Skip to main content

INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, şeful Pro TV, despre decizia postului de a renunţa la Europa League şi Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă

 
INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, şeful Pro TV, despre decizia postului de a renunţa la Europa League şi Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă

INTERVIU. De ce nu a "plusat" Pro TV pentru a avea în grilă şi meciurile Europa League şi UEFA Champions League? Are Pro TV în plan ridicarea publicului comercial peste pragul 18-49 de ani? A mărit Pro TV preţul publicităţii cu 20%, cât anunţa anul trecut? "Mănâncă" publicitatea digitală din "felia" televiziunilor" De ce investeşte Pro TV în două seriale noi, unul de comedie - Triplusec şi unul dramatic - Vlad?

Publicitate

Aleksandras Cesnavicius, directorul general al Pro TV, a vorbit cu Paginademedia.ro despre noile producţii din grila de toamnă a postului, despre publicitate şi despre fotbalul pe Pro TV.

„Cred că piaţa de publicitate este în creştere şi cred că trendul se va menţine şi în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluţiei digitalului. Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment”, a spus Aleksandras Cesnavicius despre evoluţia publicităţii.

Pe scurt, din interviu:

Despre lărgirea targetului comercial, peste pragul de 18-49 de ani:

„Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare. Puterea de cumpărare migrează şi către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piaţă trebuie să fie bine gândită şi să fie acceptată de industria de publicitate. Nu putem face această schimbare decât o singură dată.

Aşa că analizăm în permanenţă o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situaţia de a da undă verde”.

Despre producţia de seriale româneşti:

„Cred că asta ne diferenţiază de celelalte posturi TV de pe piaţă. Cu excepţia noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinţi –n.r.).

Aşa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm şi mai mult.

Am mai avut nişte tentative şi în trecut, deci nu este o noutate această direcţie. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinţi şi Triplusec. Serialul Vlad este la un alt nivel.”

Pro TV fără Europa League şi Champions League:

„Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport şi încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunţat anul trecut că preferăm să investim în Nations League şi Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport şi suntem mulţumiţi de această decizie. Dar trebuie să îţi alegi „jucăriile”. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă.”

Interviul, în continuare:

Paginademedia.ro: Anul trecut, anunţaţi creşterea preţurilor la publicitate cu aproximativ 20%. Ce s-a întâmplat?

Aleksandras Cesnavicius: Nu o să vă dau o cifră exactă, dar, da, am crescut preţul.

Paginademedia.ro: E aproape de targetul de 20%?

Aleksandras Cesnavicius: Suntem pe drumul pe care ni l-am propus spre această ţintă.

Paginademedia.ro: Cum a reacţionat piaţa de publicitate la aceste creşteri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că lucrurile trebuie văzute din următoarea perspectivă: în vârf de sezon nu se găseşte spaţiu publicitar, este încă sold out, iar asta înseamnă că preţurile pe care le avem acum se potrivesc cu cererea de pe piaţă.

Paginademedia.ro: Din punctul dvs. de vedere, preţurile la publicitate sunt corecte, în acest moment?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că sunt corecte şi că ar trebui să fie chiar mai mari.

Paginademedia.ro: Pro TV intenţionează să lărgească targetul comercial peste pragul de 18-49 de ani?

Aleksandras Cesnavicius: Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare.

Puterea de cumpărare migrează şi către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piaţă trebuie să fie bine gândită şi să fie acceptată de industria de publicitate.

Nu putem face această schimbare decât o singură dată. Aşa că analizăm în permanenţă o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situaţia de a da undă verde.

Paginademedia.ro: Ce trenduri aţi observat în industria de publicitate? În termeni de volum, evoluţii, de preţuri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că piaţa de publicitate este în creştere şi cred că trendul se va menţine şi în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluţiei digitalului.

Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment.

Paginademedia.ro: Cum veţi monetiza conţinutul TV în digital?

Aleksandras Cesnavicius: În zona de digital folosim conţinutul pe care l-am dezvoltat pentru TV, video premium. În acest moment, monetizarea se face exclusiv din publicitate şi proiecte speciale şi nu pe bază de subscripţie.

Paginademedia.ro: Veţi mai lansa şi alte platfome digitale?

Aleksandras Cesnavicius: Momentan, nu. Trebuie să reîmprospătăm actualele produse digitale. Pro TV Plus a fost deja relansat. În următoarele trei-şase luni ne vom concentra pe zona video.

