trecut că preferăm să investim în Nations League și Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport și suntem mulțumiți de această decizie. Dar trebuie să îți alegi „jucăriile”. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice și cu potențial mai mare de audiență.”

Interviul, în continuare:  

Paginademedia.ro: Anul trecut, anunțați creșterea prețurilor la publicitate cu aproximativ 20%. Ce s-a întâmplat?

Aleksandras Cesnavicius: Nu o să vă dau o cifră exactă, dar, da, am crescut prețul.

Paginademedia.ro: E aproape de targetul de 20%?

Aleksandras Cesnavicius: Suntem pe drumul pe care ni l-am propus spre această țintă.

Paginademedia.ro: Cum a reacționat piața de publicitate la aceste creșteri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că lucrurile trebuie văzute din următoarea perspectivă: în vârf de sezon nu se găsește spațiu publicitar, este încă sold out, iar asta înseamnă că prețurile pe care le avem acum se potrivesc cu cererea de pe piață.

Paginademedia.ro: Din punctul dvs. de vedere, prețurile la publicitate sunt corecte, în acest moment?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că sunt corecte și că ar trebui să fie chiar mai mari.

Paginademedia.ro: Pro TV intenționează să lărgească targetul comercial peste pragul de 18-49 de ani?

Aleksandras Cesnavicius: Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare.

Puterea de cumpărare migrează și către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piață trebuie să fie bine gândită și să fie acceptată de industria de publicitate.

Nu putem face această schimbare decât o singură dată. Așa că analizăm în permanență o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situația de a da undă verde.

Paginademedia.ro: Ce trenduri ați observat în industria de publicitate? În termeni de volum, evoluții, de prețuri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că piața de publicitate este în creștere și cred că trendul se va menține și în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluției digitalului.

Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment. 

Paginademedia.ro: Cum veți monetiza conținutul TV în digital?

Aleksandras Cesnavicius: În zona de digital folosim conținutul pe care l-am dezvoltat pentru TV, video premium. În acest moment, monetizarea se face exclusiv din publicitate și proiecte speciale și nu pe bază de subscripție.

Paginademedia.ro: Veți mai lansa și alte platfome digitale?

Aleksandras Cesnavicius: Momentan, nu. Trebuie să reîmprospătăm actualele produse digitale. Pro TV Plus a fost deja relansat. În următoarele trei-șase luni ne vom concentra pe zona video.

Paginademedia.ro: Ce se întâmplă cu Voyo?

Aleksandras Cesnavicius: Nu plănuim schimbări pe zona Voyo. Este un produs diferit, la care oamenii se abonează, este într-o competiție directă cu produsele din categoria Netflix.

Cred că „slăbiciunea” Netflix este că nu au deloc conținut local, doar internațional. Netflix este o soluție pentru „binge viewing”, dar noi nu încercăm să intrăm într-o asemenea zonă. Orice vom face în continuare cu Voyo, mă îndoiesc că vom merge în aceeași direcție cu Netflix.

Paginademedia.ro: De ce vrea Pro TV să investească în seriale locale?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că asta ne diferențiază de celelalte posturi TV de pe piață. Cu excepția noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinți –n.r.). Așa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm și mai mult.

Am mai avut niște tentative și în trecut, deci nu este o noutate această direcție. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinți și Triplusec.

Serialul Vlad este la un alt nivel. Cu toții credem în povestea din spatele producției – o poveste clasică. Suntem foarte mulțumiți de echipa de producție din care fac parte români dar și oameni din echipa internațională, din Cehia și Germania.

Paginademedia.ro: Cum vedeți lansarea unui serial dramatic – Vlad -, în condițiile în care platforme precum Netflix au setat standarde de producție foarte înalte, iar publicul are așteptări tot mai mari?

Aleksandras Cesnavicius: Acest serial va fi un produs premium pentru noi. Investim mulți bani și nu doar în echipa de producție.

Trebuie să arate foarte bine și să fie o poveste puternică. De-aceea l-am comandat cu aproape un an înainte de difuzare. Am fi vrut să-l difuzăm acum în toamnă, dar suntem conștienți că este nevoie de timp pentru a fi o producție de calitate.

Avem în plan un prim sezon, de 13 episoade, și vom vedea dacă are succes.

Paginademedia.ro: De ce ați ales din nou să faceți un serial de comedie, Triplusec. Singura producție de comedie care a funcționat până acum a fost Las Fierbinți. Ați încercat cu producții precum Atletico Textile și Ai noștri, însă nu au avut succes.

Aleksandras Cesnavicius: Au avut o audiență rezonabilă („reasonably ok”). Pentru această serie avem aceeași casă de producție (Frame Film – n.r.). Noi credem că Triplusec are niște elemente comune cu Las Fierbinți, în ce privește umorul.

Pe de altă parte, la capitolul conținut este o poveste diferită.

Vrem să dezvoltăm în continuare proiectul Las Fierbinți și cred că are toate șansele să devină un fenomen unic, dar pe de altă parte căutăm să facem o variantă similară, dar diferită de Fierbinți.

Paginademedia.ro: Este primul an după mult timp fără Champions League și Europa League. De ce?

Aleksandras Cesnavicius: Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport și încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunțat anul trecut că preferăm să investim în Nations League și Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport, și suntem mulțumiți de această decizie. Dar trebuie să îți alegi jucăriile. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice și cu potențial mai mare de audiență.

Paginademedia.ro: Raportul dintre cheltuieli și încasări s-a schimbat față de anul trecut, urmare a grilei cu programe noi?

Aleksandras Cesnavicius: Parametrii noștri sunt aceiași, să țintim venituri mai mari și profitabilitate.

Paginademedia.ro: Postului îi lipsește un cooking show. Aveți în plan să mai produceți?

Aleksandras Cesnavicius: Avem încă licența pentru MasterChef. Analizăm situația de fiecare dată când discutăm noile sezoane dacă să-l producem sau nu. Momentan preferăm să facem altceva. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • "Antena 1 nu a facut ultimul trib din cauza Exatlonului..e total gresit"
    "Razvan", probabil nu ai inteles la ce ne-am referit noi. Dupa audientele bune ale emisiunii "Exatlon" de la inceputul anului, si "Pro TV" si "Antena 1" s-au hotarat sa faca emisiuni asemanatoare.
  • D-na Ruxandra sunteti cumva femeia fatala regizoare , este Monte Cristo modern , scare public al antenutei , habarnai ce vorbesti
  • Antena 1 nu a facut ultimul trib din cauza Exatlonului..e total gresit...promo-urile Ultimului trib erau din iunie si exatlon a anuntat cu o saptamana - doua in urma ca incep pe 29 august ... asa ca antena nu se teme de Exatlon!
  • "corect , eu am zis ca antena face din cauza exatlon, dar postacii se tin cocosi"
    Ce ai zis "mile" ? Ce face "antena" ? Nu se intelege nimic din ce ai scris aici... Probabil tot o aberatie de-a ta...

    "mila", "Antena 1" a facut ceva pentru romani ?
  • si totusi pro tv isi ia traista cu euro anual si-i scoate din tara, profitul baban.
    din ce in ce mai slab protivi.
    nimic moca, nimic umanitar, doar publicitate sa fie si bani din orice (nici un studio local, nici o stire locala, difuzare pe cablu pe bani multi, indisponibil terestru cu toate ca spectru e liber (dbv-t2), totul pe bani, nimic pentru romani free. o companie multinationala prea robotizata, nu vad sa ofere din marele lor profit anual si ceva inapoi romanilor, un concert gratuit macar cum faceau inainte de 1 decembrie in piata iancului, o fasole macar si un tricou gratis, un concurs gen cine suna primul de sarbatori, nimic pentru romani. iar ca timp o simpla monitorizare demonstraza ca depasesc cu mult timpul alocat publicitatii, au primit amenzi din partea cna si tot nu se opresc, ce inseamna o amenda de 20 mii euro cand ei fac luna 2 mil euro din pub, sa tot depaseasca cele 10 minute de pub cat se cuvin pe ora. totul va fi insa contra lor, deja "la bucatarie" i-a batut antenuta, urmeaza alte lupte pierdute pe viitor deoarece nu sunt condusi de un roman.
  • De ce nu recunoasteti ca Vlad este un format turcesc EZEL, care nu prea a scris istorie pe piata internationala? De ce nu sunteti cinstit cu publicul roman?
  • Gibsom, Protv are in continuare si licenta “Dancing with the stars”, s-ar putea sa revina cu niste schimbari la primavara.
  • "chefi la cutite nu ii lasa sa faca masterchef, dar nu poate sa zica , serialul tripluesec va fi spulberat de exatlon si trib"
    Ai citit tot interviul sau doar primele 2-3 propozitii "mile" ? Cum ti-am spus, "Pro TV" e interesat de: "Parametrii noștri sunt aceiași, să țintim venituri mai mari și profitabilitate."
    La ce "sa faca masterchef" iar, daca emisiunea nu mai performeaza ? Sa iasa in pierdere ? Te-ai gandit ca, poate, "serialul tripluesec" a avut costuri mici fata de "exatlon si trib" ? Deci profit destul de bun.
  • Șefii de la antena mai sunt capabili sa dea interviuri în afara trustului? Ca văd ca omul ăsta are interviu de 2 ori pe an pe paginademedia. Și parcă și cei de la Kanal au dat.

    Mile, nu mai încerca pupaciosul antenei. Nicio televiziune nu este perfecta. Știm ca pentru tine antena este totul, dar ceilalți nu se limitează doar la un trust. Interviul ăsta e dovada ca protv este departe de perfecțiune și ca uneori ia decizii slabe care necesita explicatii. Chestia este ca dacă unei televiziuni de pe locul 1 i se pot pune atâtea întrebări inconfortabile, imagineaza-ți ce se întâmplă cu celelalte televiziuni, mai ales uneia care a fost jumătate de an pe 3 în prime time. :))

Trimite un comentariu