Paginademedia.ro: Ce se întâmplă cu Voyo?

Aleksandras Cesnavicius: Nu plănuim schimbări pe zona Voyo. Este un produs diferit, la care oamenii se abonează, este într-o competiţie directă cu produsele din categoria Netflix.

Cred că „slăbiciunea” Netflix este că nu au deloc conţinut local, doar internaţional. Netflix este o soluţie pentru „binge viewing”, dar noi nu încercăm să intrăm într-o asemenea zonă. Orice vom face în continuare cu Voyo, mă îndoiesc că vom merge în aceeaşi direcţie cu Netflix.

Paginademedia.ro: De ce vrea Pro TV să investească în seriale locale?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că asta ne diferenţiază de celelalte posturi TV de pe piaţă. Cu excepţia noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinţi –n.r.). Aşa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm şi mai mult.

Am mai avut nişte tentative şi în trecut, deci nu este o noutate această direcţie. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinţi şi Triplusec.

Serialul Vlad este la un alt nivel. Cu toţii credem în povestea din spatele producţiei – o poveste clasică. Suntem foarte mulţumiţi de echipa de producţie din care fac parte români dar şi oameni din echipa internaţională, din Cehia şi Germania.

Paginademedia.ro: Cum vedeţi lansarea unui serial dramatic – Vlad -, în condiţiile în care platforme precum Netflix au setat standarde de producţie foarte înalte, iar publicul are aşteptări tot mai mari?

Aleksandras Cesnavicius: Acest serial va fi un produs premium pentru noi. Investim mulţi bani şi nu doar în echipa de producţie.

Trebuie să arate foarte bine şi să fie o poveste puternică. De-aceea l-am comandat cu aproape un an înainte de difuzare. Am fi vrut să-l difuzăm acum în toamnă, dar suntem conştienţi că este nevoie de timp pentru a fi o producţie de calitate.

Avem în plan un prim sezon, de 13 episoade, şi vom vedea dacă are succes.

Paginademedia.ro: De ce aţi ales din nou să faceţi un serial de comedie, Triplusec. Singura producţie de comedie care a funcţionat până acum a fost Las Fierbinţi. Aţi încercat cu producţii precum Atletico Textile şi Ai noştri, însă nu au avut succes.

Aleksandras Cesnavicius: Au avut o audienţă rezonabilă („reasonably ok”). Pentru această serie avem aceeaşi casă de producţie (Frame Film – n.r.). Noi credem că Triplusec are nişte elemente comune cu Las Fierbinţi, în ce priveşte umorul.

Pe de altă parte, la capitolul conţinut este o poveste diferită.

Vrem să dezvoltăm în continuare proiectul Las Fierbinţi şi cred că are toate şansele să devină un fenomen unic, dar pe de altă parte căutăm să facem o variantă similară, dar diferită de Fierbinţi.

Paginademedia.ro: Este primul an după mult timp fără Champions League şi Europa League. De ce?

Aleksandras Cesnavicius: Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport şi încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunţat anul trecut că preferăm să investim în Nations League şi Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport, şi suntem mulţumiţi de această decizie. Dar trebuie să îţi alegi jucăriile. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă.

Paginademedia.ro: Raportul dintre cheltuieli şi încasări s-a schimbat faţă de anul trecut, urmare a grilei cu programe noi?

Aleksandras Cesnavicius: Parametrii noştri sunt aceiaşi, să ţintim venituri mai mari şi profitabilitate.

Paginademedia.ro: Postului îi lipseşte un cooking show. Aveţi în plan să mai produceţi?

Aleksandras Cesnavicius: Avem încă licenţa pentru MasterChef. Analizăm situaţia de fiecare dată când discutăm noile sezoane dacă să-l producem sau nu. Momentan preferăm să facem altceva.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Doru Doru
    "Antena 1 nu a facut ultimul trib din cauza Exatlonului..e total gresit"
    "Razvan", probabil nu ai inteles la ce ne-am referit noi. Dupa audientele bune ale emisiunii "Exatlon" de la inceputul anului, si "Pro TV" si "Antena 1" s-au hotarat sa faca emisiuni asemanatoare.
  • mile mile
    de ce sa copieze , nu a zis marean ca nu e voie sa se copieze, bine altii
  • marian marian
    D-na Ruxandra sunteti cumva femeia fatala regizoare , este Monte Cristo modern , scare public al antenutei , habarnai ce vorbesti
  • Razvan Razvan
    Antena 1 nu a facut ultimul trib din cauza Exatlonului..e total gresit...promo-urile Ultimului trib erau din iunie si exatlon a anuntat cu o saptamana - doua in urma ca incep pe 29 august ... asa ca antena nu se teme de Exatlon!
  • Doru Doru
    "corect , eu am zis ca antena face din cauza exatlon, dar postacii se tin cocosi"
    Ce ai zis "mile" ? Ce face "antena" ? Nu se intelege nimic din ce ai scris aici... Probabil tot o aberatie de-a ta...

    "mila", "Antena 1" a facut ceva pentru romani ?
  • mile mile
    corect , eu am zis ca antena face din cauza exatlon, dar postacii se tin cocosi
  • mila mila
    si totusi pro tv isi ia traista cu euro anual si-i scoate din tara, profitul baban.
    din ce in ce mai slab protivi.
    nimic moca, nimic umanitar, doar publicitate sa fie si bani din orice (nici un studio local, nici o stire locala, difuzare pe cablu pe bani multi, indisponibil terestru cu toate ca spectru e liber (dbv-t2), totul pe bani, nimic pentru romani free. o companie multinationala prea robotizata, nu vad sa ofere din marele lor profit anual si ceva inapoi romanilor, un concert gratuit macar cum faceau inainte de 1 decembrie in piata iancului, o fasole macar si un tricou gratis, un concurs gen cine suna primul de sarbatori, nimic pentru romani. iar ca timp o simpla monitorizare demonstraza ca depasesc cu mult timpul alocat publicitatii, au primit amenzi din partea cna si tot nu se opresc, ce inseamna o amenda de 20 mii euro cand ei fac luna 2 mil euro din pub, sa tot depaseasca cele 10 minute de pub cat se cuvin pe ora. totul va fi insa contra lor, deja "la bucatarie" i-a batut antenuta, urmeaza alte lupte pierdute pe viitor deoarece nu sunt condusi de un roman.
  • Doru Doru
    "*** plecaiuni pt sef"
    Iar "Mile", cand il supara adevarul, abereaza. Jenant...
  • Mile Mile
    Slugoii plecaiuni pt sef
  • Ruxandra Ruxandra
    De ce nu recunoasteti ca Vlad este un format turcesc EZEL, care nu prea a scris istorie pe piata internationala? De ce nu sunteti cinstit cu publicul roman?
  • Allex Allex
    Gibsom, Protv are in continuare si licenta “Dancing with the stars”, s-ar putea sa revina cu niste schimbari la primavara.
  • sile sile
    mile prostu satului....si tu ce castigi din ***? ***
  • Anonim Anonim
    Fug dua audienta TVR niste saracii
  • Doru Doru
    "chefi la cutite nu ii lasa sa faca masterchef, dar nu poate sa zica , serialul tripluesec va fi spulberat de exatlon si trib"
    Ai citit tot interviul sau doar primele 2-3 propozitii "mile" ? Cum ti-am spus, "Pro TV" e interesat de: "Parametrii noștri sunt aceiași, să țintim venituri mai mari și profitabilitate."
    La ce "sa faca masterchef" iar, daca emisiunea nu mai performeaza ? Sa iasa in pierdere ? Te-ai gandit ca, poate, "serialul tripluesec" a avut costuri mici fata de "exatlon si trib" ? Deci profit destul de bun.
  • F F
    Șefii de la antena mai sunt capabili sa dea interviuri în afara trustului? Ca văd ca omul ăsta are interviu de 2 ori pe an pe paginademedia. Și parcă și cei de la Kanal au dat.

    Mile, nu mai încerca pupaciosul antenei. Nicio televiziune nu este perfecta. Știm ca pentru tine antena este totul, dar ceilalți nu se limitează doar la un trust. Interviul ăsta e dovada ca protv este departe de perfecțiune și ca uneori ia decizii slabe care necesita explicatii. Chestia este ca dacă unei televiziuni de pe locul 1 i se pot pune atâtea întrebări inconfortabile, imagineaza-ți ce se întâmplă cu celelalte televiziuni, mai ales uneia care a fost jumătate de an pe 3 în prime time. :))

Trimite un comentariu

sus